Jump to content

Koneen kasausvinkkejä?


Recommended Posts

-Työntötankojen suojaputkien tiivisteiden liimaus vai ei?

 

Silikoniset tiivisteet löytyy, olen törmännyt sellaiseen että niiden kanssa ei välttämättä kannata käyttää liimaa, materiaali itsessäänhän on aika joustavaa.

 

 

-Kampiakselin messinkirattaan asennus

 

Tavallinen keittiöuuni ei tunnu lämmittävän tarpeeksi vaikka ratas olisi 250 asteessa 15 min, ei mene todellakaan tiputtamalla. Ei viittis kauheesti takoa ratasta paikoilleen, se on pian kurjan näköinen.

 

 

-Wisecojen männäntappien spirolock lukiterenkaat

 

Ah, niin ihana asentaa, varsinkin jos oikean käden peukalosta puuttuu puolet :D Mutta onneksi löytyy tehdastekoinen työkalu, josta saatan teettää pari kopiota halukkaille.

 

 

Ja kannattaa muuten se vanha tai vähän uudempi momenttiavain käyttää kalibroinnissa mikäli aikoo ARP kiertokangen pultteja kiristellä, tämä on oma mielipiteeni. Itsellä testin mukaan kamasan 20-110nm avaimessa oli heittoa keskimäärin enään n.2%, 60-70nm alueella 1%.

Link to comment

Näissä nykyisissä "kiina-akseleissa" rattaiden paikat monesti isommalla halkaisijalla kuin orkkis saksalaisissa vakioakseleissa ja siitä löytynee syy miksi ei meinaa mennä paikalleen. Vakioakseleissa on riittänyt kahvinkeittimen levyn päälle unohdus.

 

Tönariputkien tiiveyteen tiivisteliimojen ja tiivisteiden lisäksi vaikuttaa miten karkeat tai sileät kannen/lohkon vastinpinnat ovat. Jos karkeat, siloita lisää.

Link to comment

Juu, totta, vaikuttaa pintojen karheus. Pinnat ovat kuitenkin aika sileät, että kaikellä järjellä silikoonisen tiivisterengas luulisi pitävän.

 

Lohkona CB: bad ass, hiukan on ollut siistimistä, jokaisen sisäpinnan ilman koneistusta oon raaputtanut pariin kertaan ja karkealla hiekkapaperila vielä perästä, virsikirjojakin on mennyt muutama. Ja onhan lohkossa ollut tehtaan koneistuksenkin jäljiltä siivoamista.

 

Onkohan sitten nitrauksella vähän merkitystä kun ei mene ihan niin helposti rattaat paikoilleen kuin vakioakselissa..nokkaratas meni aika helposti tosin, sekin vain lämpeni 200 asteessa 15 min.

Link to comment
Guest Mikal

Millaset suojaputket sun koneeseen tulee? Ainakin jousellisiin kannattaa pistää moottorisilikoonia tiivisteisiin. Mulla jouselliset putket merkkiä empi, ja ne ei pitänyt ilman liimaa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...