xam1 Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Madaltaessa kuplan takapäätä pudotin yhden pykälän ulkopäästä apumiehen puolelta mutta kuskin puolelta pullahti sauva irti sisäpään booreista samalla kun latta irtos ulkopäästä. Koitin silmämääräisesti laittaa takaisin samaan kohtaan mutta eihän se osunut kun jäi auto kuskin puolelta roikkumaan vähän alemmas.. Millähän konstilla sais sen sisäpään rihlat takas samaan paikkaan? Vai pitääkö alkaa pelailemaan jollain astemitalla vai miten saisin tuon eron tasattua..? Se yhen pykälän pudotus toisella puolella on sopiva korkeus. Quote Link to comment
-tipi- Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 purat sen ok puolen, ja mittaat missä kulmassa latta on, ja laitat toisen puolen samaan kulmaan? Quote Link to comment
xam1 Posted March 9, 2009 Author Share Posted March 9, 2009 Sitä tossa pähkäilin että se taitaa olla ainoa keino. Mistäköhän sais jonkun tarkotukseen sopivan astemittarin edullisesti? Quote Link to comment
Guest Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Biltemasta n. 3 eurolla. :-) Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Ei sitä tarvi mitään mittaa tai purkaa kokonaan. Vedät sen OK puolen sen verran ulos että se ei lepää mihinkään. Sen jälkeen vedät toisen puolen irti sisä spooreista, (olit ilmeisesti kääntäny jo molemmat sivut yhden spoorin ulko spooreista?) Sitten vaan käännät väärän puolen samaan kulmaan kuin OK puoleinen latta. Quote Link to comment
xam1 Posted March 9, 2009 Author Share Posted March 9, 2009 Enpä ehtinyt tätä puolta kääntää vielä ulkospooristakaan. Ja merkkikin oli niin huono että pyyhkiyty sauvan päästä. Eli ei hajuakaan lähtökohdasta missä kumpikaan sisempi/ulompi ollut. Eli mittailuks menee. Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Oukei. Siinä tapauksessa teet muuten samoin OK puolen kanssa otat siitä mitat. Tai yksinkertaisesti piirrät mallin iskarintorniin nojaten jolloin et tarvi mitään mittaa. Asennat vaan mallin samaan kohtaan toiselle puolelle ja sitten etsit oikean spoori yhdistelmän jolla saat samaan kulmaan mallin mukaan. Quote Link to comment
xam1 Posted March 11, 2009 Author Share Posted March 11, 2009 Joo.. säätelin latan uudestaan omasta mielestäni melko tarkkaan samaan kulmaan ja kasasin kaikki takasin, mut vieläkin kuskin puoli on hiukan alempana, jotain pari senttiä. Oliskohan sen puolen jousi kuoleentunut vähän enemmän..? Vai hakeeko osat molemmin puolin vielä paikkaansa kun pääsee kunnolla ajelemaan..en kyl oikein usko et niin paljon vaikuttaa.. Quote Link to comment
Tuke Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Suosittelen käyttämään Tipin antamia ohjeita,ainakin itse pääsin helpoimmalla kun mittasin astemitan ja vatupassin avulla latat paikalleen. Quote Link to comment
jyrie Posted March 13, 2009 Share Posted March 13, 2009 yks mikä kannattaa kattoa myös on kumipuslien kunto. onpa joskus käyny niinkin että toinen puoli oli alamepana kuin toinen juuri tästä seikasta. Quote Link to comment
xam1 Posted March 13, 2009 Author Share Posted March 13, 2009 Kumit on kyl hyvässä kunnossa, kaikki putsattu&rasvattu ja uudet kopat kumipuslien päällä. Asteita en mitannu mutta tein sapluunan toisen puolen mukaan ja säädin sen+passin avulla samaan kohtaan. Seuraavan kerran ku avaa niin täytyy mitata asteet tarkasti, ja jos ne on kohdallaan niin sittenhän sinne on ilmeisesti vaan lisättävä aavistus enemmän jännitystä ku toiselle puolelle.. Muuttuuko muuten takapään auraus madaltaessa, että pitääkö säätää? Laitoin samaan kohti takasin missä on aina ollutkin. Quote Link to comment
peetee Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Mie mittasin kulmat iPhonen astemittavatupassilla...hyvä tuli... =) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.