aki Posted July 1, 2009 Posted July 1, 2009 Halkaistavan T2 laatikon perä pitäisi saada osiin, saako poskilaakerit (ehjinä) irti ilman erikoistyökaluja - jos kyllä niin miten jos ei niin millainen työkalu operaatioon tarvitaan? Myös muu korjaamodata ko. laatikon osalta kiinnostaa, lähinnä tehtaan antamat toleranssit ja niiden varmistaminen/mittaaminen. Aki Quote
Hebster52 Posted July 1, 2009 Posted July 1, 2009 Virtasella varmaankin ihan verstaan ohjeet toleransseineen. :) Minulla ainakin irtos ilman mitään erikoistyökaluja. Kun laatikon puoliskot irtos tosistaan toinen laakeri istui akselissa ja toinen laatikossa. Joten ei ne mitenkään kovaa ole kiinni. Quote
aki Posted July 1, 2009 Author Posted July 1, 2009 Mulla on molemmat laakerit kiinni perässä, lämmitys ja pieni väkivalta ei auttanut yhtään. Osa ongelmaa varmasti on, että joku 'harrastaja' on aikojen saatossa vetänyt akselit poikki joten murikka ei ole hetkeen ollut öljykylvyssä... Minulla ainakin irtos ilman mitään erikoistyökaluja. Kun laatikon puoliskot irtos tosistaan toinen laakeri istui akselissa ja toinen laatikossa. Joten ei ne mitenkään kovaa ole kiinni. Quote
Virtanen Posted July 1, 2009 Posted July 1, 2009 Rakensin jonkinlaisen ulospainimen laakerille kun itsellä ei ole juuri sitä erikoistyökalua. Tai sitten painoin ihan prässillä irti. Dataa löytyy tuolta: http://www.volkswagen-classic-parts.de/ ... itel_H.pdf T2:ssa ei tainnu enää olla halkaistavaa.... Quote
aki Posted July 1, 2009 Author Posted July 1, 2009 Kiitos tiedoista - koitetaan noilla eteenpäin. Aski on barnista, niissä kai oli halkeavaa mallia. Aki Rakensin jonkinlaisen ulospainimen laakerille kun itsellä ei ole juuri sitä erikoistyökalua. Tai sitten painoin ihan prässillä irti. Dataa löytyy tuolta: http://www.volkswagen-classic-parts.de/ ... itel_H.pdf T2:ssa ei tainnu enää olla halkaistavaa.... Quote
Virtanen Posted July 1, 2009 Posted July 1, 2009 Synkronoimattomattomassa on sitten hiukan eri säädöt. Eikös barn ole T1-mallia, T2 tuli vasta -68. Quote
Hebster52 Posted July 1, 2009 Posted July 1, 2009 Barnin kuori on hieman erilainen kuin kuplan halkastavan mutta mun viimeisessä kuvassa näkyy barnin perä splitin perän vieressä. Vaihdoin vain tuon barnin perään splitin kruunurattaan ja se kävi suoraan splitin askiin. Quote
aki Posted July 7, 2009 Author Posted July 7, 2009 Puhdistelujen jälkeen askissa löytyi muutama vika: Siirtäjien perän puoleisessa tukipisteessä on pieni murtuma ja sen lisäksi alkavaa hiusmurtumaa, keulakappale oli myös syöpynyt parista kohdasta puhki. Itse rattaat ja perä ovat oikein hyvässä kunnossa (paljon terveemmän oloiset kuin hebsterin kuvissa yllä)- eli tuo kannattanee koota parempaan kuoreen. Kuori ainakin näyttää samalta kuin ovaalin halkaistava aski joten sellaisen löytäminen pitäisi olla helppoa. Onko muita eroja kuin tuo perä, onko välitykset/siirtäjät/lätkämaila samat kuin kuplassa eli ainoiksi eroiksi jäisi periaatteessa tuo perä ja keulakappale? Nimim. tämän piti olla helppo lomaprojekti Quote
Sakke Posted July 8, 2009 Posted July 8, 2009 Laatikon kuorihan on itessään sama niin kuplassa kuin kakkostyypissä, siis jos puhutaan osasynkronoiduista. Suurin murhe tulenee perän hammaskosketuksen säätämisessä kun vaihdat toiset kuoret. Toinen ongelma on ehjän nokkakappaleen löytäminen. Splitti-ikäsen lootasta löytyy semmonen mistä saa tehtyä sopivan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.