-Alex- Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 -Työntötankojen suojaputkien tiivisteiden liimaus vai ei? Silikoniset tiivisteet löytyy, olen törmännyt sellaiseen että niiden kanssa ei välttämättä kannata käyttää liimaa, materiaali itsessäänhän on aika joustavaa. -Kampiakselin messinkirattaan asennus Tavallinen keittiöuuni ei tunnu lämmittävän tarpeeksi vaikka ratas olisi 250 asteessa 15 min, ei mene todellakaan tiputtamalla. Ei viittis kauheesti takoa ratasta paikoilleen, se on pian kurjan näköinen. -Wisecojen männäntappien spirolock lukiterenkaat Ah, niin ihana asentaa, varsinkin jos oikean käden peukalosta puuttuu puolet :D Mutta onneksi löytyy tehdastekoinen työkalu, josta saatan teettää pari kopiota halukkaille. Ja kannattaa muuten se vanha tai vähän uudempi momenttiavain käyttää kalibroinnissa mikäli aikoo ARP kiertokangen pultteja kiristellä, tämä on oma mielipiteeni. Itsellä testin mukaan kamasan 20-110nm avaimessa oli heittoa keskimäärin enään n.2%, 60-70nm alueella 1%. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 Rattaan asennus apuna voi käyttää myös öljyä-kattilassa-keittolevyllä. Ja voi sen kampurankin viilentää ennen tipauttamista jos ei meinaa helposti tipahtaa. Quote Link to comment
Virtanen Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 Olen törkeesti lämmittänyt kuumailmapuhaltimella, öljyä akselille ja hyvin on luiskahtanut. Quote Link to comment
ARTO Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 Näissä nykyisissä "kiina-akseleissa" rattaiden paikat monesti isommalla halkaisijalla kuin orkkis saksalaisissa vakioakseleissa ja siitä löytynee syy miksi ei meinaa mennä paikalleen. Vakioakseleissa on riittänyt kahvinkeittimen levyn päälle unohdus. Tönariputkien tiiveyteen tiivisteliimojen ja tiivisteiden lisäksi vaikuttaa miten karkeat tai sileät kannen/lohkon vastinpinnat ovat. Jos karkeat, siloita lisää. Quote Link to comment
-Alex- Posted July 17, 2009 Author Share Posted July 17, 2009 Juu, totta, vaikuttaa pintojen karheus. Pinnat ovat kuitenkin aika sileät, että kaikellä järjellä silikoonisen tiivisterengas luulisi pitävän. Lohkona CB: bad ass, hiukan on ollut siistimistä, jokaisen sisäpinnan ilman koneistusta oon raaputtanut pariin kertaan ja karkealla hiekkapaperila vielä perästä, virsikirjojakin on mennyt muutama. Ja onhan lohkossa ollut tehtaan koneistuksenkin jäljiltä siivoamista. Onkohan sitten nitrauksella vähän merkitystä kun ei mene ihan niin helposti rattaat paikoilleen kuin vakioakselissa..nokkaratas meni aika helposti tosin, sekin vain lämpeni 200 asteessa 15 min. Quote Link to comment
Guest Mikal Posted July 18, 2009 Share Posted July 18, 2009 Millaset suojaputket sun koneeseen tulee? Ainakin jousellisiin kannattaa pistää moottorisilikoonia tiivisteisiin. Mulla jouselliset putket merkkiä empi, ja ne ei pitänyt ilman liimaa. Quote Link to comment
-Alex- Posted July 18, 2009 Author Share Posted July 18, 2009 Ihan perus "big mouth" suojaputket. Nämä eivät koskaan ole vuotaneet minulla, on ollut ennen jousellista, kierteellistä ja aina vuotanut.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.