seppo mäntykivi Posted December 29, 2004 Share Posted December 29, 2004 Kaapparisaranat viimeinkin toiminnassa, tosin ovia ei ole vielä viimeistelty. Kauhia homma oli, muutama kuva: http://www.mantykivi.com/kupla/ovet.htm t: sepi Quote Link to comment
mikan Posted December 29, 2004 Share Posted December 29, 2004 Onko hei vähän tyhmää tässä vaiheessa huomauttaa kun homma on jo tehty, mutta eikö samalla vaivalla olis voinut sovittaa saranat jotka jäävät piiloon? Sileessä autossa kyljessä törröttävät saranat ei ehkä ole kaikkein aistikkaimmat. Kovan työn olet kyllä tehnyt niin noiden ovien kuin koko autonkin kanssa. Eipä siinä juuri ole jäänyt koskematonta paikkaa. t. Mika Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted December 29, 2004 Author Share Posted December 29, 2004 kyllä mulla on saranat jotka on tarkoitettu laitettavaksi piiloon. Ongelma oli se kun ovi on kaareva sisä, ja ulkopuolelta, niin saranan sai kyllä helposti paikalleen, mutta ovea avattaessa kävi oven takareuna kylkeen kiinni. Sovittelin kymmenkunta kertaa, aina vaan kävi kiinni. Tosin viimeisellä kerralla vain hieman. Tässä vaiheessa meni hermot, rakoa olisi pitänyt jättää oven ja b-pilarin väliin liki 2 senttiä että olisi toiminut oikein. Ongelmia saattaa kylläkin vielä tulla, katsastusneuvoja kun olen kysellyt niin kaappariovet saa tehdä, mutta saranoiden tulisi olla piilossa. Ajattelin että kun VW:ssä on alkuperäisesti ulkonevat saranat niin saisi leiman? Aika näyttää..... t: sepi Quote Link to comment
Guest Posted December 29, 2004 Share Posted December 29, 2004 tosta laatikon sovituksesta tuli off-topikkina mieleen jotta miten meinaat jäykistää runkoaisat kun noin rajusti olet niistä tavaraa leikannut pois? Meinaten kun ne notkuu jo ihan orkkiskuosissaankin riittävästi kaiketi...? Näin jälkikäteen itse olisin nostanut laatikkoa tarvittavan määrän....? Minkälaisilla välityksillä pallon loota tulee? Quote Link to comment
Timppa Posted December 29, 2004 Share Posted December 29, 2004 toi pallon laatikko on tosi mielenkiintoinen, onkos kovaa faktaa esittää, paljon pallon laatikko hukkaa tehoa T-1 orkkikseen verrattuna, tehoa varmaankin kestää huomattavasti enempi,, Quote Link to comment
Racing Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Taitaa olla aika tiheet välitykset jos on 1600 koneen loota D:)))??? Kun pallo huutaa jo satasessakin likelle 4000rpm...1.6 koneella.. Tähän toki vaikuttaa nyt sitten rengaskoot sun muut mutta...Erilainen ratkaisu ainakin ja varmaan hyväkin jos saat välitykset kohdalleen. Quote Link to comment
JaniM Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Eihän noi runkoaisat tule pallon laatikon kanssa vai meinaatko tehdä niistä tuet jotenkin? Mahtuuko laatikko edes väliin? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Piiloon jäävät saranat pitää tehhä sileen, että ovi menee bpilrin alle kun se aukee. Samalla tavalla kun menee kaikissa nykyautoissa etulokarin helman alee se oven etureuna. Eli aika paljon saa muuttaa ovea, bpilaria ja tivistystä jos tahtoo saranat piiloon. "oikeinpäin" aukeevassa vielä vittuimoisempaa. Quote Link to comment
JaniM Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Saranat kuten kolkeissa elikkäs menee ovi lokarin sisään kans. Quote Link to comment
Guest Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Ovat ruotsissa käyttäneet paljon PV Volvon saranoita. En tiedä miten ne toimii mutta niillä on onnistunut kuplan oviin piilosaranat. Jan Quote Link to comment
Guest Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Makuasia, mutta upotetut/piilotetut saranat tuo mieleen jonkun 80- luvun härvelin, moiset "orggistyyliset" saranat taas sopii mielestäni paremmin kuplaan tyylillisesti hieman brutaalia kokonaisuutta silmälläpitäen, jota kupla muutenkin edustaa... ;o) Quote Link to comment
Guest Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 http://www.iserv.net/~strdream/hinges_street_rod.html tosta käynee ilmi millaiset saranat pitäis olla että toimii... Edit: http://web.ics.purdue.edu/~bill/1937pu/partXIXf.html http://www.scottshotrods.com/shopImages/hiddenhinge.jpg Edit 2 : Noni, tässä on kuplaan toteutettuna kuvien kera: http://www.ornesscreations.com/vw/70_vw3.htm Jan Quote Link to comment
mikan Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Janin linkkien vinkeillä luulisi onnistuvan. Hyvät oli kuvat! t. Mika Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted December 30, 2004 Author Share Posted December 30, 2004 Kyllä noi linkit on käyty läpi moneen kertaan. Ois ollu kiva nähdä tuon kulan oven ja b-pilarin välinen sauma. Pienimmillään se oli omassani noin 9 mm, ja testiovesta piti leikata tiivisteuran reunasta puolet pois. Sitä en halunnut tehdä, joten vakiosaranat. Jos joku haluaa rakentaa omaansa "piilosaranat" niin mulla on ylimääräisenä samanlaiset kun tossa vw-linkissä t: sepi Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.