Essi Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Kupla 1600cc, lievästi viritetty, tupladellortot jne. Vakiojakaja ilman alipainesäätöä ja Bosch sininen puola. Koko alkukesän n. 1000 km on toiminut loistavasti. Tänään täyskaasukiihdytyksen jälkeen ei suostu käymään yksimättä yli 2500 rpm. Lähtee hyvin käymään ja käy joutokäyntiä ja vetää normaalisti 2500 rpm asti. Samalla hetkellä, kun röpötys alkaa, niin kierroslukumittari (Autometer) menee tappiin. Irrotin kierroslukumittarin johdon puolalta, mutta käynti ei parane. Muutenkin kaikki johdot on tiukasti paikoillaan ja katkojan kärkiväli on ok. Pyörijä ja jakajan kansi on 1000 km ajettu ja näyttävät hyviltä. Viime syksynä oli samantapaista ongelmaa paitsi ilman kierroslukumittarin sekoilua. Silloin korjaantui kärkien ja kondensaattorin vaihdolla. Olisiko kondensaattori hajonnut uudelleen n. 1000 km jälkeen? Jos, niin miksi? Huomenna vaihdan taas konkan, mutta voisiko joku muu olla vikana? Kärkien jousi liian löysä? Sähkövikahan tämä on, koska mittari sekoilee. -Esa- Quote Link to comment
multanen Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Mulla pimeni kondensaattori talvella (kerralla kone seis). Laitoin uuden ja toimi muutaman sata kilometriä loistavasti kunnes alkoi röpöttää ja sammuilla. Ostin vielä yhden uuden kondensaattorin ja nyt on toiminut jo muutama tuhat km. Taitaa prkl olla huonoja kondensaattoreita nykyään, täällä palstalla on muitakin tapauksia ollunna. Quote Link to comment
Guest Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Yksi mahdollisuus voi olla se että konkka pääsee saamaan liikaa lämpöä josta se sitten siipeensä ottaa... Saakohan noita sytkän konkkia piuhaa jatkamalla siirrettyä viileämpään paikkaan vai aiheuttaako se liikaa häiriötä? Quote Link to comment
metake Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Kovasti voisin suositella Pertronixin kärjetöntä sytkää. Pääseepä samalla siitä konkasta eroon. Quote Link to comment
Essi Posted May 21, 2009 Author Share Posted May 21, 2009 Vaihdoin kondensaattorin ja taas toimii hienosti. Nyt kyllä alan pitämään varakonkkaa mukana hanskalokerossa. Kärjetön varmaankin olis se helpoin vaihtoehto. Quote Link to comment
ajomies Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Sen verran on kokemusta tarvike kondensaattorista että jos on vanha jakaja jossa lukee esim Bosch ja siitä pääsee irroittamaan konkan niin pääsee pienemmillä ongelmilla kuin nykyisten Kiinan pommien kanssa eli ongelmaa ei tule! Quote Link to comment
Essi Posted May 22, 2009 Author Share Posted May 22, 2009 Noniin. Tänään taas työmatkalla, täysin samassa kohdassa, kuin keskiviikkonakin, maksimikiihdytyksen jälkeen sekos kierroslukumittari ja käynti yskii yli 2500 rpm. Joutokäynti ja pintakaasulla ajelu vielä onnistuu. Todennäköisesti sieltä hajos taas kondensaattori, koska eilen täysin samanlainen vika korjaantui konkanvaihdolla, mutta miksi? Onko mulla ollut vain huonoja yksilöitä hyllyssä? Voiko puola olla sillälailla viallinen, että se söisi konkkia vai mikä? Ainakin se tuli varmaksi, että Open:iin ei tolla vehkeellä kannata tänäkään vuonna yrittää. :( Quote Link to comment
Essi Posted May 22, 2009 Author Share Posted May 22, 2009 Kävin ruakkiksella vaihtamassa konkan ja taas toimii. Aika näyttää, miten pitkään.. Oliskohan Kiikalassa huomenna osakauppiaita, joiden kanssa vois hieroa kauppaa Petronix:sta? Quote Link to comment
multanen Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Hommaa semmonen panosvyö olalle johon pujottelet kondensaattoreita. Siitä on sitten helppo pullauttaa uutta tilalle aina kun entinen kärähtää. Quote Link to comment
multanen Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Ainakin Saksasta ja Ameriikasta saa näköjään vielä Boschin valmistamia kondensaattoreita... Kukas myy Suomessa, ostan heti yhen? Quote Link to comment
Essi Posted May 24, 2009 Author Share Posted May 24, 2009 Ei ole aikaa eikä virtaa tutkia tätä ongelmaa sen paremmin. Tänään vaihdoin uuden Brassi 009:n, laitoin sinne sisään Petronix -möykyn ja saman firman puolakin vielä. Ensimmäisen koeajolenkin jälkeen täytyy kyllä myöntää, että noi olisi pitänyt hankkia jo ajat sitten. Käynnistyvyys kuumana parani, samoin joutokäynti on tasaisempaa ja muutenkin moottori toimii jotenkin mukavammin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.