Jump to content

Halkaistavan laatikon mysteerit


Recommended Posts

Halkaistavan T2 laatikon perä pitäisi saada osiin, saako poskilaakerit (ehjinä) irti ilman erikoistyökaluja - jos kyllä niin miten jos ei niin millainen työkalu operaatioon tarvitaan? Myös muu korjaamodata ko. laatikon osalta kiinnostaa, lähinnä tehtaan antamat toleranssit ja niiden varmistaminen/mittaaminen.

 

Aki

Link to comment

Virtasella varmaankin ihan verstaan ohjeet toleransseineen. :)

 

Minulla ainakin irtos ilman mitään erikoistyökaluja. Kun laatikon puoliskot irtos tosistaan toinen laakeri istui akselissa ja toinen laatikossa. Joten ei ne mitenkään kovaa ole kiinni.

Link to comment

Mulla on molemmat laakerit kiinni perässä, lämmitys ja pieni väkivalta ei auttanut yhtään. Osa ongelmaa varmasti on, että joku 'harrastaja' on aikojen saatossa vetänyt akselit poikki joten murikka ei ole hetkeen ollut öljykylvyssä...

 

Minulla ainakin irtos ilman mitään erikoistyökaluja. Kun laatikon puoliskot irtos tosistaan toinen laakeri istui akselissa ja toinen laatikossa. Joten ei ne mitenkään kovaa ole kiinni.

Link to comment

Barnin kuori on hieman erilainen kuin kuplan halkastavan mutta mun viimeisessä kuvassa näkyy barnin perä splitin perän vieressä. Vaihdoin vain tuon barnin perään splitin kruunurattaan ja se kävi suoraan splitin askiin.

Link to comment

Puhdistelujen jälkeen askissa löytyi muutama vika: Siirtäjien perän puoleisessa tukipisteessä on pieni murtuma ja sen lisäksi alkavaa hiusmurtumaa, keulakappale oli myös syöpynyt parista kohdasta puhki. Itse rattaat ja perä ovat oikein hyvässä kunnossa (paljon terveemmän oloiset kuin hebsterin kuvissa yllä)- eli tuo kannattanee koota parempaan kuoreen. Kuori ainakin näyttää samalta kuin ovaalin halkaistava aski joten sellaisen löytäminen pitäisi olla helppoa. Onko muita eroja kuin tuo perä, onko välitykset/siirtäjät/lätkämaila samat kuin kuplassa eli ainoiksi eroiksi jäisi periaatteessa tuo perä ja keulakappale?

 

Nimim. tämän piti olla helppo lomaprojekti

Link to comment

Laatikon kuorihan on itessään sama niin kuplassa kuin kakkostyypissä, siis jos puhutaan osasynkronoiduista. Suurin murhe tulenee perän hammaskosketuksen säätämisessä kun vaihdat toiset kuoret. Toinen ongelma on ehjän nokkakappaleen löytäminen. Splitti-ikäsen lootasta löytyy semmonen mistä saa tehtyä sopivan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...