Guest micco Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Tässäpä tärähtää kerralla päivitystä tällaisesta tuttavalta vajasta pelastetun avon liikenteeseen saattamisesta ja hyvästä itselleen uskottelusta, että rakennellaan rauhassa muutaman vuoden ja ajellaan sitten... Noh uskoo ken tahtoo. Siihenhän se meni, että vuoden vaiheessa noudetusta aika surkeassa jamassa olleesta aihiosta tuli tallin nurkkapiru joksikin aikaa. Ja mainittakoon, että meikäläisen dokumentointitaidoilla ja erittäin paskalla kännykkäkameralla ei mitään oskaria saada, mutta toivottavasti jonkunlaisen kuvan saa lisää kuvia raadosta Ja mainittakoon, että meikäläisen dokumentointitaidoilla ja erittäin paskalla kännykkäkameralla ei mitään oskaria saada, mutta toivottavasti jonkunlaista kuvaa saa. Quote Link to comment
Guest micco Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Maattuaan muutaman kuukauden vai kolme? noh kuitenkin täytyi palauttaa kaverin raileri ja purkaa volkkari lasteineen alas ja tutkailla samalla mitähän kaikkea noista yllätyslaatikoista löytyy. Auton mukana tulleiden osien kunto ja lukumäärä alkoi näyttää entistä huolestuttavammalta ja samalla mietityttää kaikkien nippelien paikalleen löytymisen tuska. Siinä ajatus lepäsi pari minuuttia ja tunnetusti kun omaan erittäin pitkäjänteisen ajattelumallin totesin itsekseni, että v***t jospa ajelisi jo tulevana kesänä. Noh aina jälkeenpäin on helppo viisastella, mutta ehkä olis voinut harkita sen seuraavatkin kaks minuuttia.... Pohjalevyn ollessa oikeinkin mukavassa kunnossa ja hyvässä uudessa mustassa maalissa, hilpasin kopan pois alustalta ( tietysti tukiraudat asennettuna ) ja puhaltelin eräs viikonloppu kopan ruosteet tallin pihalle ja suihkautin sinkit pohjaan. Sen jälkeen koko kopan pohja ja kaikki alttiit paikat alustamassaa täyteen, ettei ainakaan kesäajossa tarvitse ikinä alkaa ruostehommiin ja korin irroitukseen uudestaan. Täytyy todeta, että vaikka tämä vekotin on maannu Suomen kamaralla varmasti samassa jamassa n. vajaan 10 vuotta ei peltihommiin tarvinnut suuremmin ryhtyä, ainoat osat jotka ovat oikeasti ottaneet itseensä ovat lukuisat kolhut ja pienet osat, jotkä käytännössä pilalla/ ruostuneet/ kastuneet käyttökelvottomiksi huonon säilytyksen takia. Sitten koppa paikalleen ja vähän osien mallailua. Lokasuojat tulivat kuidusta, kun halusin vähän leveämpää ilmettä. samalla uusi keulaluukku ja sen alapuolelle tuleva jenkkirihmastopelti vaihtoon, tarkoitus kun oli ilman puskureita jättää... Samalla meni vaihtoon takaluukun alapuolinen pelti, kun ei meinannut millään miellyttää se iso pahkura. Luukusta sheivattiin reijät ja lippa, sekä kyljistä listojen reijät ja sitten ei kun rattoisiin maalaus/pohjatalkoisiin. Lopulta kauhean kiireen sävyttämänä saatiin väri pintaan, tosin viimeistelyä sekin vielä kaipaa, ettei kerralla nyt ihan näyttelyjälkeä tullut, mutta tähän väliin todettakoon, että autolla tullaan ensisijaisesti ajamaan ei näyttelöimään. Tässä kuva maalauksen jälkeisestä ajankohdasta. Ja tässä takaapäin takavalot sovitettuna Quote Link to comment
Guest micco Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Jaahas maalauksen jälkeen alkoikin mukavampi osio osien paikalleen laittelun muodossa ja pääsi sovittelemaan tilattuja osia, joita mm. vanteet, säädettävä alusta, kaikki uudet tiivisteet, ym, ym. Jarrut tuli laitettua toistaiseksi vakiot uusilla osilla ja 5x120 jaolla ja päivitellään niitä talven viileinä iltoina, kun ei viitsi enään tätä ajeluttaa. tässä kuvaa kasausvaiheesta. Quote Link to comment
Guest micco Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Lisää kuvia Ja tässä mukavaa askaretta sähköjen parissa. Näiden touhuilujen jälkeen alkoikin jo häämöttää aika saattaa auton sydän paikalleen. Toive oli, että siitä tulisi nopea ja luotettava. Noh se jääköön toistaiseksi vielä auki kunnes kaikki tarvittavat lisälaitteet on kasattu/asennettu/ auto on säädöissään ja rullitettu. Quote Link to comment
Guest micco Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Jaahas kuten sanoin niin taisi lipsahtaa jo ylläolevaan viestiin kuvasatoa tulevasta, eli siitä kun motti oli jo paikallaan ja putkistoa ja muita heebeleitä heppailtu paikalleen. Mutta tässä nyt sitten moottoriasennuksen jälkeistä kuvasatoa. Quote Link to comment
Guest micco Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Ja tässä lisää. Kuvasatoa putkistosta ja sen toteutuksesta. Quote Link to comment
Guest micco Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Hmm viimeisestä kuvasta saa kyllä sellaisen fiiliksen, että aika lähellä on iskaria/vetaria, mutta todellisuudessa aika hyvin jäi tilaa ja suht tyytyväinen lopputulokseen kunhan kaikki palaset liimattu paikoilleen. Taka kiekura vähän töröttää hölmönä nyt kuvissa, mutta tarkoitus olisi askarrella siihen takarekisterikilvelle neliömalliselle ( jahka ne saisi ) paikka, joten aika hyvin jää piiloon. Alla kuvia Sumpun säiliön väkerryksestä. Quote Link to comment
Guest micco Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Ja tässä legendaarisen kiireen aiheuttaman mittavirheen, sekä uudelleen ajattelun ansiosta uusi sijoituspaikka öljysäiliölle, ( alkuperäinen apparin pyöräkotelossa ). Ajatellaan sitten talvella tarkemmin ja tässä paikassa se hyvä, että jotenkuten pystyy nyt aluksi tarkkailemaan öljyn pintaa ja toinen pointti oli öljynlämpömittarin anturin joutuminen vähän herkkään paikkaan. Noh mietitään sitten ajan kanssa mihin se lopullisesti paikkansa löytää. Quote Link to comment
Guest micco Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 No niin seuraavassa onkin saatu jo katto paikalleen ja etukotelon narutalkoot käynnissä. Sen verran skeptinen, että aina kaikki toimimaan ensin, ennen kuin hautaa ne jonnekkin hyvään piiloon ja kutistesukkaa ym päälle. Nippeliosaa välillä paikalleen, ettei ala ahdistamaan ainainen puurtaminen Quote Link to comment
Guest micco Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Seuraavassa alammekin olemaan n. nykytilanteessa ja kaikkien värkkien asentelun innoittamana täytyihän sitä vähän käydä alustavasti koittamassa, josko suunnilleen pysyisi osat nipussa. Kuva päivältä kun ensimmäisen kerran pääsi kokeilemaan miltä se oikein tuntuu ja korkopolitiikkakin on nyt sinnepäin missä se tulee olemaan, tosin eteen matalampiprofiiliset jotta pystyy vähän pehmeämmäksi keulaa säätämään ja takarenkaatkin tulee löytämään paikkansa vähän lähempää lokarin kaarta ainakin sivusuunnassa. Takaluukkukin jäi tohinoissa laittamatta paikalleen, mutta nykyisin jo löytänyt paikkansa ja jopa sisustaakin jo saatu hahmoteltua. Kuvasatoa ja päivitystä taas kun jaksaa operoida ja saa kuvia otettua, mutta vielä olis kova into saada kilvet ja päästä oikealle ajelulle tämän kesän puitteissa. Saa nähä kuin käy. Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Miten toteutit sumppusäiliön huohotuksen? Quote Link to comment
Guest micco Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Huohottavalla täyttökorkilla, mallia hydrauliikkaöljysäiliön täyttökorkki. Quote Link to comment
ARTO Posted August 15, 2009 Share Posted August 15, 2009 Takarenkaita/vanteita kun sais vielä ulommas tai leveämpää tilalle, parantais ulkonäköä lisää... mun mielestä. Makujuttujahan nämä on. Koneen hepat jo selvillä? Quote Link to comment
Guest micco Posted August 15, 2009 Share Posted August 15, 2009 Takarenkaita/vanteita kun sais vielä ulommas tai leveämpää tilalle, parantais ulkonäköä lisää... mun mielestä. Makujuttujahan nämä on. Koneen hepat jo selvillä? kuten taisin em. mainita, niin renkaat siirtyvät lähemmäksi kaaria, mut vasta katsin jälk. ei vielä, mut josko alkavalla viikolla olis paperit koneesta. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 17, 2009 Share Posted August 17, 2009 Muuten hieno kaikinpuolin mutta minuu pistää silmään noi takalokareiden istuvuus takahelmaan. Muoto kun muuttuu tuossa saumassa :( valitettavan monet levittävät lokarit tekee tän muotosikiön :D Quote Link to comment
Guest micco Posted August 17, 2009 Share Posted August 17, 2009 Se on aivan totta ja takalokarit/takavalot onkin yks asia mihin varmaan talvella joutuu paneutumaan, pistää omaan silmään vähän samanlailla. Helvetinmoinen duuni myöskin asentaa paikalleen, kun sopivuus on ihan mitä sattuu. Ainoa tekijä levitettävien kanssa olikin, että saa vähän sopusuhtaisemman näköiseksi, kun normaalisti vähän kuin kapenee taaksepäin ja se myös asia joka itsellä pistää silmään. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 17, 2009 Share Posted August 17, 2009 laikkakoneella ja kuiduttamisella tuosta selvii. Maalaushommiinhan siinä joutuu kyllä vielä... Quote Link to comment
Guest micco Posted August 17, 2009 Share Posted August 17, 2009 Aivan totta, mutta maalaushommiin olis vähän tarkoitus vielä perehtyä muutenkin. Quote Link to comment
Guest micco Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Tässäpä nyt tämän kesän valmistumisaste ja talvella jatketaan siitä mihin nyt on päästy, sisustaa on hipelletty sen mukaan että viimeiset ajokelit voidaan käyttää hyväkseen, renkaat siirtynyt takana vähän lähemmäksi kaaria ja etukumit vaihtuivat matalampiprofiilisiin, jotta sai vähän jousitusta löysemmäksi ja vähän lähemmäksi maata tippunut koko auto. Nyt ajellaan loppu "kesä" ja katsellaan missä on parantamisen varaa... Perässä kuvia nykytilanteesta ja kommentitkin on sallittuja. Quote Link to comment
Guest micco Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Lisää kuvia Quote Link to comment
ARTO Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Voishan sen möhköavon rakentaa huonomminkin:) Jokos piirtää kakkosellakin lakua asfalttiin... Quote Link to comment
Guest micco Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Voishan sen möhköavon rakentaa huonomminkin:) Jokos piirtää kakkosellakin lakua asfalttiin... Vakiolaatikko kiinni vielä, joten ei viitti paljon piirrellä, mutta tosi hyvin vääntää alhaalta asti. Sen verran täytyy sanoa, et ST-motorssiin ei kannata paljon vehkeitään säädettäväks viedä, harmi vaan et jappe oli kesälomilla, kun tarve oli, täytyy koittaa ens viikolla hivuttautua japelle katsoon viel kaikki kondikseen. Kivahan se fiilis on kun vihdoinkin kuppeli vaihtaa maisemaa kohtuullisen rivakasti. Quote Link to comment
mikko k Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Mun mielestä möhköön kuuluu aina puskurit, joten valkoiset sellaiset vois tehdä fiksun säväyksen. :) Muutoin kyllä hyvännäköinen! Quote Link to comment
Guest micco Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Ensi talven heininä mainittakoon noi puskuri jutut, pikkaisen tiputettuna ja lähelle koria, mutta ehkäpä ensi kesänä näemme josko ne onnistuisivat, tai sitten idea haudataan. ;) Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Tämä on hieno auto. Onnistunut värivalinta. Jostain jos pitää nyt sitten nurista niin miksi etuluukun kaffa on maalattu? Quote Link to comment
Guest micco Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Tämä on hieno auto. Onnistunut värivalinta. Jostain jos pitää nyt sitten nurista niin miksi etuluukun kaffa on maalattu? Ihan kokeilumielessä, hallilla odottaa uusi "krominen" joka varmaankin löytää paikkansa siihen. Ainahan nurista pitää, mun projekti ainakin vasta hyvässä alussa, joten erilaiset mielipiteet auttavat aina tota rajoittunutta omaa ajatusmaailmaa. Quote Link to comment
SePi Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 Kyllä näyttää hyvältä ja paranee puskurien kans. Ihmetyttää, että aikanaan hienoin ja kallein kupla oli päässyt tollaiseen rappioon. Upeasti pelastettu! Quote Link to comment
Guest micco Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 Paalattu? Itseasiassa ei. On odottanut hyvää inspiraatiota koko projekti. Muutamissa kuvissa taka-alalla vilahtavat työvälineet ja pari mukulaa vieneet suurimman tai oikeastaan kaiken ajan viime vuosina. Tällä hetkellä korin osalta ollut koskemattomana ja juuri yks päivä raotin pressua päältä ja kurkkasin, jotta joko aloitettas taas. Moottorin osalta on ollut vireillä viimeaikoina, tai hitaasti työn alla. Tarkoitus olisi saada vapari ilman kompromissejä. Kaikenlaista palikkaa on käyny kiinni matkan varrella ja monet niistä on vahtunutkin. Josko nyt talven aikana sais konepuolen, laatikon ja riittävät voimansiirron palikat hankittua ja paikalleen, josko seuraavana talvena tulis koppa, alusta ja sisusta viimeisteltyä ja jne. Kesät kun menee kilpaa ajaessa ja talvella pitäs koittaa vääntää vielä kesäks kilpurit iskuunkin, niin ei oikein noi rojektit etene kesäisin. Poitsut kun nyt on 3 ja 6v ja lupasin niille, että saavat tuon kun täyttävät 18, niin taitaa isille vielä pari kesää jäädä aikaa ajaa, vaikkei ihan ens kesänä oliskaan tulilla. Laittelen päivityksiä, kun tilanteet ovat siinä mallissa. Quote Link to comment
Guest micco Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Jaahas 4 vuoden talvilevon jälkeen on avokas kaivettu esille. Tietynasteisen inspiraation johdosta täytyy leipasta asioita taas eteenpäin. Kesäksi laitetaan taas projekti seisomaan, ellei ehdi oikein ajokuntoon laitella ja ajella testiajoa kesä ja talveksi jäisi sitten kori ja sisustatöiden viimeistely. Vielä on ainakin kovasti mielessä alkuperäinen idea paukauttaa koko härveli nippeleiksi ja kasata sitten lopuksi viimeiseen kuosiin. Lähiaikojen tavotteina olisi saada moottori lopulliseen iskuunsa ja laatikko sopivaksi ripeää harrasteajoa varten. Koneen speksit selviävät kun se on ensiksi käytetty valmistumisensa jälkeen penkityksessä. Ei jaksa oikein etukäteen eritellä ettei pääse kukaan huutelemaan miksei tullutkaan niin ja niin paljon. Moottori on tosin viime kokoonpanosta käynyt läpi aika muodonmuutoksen ja ei taida oikein sisältää muutaman edellisen kokoonpanon osan. Uutta on tullut, lohko, pytyt, männät, kannet, keinut ja romut, pakosarja, sytkä, uudet kaasarit. Porchen flektin jätin vielä haaveiden asteelle ja olemassa olevaan koppaan tehdään muutokset tehokkaamman jäähdytyksen saamiseks. Lähtökohtana on saada kulkineesta sellainen, joka on nopealikkeinen ja suhteellisen vakaa ajettava. Alustan osalta tehdään lopulliset ratkaisut sitten, kun on muutama kilometri saatu alle, että olisi sopivasti tontissa, mutta inhimillinen ajettava. Laatikon osalta taidan kallistua lukkoon ( joka tilattu ) ja välitysten tihentämiseen. Ajatuksena pitkä ykkönen, suht normi kakkonen ja kolmonen sekä nelonen tiputettuna. Ei taida tulla päästeltyä paria sataa motarilla kuitenkaan, vaan ennemminkin innostas sellainen laatikko, joka olis vähän niinkuin alueella koko ajan. Quote Link to comment
Jaku82 Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Siinä on autot kerros sängyssä! Kyllä tämä kupla kelpaisi itsellekkin! Hieno peli! Quote Link to comment
Guest micco Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Kiitos kommenteista. Joo on vaan tuo oma kriittisyys kasvanut ja nytkin monta pientä asiaa ärsyttää omassa projektissa. Kiitos näiden palstan kelloakin tarkempien entisöijien : ). Nykyään muutaman vuoden tauon jälkeen on rakentelupaikat parantuneet, työkalut parantunu ja oma osaaminenkin kasvanut, niin pitää yrittää päivittää kaikilta osin se siihen tasoon kun edellykset antaa myöten. Tosin kyllähän tälläkin palstalla näkee aikamoisen antautuneista asennoitumista tekemiseen ja laatuun, jos vaikka itse pystyis edes osan saamaan omaan autoon viimeistelyn ja huolellisuuden tasolla, niin olis tyytyväinen. Ensisijaisesti oma tulee ajettavaksi tarkoitetuksi, puollustelkoon tuo nyt sitten mitä puollustelee. Quote Link to comment
Guest micco Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 Jaahans. Kilpailuautot on taas pakattu talviteloille ja yllättävän inspiraatio puuskan saattelemana päätin ottaa ruususen unta nukkuneen ikuisuus projektin työn alle jälleen. Tämä postaus olkoon alkulaukaus uudelle toiminnalle. Pikkuhiljaa projekti on edennyt taustalla, joitain osia haalittu ja joitain vielä odotellaan. Tekniikka puoli meni uuteen uskoon ja tällä (kin) kertaa ideana on tehdä hyvä ilman suurempia kompromisseja. Millään no limit budjetilla ei kuitenkaan olla menossa, mutta valitettavaa kuitenkin on se, että jos hyvää haluaa, niin siitä useimmissa tapauksissa joutuu maksamaan, halusi tai ei. Tällä haavaa edetään vieläkin sillä suunnitelmalla, että kaikki kasaan ja sitten viimeistelyä varten kaikki vielä irti lopullista viimeistelyä varten. Työnä kaiken sovittaminen, purkaminen ja kasaaminen uudestaan kuulostaa itsellekkin aika isolta projektilta, kun kuitenkin ajoautoa ollaan tekemässä. Tämän palstan syytä tai ansiota on, että rima on noussut valmiille tuotteelle kuitenkin sen verran ylöspäin, että omaa silmää ärsyttäviä kohtia ei jää viimeistelemättä. Quote Link to comment
Guest micco Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 Tässä avo kuupeli on saanut tassut ilmaan ja parkkipaikan työpisteeseen Quote Link to comment
Guest micco Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 Tässäpä moottorin tämänhetkinen tilanne. Peruskone kasassa, viimeisiä osia odotellessa, puutteina tällähetkellä porchen flekti ja msd sytkä. Quote Link to comment
Guest micco Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 Iitat parkissa odottamassa raskasta kaasujalkaa. Quote Link to comment
Guest micco Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 Tästä muotoillaan pakosarja ja putkistototeutus. Quote Link to comment
Guest micco Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 Pukki oli tuonut tällaisenkin paketin, josta paljastui ensimmäinen vaihdelaatikon tulevista osista. Laatikoksi on lopullisella päätöksellä tulossa läpivälitetty kunnon rattailla oleva ja tuon lukon omaava 4 lovinen laatikko. Lopulliset välitykset ratkotaan alkuviikosta ja laatikkokin voipi olla ensiviikolla hyvässä lykyssä kasassa, mutta siitä päivitystä kunhan se on edennyt siihen pisteeseen. Quote Link to comment
Ketsa Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 vw putkisto.jpg Tästä muotoillaan pakosarja ja putkistototeutus. Mistä hommasit kollektorin? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.