Guest maki Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 elikkäs kaverilta löyty päällisinpuolin hyväkuntoinen tankki, mutta sisältä näytti olevan aikas pahasti ruostunu. eli oisko kellään mitään hyvää kikkaa millä niitä ruosteita sais ees vähä sielt irtoomaa esim. ruosteenirroitus aine? itellä kävi mieles et jos laittas hiekotussepeli/bensa koktailin sinne ja vähä aikaa vatkais ni kai sielt jotai irtois? :o mutta jos jollain on parempia ideoita ni kertokaahan ihmeessä.. Quote Link to comment
NO H2O Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Betonimylly ja liina... Sekä sitten sitä hiekoitussepeliä ja vettä sinne tankkiin. Kuuleman mukaan puhdasta tulee... Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Itse olen puhdistanut sitruunahapolla. Sitten lisäksi sekalaisia pieniä muttereita ym sisään ja ravistelua. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Ja jos tulee huokosmaisia reikiä niin sitten hartsia tankkiin ja tasaisesti kallistelet että pohjassa on peittävä kerros. Tuo toiminu parissa autossa jo. Pitää vaan antaa "paistua" kuivaks kunnolla ettei liukene polttoaineeseen ja tuki kaasaria... Quote Link to comment
Guest maki Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Ja jos tulee huokosmaisia reikiä niin sitten hartsia tankkiin ja tasaisesti kallistelet että pohjassa on peittävä kerros. Tuo toiminu parissa autossa jo. Pitää vaan antaa "paistua" kuivaks kunnolla ettei liukene polttoaineeseen ja tuki kaasaria... juu ja koritinallakii on hyvä paikkailla tankin ulkopuolelta reikiä.. tai näin on ainaki isot pojjaat joskus kertoneent ;) Quote Link to comment
Guest maki Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Itse olen puhdistanut sitruunahapolla. Sitten lisäksi sekalaisia pieniä muttereita ym sisään ja ravistelua. piditkö minkä aikaa noit happoja siel tankissa ja minkälaisella annostuksella? Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Annostukset on ollut enemmän ja vähemmän tuntumalla. Muistaisinko oikein että jotain luokkaaa 35 l vettä ja 4 desiä happojauhetta. Parin päivää ollut. Välillä tyhjentänyt, huomaa samalla kuinka sieltä sitä roskaa irtoaa. Nesteet takasi, jos seuraavana päivänäkin tulee roskaa kovin paljoa niin harkinnan mukaan vielä. Kannattaa jostain maatalousliikkeestä hakea se happo, 5 kg astia maksoi vähän yli 20e. Apteekin pikkupussit aika hintavia kuulemma. Quote Link to comment
NO H2O Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Kannattaa jostain maatalousliikkeestä hakea se happo, 5 kg astia maksoi vähän yli 20e. Apteekin pikkupussit aika hintavia kuulemma. Sitruunahappoa käytetään maataloudessa ripulilääkkeenä... Itse olen käyttänyt noin 5-10% liuosta, hieman tarpeen mukaan. Lämpimässä vedessä tapahtuva prosessi on hieman nopeampi kuin kylmässä. Hapotettu kappale kannattaa huuhdella mahdollisimman lämpimällä vedellä, niin että kappale lämpiää kunnolla. Tämä siksi että kuivaminen on nopeampaa, myös kuumailmapuhallin on näppärä laite kappaleiden kuivatuksessa, paineilmaa unohtamatta. Kappale kannattaa käsitellä heti hapotuksen jälkeen ja jos haluaa hifistellä niin kappaletta kannattaa käsitellä hanskat kädessä, ettei turhaan sotke kappaleeseen rasvaa, tms. mitä nyt käsissä milloinkin sattuu olemaan... ;-) Quote Link to comment
Mika Vainio Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Itse olen puhdistanut sitruunahapolla. Sitten lisäksi sekalaisia pieniä muttereita ym sisään ja ravistelua. piditkö minkä aikaa noit happoja siel tankissa ja minkälaisella annostuksella? 10 % liuos + kourallinen muttereita, mun mielestä 5 % on liian laimea Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Itse kun en ole kemisti niin rupesin miettimään näitä liuosten prosentteja. Kun sanotte että 5%, niin onko tuo nyt miten laskettu? Onko se painon/tilavuuden jne suhteen. Eli, jos on 95 litraa vettä, niin onko teillä silloin 5 litraa kuivaa happojauhetta? Ei kai? Quote Link to comment
Guest Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 ala laita muttereita tai muuta metallia tankkiin. Pieni mahdollisuus kipinaan mutt aonpa kuitenkin, ja bensahuuruja on tankista TODELLA vaikea saada pois. Liekki syttyy vaikka 3-4 kertaa huuhtelee vedella. Quote Link to comment
Guest Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Pari tankkia korjanneena haihduttaminen on tarvallisin konsti tankin tyhjentämiseen, eli ulos helteeseen ja korkki auki. Sen jälkeen taisin vielä huuhtaista miedolla lasinpesunesteellä ennen hitsaustöitä. Tinalla saa todella hyvin pienet reitä umpeen, kun ostaa pohjusteeksi sitä kirkasta tinauspohjustetta, myydään pikkupullossa. Nimi ei tuu nyt mieleen. Ilman pohjustetta tinapallot pyörii lattialle, mutta sitä käyttäen tina suroastaan imeytyy pintaan ja reikiin. Quote Link to comment
metake Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Ja sitte siihen tankin korjaukseen löytyy ihan siihen tarkoitettuja aineita: http://www.mobitive.com/tanksealer.html Quote Link to comment
Guest maki Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 jep. täytyypi koittaa tota sitruunahappo jutskaa.. Quote Link to comment
NordBling Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 "Jos olet käyttänyt tällaista ala-arvoista ainetta, joka nyt on pettänyt, ota yhteyttä asiakaspalveluumme." Heh, ton voi tulkita monella tavalla... Quote Link to comment
mick Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Jos tuota hiekoitushiekkaa käyttää, niin kannattaa tarkistaa ettei ole suolaa seassa :) Tai ainakin pitää huuhdella hyvin. Tosin niin kyllä pitää tehdä hiekan kanssakin, tia minkä tahansa tökötin... Quote Link to comment
Mika Vainio Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 ala laita muttereita tai muuta metallia tankkiin. Pieni mahdollisuus kipinaan mutt aonpa kuitenkin, ja bensahuuruja on tankista TODELLA vaikea saada pois. Liekki syttyy vaikka 3-4 kertaa huuhtelee vedella. jos kourallisella muttereita saa kipinän aikaiseksi vedessä, niin kannattaa pistää jo kaikki lotot vetämään. Quote Link to comment
Recommended Posts