Jump to content

Takajousitus kohdalleen, apuja?


Recommended Posts

Posted

Madaltaessa kuplan takapäätä pudotin yhden pykälän ulkopäästä apumiehen puolelta mutta kuskin puolelta pullahti sauva irti sisäpään booreista samalla kun latta irtos ulkopäästä. Koitin silmämääräisesti laittaa takaisin samaan kohtaan mutta eihän se osunut kun jäi auto kuskin puolelta roikkumaan vähän alemmas.. Millähän konstilla sais sen sisäpään rihlat takas samaan paikkaan? Vai pitääkö alkaa pelailemaan jollain astemitalla vai miten saisin tuon eron tasattua..? Se yhen pykälän pudotus toisella puolella on sopiva korkeus.

Posted

purat sen ok puolen, ja mittaat missä kulmassa latta on, ja laitat toisen puolen samaan kulmaan?

Posted

Sitä tossa pähkäilin että se taitaa olla ainoa keino. Mistäköhän sais jonkun tarkotukseen sopivan astemittarin edullisesti?

Posted

Ei sitä tarvi mitään mittaa tai purkaa kokonaan. Vedät sen OK puolen sen verran ulos että se ei lepää mihinkään.

 

Sen jälkeen vedät toisen puolen irti sisä spooreista, (olit ilmeisesti kääntäny jo molemmat sivut yhden spoorin ulko spooreista?) Sitten vaan käännät väärän puolen samaan kulmaan kuin OK puoleinen latta.

Posted

Enpä ehtinyt tätä puolta kääntää vielä ulkospooristakaan. Ja merkkikin oli niin huono että pyyhkiyty sauvan päästä. Eli ei hajuakaan lähtökohdasta missä kumpikaan sisempi/ulompi ollut. Eli mittailuks menee.

Posted

Oukei. Siinä tapauksessa teet muuten samoin OK puolen kanssa otat siitä mitat. Tai yksinkertaisesti piirrät mallin iskarintorniin nojaten jolloin et tarvi mitään mittaa. Asennat vaan mallin samaan kohtaan toiselle puolelle ja sitten etsit oikean spoori yhdistelmän jolla saat samaan kulmaan mallin mukaan.

Posted

Joo.. säätelin latan uudestaan omasta mielestäni melko tarkkaan samaan kulmaan ja kasasin kaikki takasin, mut vieläkin kuskin puoli on hiukan alempana, jotain pari senttiä. Oliskohan sen puolen jousi kuoleentunut vähän enemmän..? Vai hakeeko osat molemmin puolin vielä paikkaansa kun pääsee kunnolla ajelemaan..en kyl oikein usko et niin paljon vaikuttaa..

Posted

Suosittelen käyttämään Tipin antamia ohjeita,ainakin itse pääsin helpoimmalla kun mittasin astemitan ja vatupassin avulla latat paikalleen.

Posted

yks mikä kannattaa kattoa myös on kumipuslien kunto. onpa joskus käyny niinkin että toinen puoli oli alamepana kuin toinen juuri tästä seikasta.

Posted

Kumit on kyl hyvässä kunnossa, kaikki putsattu&rasvattu ja uudet kopat kumipuslien päällä. Asteita en mitannu mutta tein sapluunan toisen puolen mukaan ja säädin sen+passin avulla samaan kohtaan. Seuraavan kerran ku avaa niin täytyy mitata asteet tarkasti, ja jos ne on kohdallaan niin sittenhän sinne on ilmeisesti vaan lisättävä aavistus enemmän jännitystä ku toiselle puolelle.. Muuttuuko muuten takapään auraus madaltaessa, että pitääkö säätää? Laitoin samaan kohti takasin missä on aina ollutkin.

Guest peetee
Posted

Mie mittasin kulmat iPhonen astemittavatupassilla...hyvä tuli... =)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...