Guest maki Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 eli takapäästä jos sen "yhden pykälän" muuttaa jousitusta ni tippuuko minkäverran? jostain muistan lukeneeni et n.6cm? mites katsastussetä suhtautuu toho madallus rojektii? siis et voiko siit tulla jo liian matala? :o ja sitten jos nuo madaltavat olka-akselit laittaa eteen ni tarviiko mitään muuta muuttaa sielt etupäästä, esim. palloniveliä yms..? Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 mul on perää laskettu n. 5cm ja ikinä ei oo kukaan katsari maininnut asiasta. jos laitat dropit niin nivelkulmat pysyy samana koska akselin paikka on vaan ylempänä. eli ei pitäis vaikuttaa mihinkään muuhun kun tietty korkeuteen. moni on täälläkin pitänyt hyvänä ideana laittaa droppien kanssa säätöakseli jolloin hieno säädön voi tehdä sillä. itellä tommoinen yhdistelmä ja siinä vielä lisänä jouselliset sikarit ja pirun hyvä on ollu ajella. -Tuomas- Quote Link to comment
Guest Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 Yksi naksu tiputtaa perää 5,5cm. Droppiolkia asentaessa saattaa joutua vaihtamaan suurempikartioiset raidetangon päät. Alkupään pallonivelkeuloissa vuoteen -68 asti on pienemmät kartiot. http://www.fvwa.fi/kupla/183-takajousituksen-madallus Tuolta löytyy komea taulukko, jonka avulla saa takapään oikeaan koroon. Juu ei kyllä tule liian matala. Anna mennä vaan. Quote Link to comment
Pepe Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 Jonkun pitäisi naputtaa FAQ kuplan madaltamisesta mistä löytyy kaikki oleellinen, alkaa olla aika läpikaluttu aihe tällä palstalla. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 Yksi naksu tiputtaa perää 5,5cm.. Pieni ero sitten että kääntääkö sen yhden ulko vai sisäpäästä. Mutta tuolta taulukostapa sekin selviää. Quote Link to comment
Liina Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Droppiolilla saa kyllä rälläköidä hinauslenkin etuakselista pois kokonaan. Hinauslenkki kulkisi jo sen verran matalalla, että se osuisi jo pieneenkin töyssyyn, vaikka katsastussetä/täti sen kelpuuttaisikin. Voin vain kuvitella millaista jälkeä syntyisi, jos täräyttäisi etuakselin (hinauslenkin) katukorokkeeseen. Quote Link to comment
Guest Damien Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Jotain tämän näköistä jälkeä siitä seuraa... Quote Link to comment
Kujis Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 1 kysymykseen, setä tai täti http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... eet/Henkilö-+ja+pakettiautojen+rakennemuutokset/Alustan+muutokset.htm (tossa osoite joka ei jostain syystä muutu siniseksi kokonaan) Quote Link to comment
metake Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Ja tuossa lisää hyödyllistä luettavaa: AKE:n ohje Jos tarkkaan mennään sääntöjen mukaan, niin dropit ei kelpaa katsastuksessa ilman säätöpaloja (joilla voi hieman nostaa autoa), koska max madallus on 51 mm. En kyllä tiedä ketään jolta dropit olisi katsastuksessa hylätty? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.