-AP- Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 Täällä kun tiedetään kaikki ja annetaan hyviä vinkkejä, niin autoon pitää pian liimata tarra "Virtuaaliviritetty by VOLKKARIPALSTA" ...! Mistä autosta/moottorista on peräisin Bosch "010" -jakaja? http://www.glenn-ring.com/010/ Quote Link to comment
mite^ Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 En tiedä mutta mistä tuohon saa osia? Yksi löytyy ja sen voisi "entisöidä". edit: hiukan aihetta sivuten. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/5359-010-jakaja/ Quote Link to comment
Guest Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 hyva jakaja... olisko vw teollisuusmoottorista? Hyvin samanlaisia on 356 jakajat. Quote Link to comment
-AP- Posted April 4, 2009 Author Share Posted April 4, 2009 Näyttäis olevan How to hot rod -kirjan mukaan '60 Transporterista. Olisko myynnissä ...? Quote Link to comment
Guest Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 multa vois ehka saada Porsche 356 jakajia, voin kysya pomolta jos se luopuis.. mutta halpoja eivat ole. Quote Link to comment
Roope Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 eiks vakioonki vois säätää saman moiset ennakot leikkimällä jousilla ja painoilla? Quote Link to comment
-AP- Posted April 4, 2009 Author Share Posted April 4, 2009 Näin kyllä. Porssen jakajaan saattaa osat olla vielä kalliimpia ja vaikeampia löytää kuin vanhan pakun vastaavaan, 'aihioon' ei siis varmaankaan kannata ihan hirveitä sijoittaa? Quote Link to comment
NordBling Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 Muistelisin että täälläpäin on sellainen penkki missä pääsee testaamaan jakajan ennakkoa eli jos kokeilee noita jousia yms saa heti vastauksen. Kyselen onko vielä tallessa. Quote Link to comment
metake Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 Ainakin yhden tietolähteen mukaan 010 jakaja löytyy 25 hp kuplasta 1949-1953 ja 36 hp bussista 1955-1959. Toisen tietolähteen mukaan 1949-1953 kuplan jakaja on sama kuin Porsche 356 383-jakaja. Onko noissa sitten ollut molempia, en tiedä? 356 Porschen jakajia taas on useita malleja, mm. jo em. VE4 BRS 383, VJR4 BR18, VJR4 BR9 ja 0 231 129 022. Yksi hyvä jakaja ko. ralliautoon voisi olla myös ZV/JCU4R3, eli Type 3 1500S 1964:n jakaja. Ko. jakajassa on 70-luvun jakajien tyyppinen ennakkokäyrä ja alipainekello. http://www.glenn-ring.com/bosch/zv-jcu4r3_1.jpg Distributor: VW 341-905-205, Bosch ZV/JCU 4R3 (0231 150 001) Replacement: VW 311-905-205R, Bosch 0231 150 010 Points: 01 002 Condensor: 02 006 Rotor: 04 006 Cap: 03 002 (NLA) Coil: 00 001 (Blue Coil 00 016) Vacuum Can: 1237 121 179 (NLA) Ignition Wires: 09 003 Spark Plug: W8AC Timing Set At:: Static Timing: If Pulley has two notches, it is set at the right notch which is 10 Degrees Before Top Dead Center (BTDC). If the pulley has three notches, it is set at the right notch which is 12.5 Degrees BTDC. (Note: Models timed at 12.5 BTDC usually required high octane gasoline) Advance/Retard Range: Vacuum: 8-11 deg Adv (approximate). Centrifigual: 15-21deg @ 4200rpm Distributor notes: This was a unique distributor installed on the "S" Models in 1964. At first glance it looks like a Beetle 36hp "cast-iron" distributor with a push-on (not screw-on) vacuum advance unit (and it does use the 36hp points). In addition the centrifigual advance was a dual weight model, while most other VW models using centrifigual advance used single weights. Dual weights do allow for better power through all acceleration modes and it's a shame VW didn't continue it. Having owned a 64 Notchback 1500S, I was impressed at the response of this distributor throughout the powerband even when I upgraded to a fresh 1600 engine. Even though used only one year and some parts like the cap and vacuum can are hard to find, I whole heartily recommend this distributor for any carburetted Type 3 application, whether for sport or every day driving use. Quote Link to comment
metake Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 eiks vakioonki vois säätää saman moiset ennakot leikkimällä jousilla ja painoilla? Voi, mistä löytyy 010:n ennakkokäyrät? Quote Link to comment
Guest Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 eiks vakioonki vois säätää saman moiset ennakot leikkimällä jousilla ja painoilla? Voi, mistä löytyy 010:n ennakkokäyrät? Samasta penkista missa toisen jakajan meinaa saataa :) Onnistuu ilman penkkiakin. Kierroslukumittaria tuijottaa ja mittaa ennakot eri kierroksilla. Kun alipainekelloa ei ole, niin tuo on helppoa, pelkastaan kierrosluku vaikuttaa ennakkoon. Quote Link to comment
metake Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 eiks vakioonki vois säätää saman moiset ennakot leikkimällä jousilla ja painoilla? Voi, mistä löytyy 010:n ennakkokäyrät? Samasta penkista missa toisen jakajan meinaa saataa :) Onnistuu ilman penkkiakin. Kierroslukumittaria tuijottaa ja mittaa ennakot eri kierroksilla. Kun alipainekelloa ei ole, niin tuo on helppoa, pelkastaan kierrosluku vaikuttaa ennakkoon. Mistä saa 010 jakajan mittausta varten? Ja mistä tietää että juuri siinä kyseisessä yksilössä on originaali käyrä ettei kukaan ole ropeloinut jousia ja/tai painoja, tai ettei jouset ole kuoleentuneet tai venyneet? Quote Link to comment
-MITO- Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Mulla on 010, sitä voi lainata tarvittaessa. Quote Link to comment
mite^ Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Mullakin kyllä on jakaja mutta kun siitä puuttuu aika roimasti osia. Siksi tuolla kyselinkin mistä siihen saa oikeita osia :) Quote Link to comment
Guest Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 010 ennakkokäyrä Osia saa Bosch-liikkeistä, tai mitä ei löydy niin tuolta Glenniltä voi tilata. Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 ja tämmösessä penkissä saa tehtyä käyrien mukasen jakajan. Quote Link to comment
metake Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 ja tämmösessä penkissä saa tehtyä käyrien mukasen jakajan. Sitäpä sitä, en kai mä turhan takia niitä käyriä kysele ;) Quote Link to comment
Guest Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Yksi hyvä jakaja ko. ralliautoon voisi olla myös ZV/JCU4R3, eli Type 3 1500S 1964:n jakaja. Ko. jakajassa on 70-luvun jakajien tyyppinen ennakkokäyrä ja alipainekello. http://www.glenn-ring.com/bosch/zv-jcu4r3_1.jpg ..Even though used only one year and some parts like the cap and vacuum can are hard to find, .. Samoja alipainesäätimiä (?): http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=582579 Halvalla lähtee: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=570906 Quote Link to comment
mite^ Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 No moooro. oma ei oo ees nuin hyvässä kunnossa. Quote Link to comment
metake Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Halvalla lähtee:http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=570906 Oho! Täytyykin laittaa kassakaappiin :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.