Jump to content

1303 Avo -78 projekti


Guest micco

Recommended Posts

CSP?? Muut osat näyttää olevan sieltä.

 

No nyt en laita päätäni asiasta vadille, voin toki asian tarkastaa jos jollain on halua. Tämä on ollut ns. "mä haluan sellaisen, saatko hommattua?" osa. Osien keräilykin tässä puoliseisaallaan vaiheessa on ollut sellainen, että putkiston tavaratkin ollut olemassa jo kauan, mutta nyt kun päätin viedä asioita eteenpäin haalin viime viikkoina ne omiin käsiini.

Link to comment

No nyt en laita päätäni asiasta vadille, voin toki asian tarkastaa jos jollain on halua. Tämä on ollut ns. "mä haluan sellaisen, saatko hommattua?" osa. Osien keräilykin tässä puoliseisaallaan vaiheessa on ollut sellainen, että putkiston tavaratkin ollut olemassa jo kauan, mutta nyt kun päätin viedä asioita eteenpäin haalin viime viikkoina ne omiin käsiini.

 

Ei tarvetta kysellä. Kyllä noita maailmalta löytyy.

Edited by Ketsa
Link to comment

Ei tarvetta kysellä. Kyllä noita maailmalta löytyy. Aattelin vaan, että onko Suomessa puulaakia missä noita olisi hyllyssä.

 

Ei tuli ihan tilauskamana. Alkuvaiheessa tilasin itse oikeastaan kaiken tarvittavan, nyt muutama juttu tullut pyynnöstä muiden tilaamana, kuten tämä.

Link to comment

post-745-0-51242700-1413897288_thumb.jpgpost-745-0-43492500-1413897318_thumb.jpg

 

Tässäpä nyt sitten laatikon uumeniin laitettavat rattaat:

 

Weddlen rattaat 

 

1: 3.78

2: 2.21

3: 1.50

4: 1.04

 

Lisäksi tosiaan tulee lukko. Välitykset nyt koitettu haarukoida vähän tiheämmäksi kuin vakio, että olisi paremmin alueella, mutta kuitenkin niin, ettei pää olisi kipeä kun moottoritiellä ajelee 120 km/h.

Link to comment

post-745-0-29833900-1413901268_thumb.jpg

 

Tässä on tilanne moottorin suhteen tänään. Hidasta edistymistä, josko se siitä. Yllättävän paljon vaatii loppujen lopuksi jokainen osa hienosäätöä ja työstöä, että istuu paikalleen. Jakaja kuvassa vielä kärjellinen, tulee vaihtumaan nykyaikaisempaan versioon.

Link to comment

Hyvältä näyttää! saatan tulla ihaileen kun oon siä päin liikkeellä...

T:serkkupoika...

Tuu vaan. Eihän sieltä maalta nyt niin pitkä matka oo tänne kaupunkiin, et vaik muutenki tulis :-)

Link to comment

post-745-0-37345800-1413989562_thumb.jpgpost-745-0-52111800-1413989681_thumb.jpgpost-745-0-38022900-1413989699_thumb.jpg

 

Tänään purkautui laatikko palasiksi, vieläkö menis tavarat takaisin paikalleenkin....

 

Pientä pakitusta tuli, kun tarkemmin tarkastellessa välitys on tosi kulunut, joten sen suhteen täytyy miettiä josko se sit menis vaihtoon. Huomenissa pitäs saada mahdollinen korvaava tuote, täytyy tuumia sitten. Stefat tuli jo laatikkoa varten, puuttuu enään vahvistettu poski ja muutama laakeri, jotka menee vaihtoon varotoimenpiteenä.

 

Päivän bonus oli MSD sytkäkamat.

 

Erikoisesti oli laatikosta pakki ratas tosi kulunut, joten tais olla ameriikan isäntä ollu sorvarin poika, tai sit entisessä elämässä rekkamies, joka peruuttanut enemmän kuin ajellu eteenpäin.

Link to comment

Pakki näissä 73-> laatikoissa monesti mallia  pomppaa päältä eli kuluva osa näissä ja toki amerikkalaisen Joe välillä unohtaa kytkimen polkaisun ja sorvaisee...

Joo se oli kyl ihan moro.

Link to comment

Tuo kuvassa näkyvä pakkiratas ei oo kulunutta nähnytkään vähän vasta kulmaa kulutettu... usein tulee vastaan puolet kapeemmaksi kuluneita ja nekin vielä toimivat kun säätää kohdalleen.

Voi olla näinkin, mutta aika valmiin oloinen oli, ehkäpä kuvassa näyttää hieman edustavammalta kuin luonossa. Näin se on yleensä ton kauniimman sukupuolen edustajienkin kanssa.

Link to comment

post-745-0-08665500-1414348007_thumb.jpg

 

Moottori koekasannut itseään ja alkavat pikkuhiljaa osat löytävän paikkansa ja jokainen mahtuu olemaan sulassa sovussa toistensa kanssa hienoisista tilaongelmista huolimatta. Imusarjat menee vielä vaihtoon, sillä vanhoista oli kaiverrettu sen verran, että kohdistaminen nyky kansiin olisi ollut mahdotonta, tai vaatinut kohtuuttoman työmaarän täyttöhitsauksineen ja vinkuiluineen. Uudet kuitenkin hommattu, askarrellaan vanhoista vaikka äitimuorille joululahjaksi jotain kivaa, tai sitten ei. 

 

Laatikko tuottaa hieman päänvaivaa, ei oikeastaan kulunut pakkiratas, vaan välityksen rattaat on syönyt matkan varrella sen verran metallista aamupalaa ja on yllättävän huonossa kunnossa, joten josko siihen saisi alkuviikosta kunnollisen orkkis VW vaihto-osan ja saisi laatikonkin pikkuhiljaa niputeltua kasaan. Vahvistettu poski, lukko ja rattaat odottavat jo uusien tiivisteiden kanssa innoissaan, että pääsisivät tositoimiin.

Link to comment

Vaikka kuinka kivasti sointuu valkoinen flektikoppa auton väritykseen, pistää vähintään noi oranssit venakopan kannet silmään niin pahasti, jotta meinaa pahaolo oikein tulla. Nuija on lyöty pöytään ja tällä päätöksellä täytyy moottoritilan ja moottorikomponenttien lopullista väritystä hieman tuumailla.

 

Nyt on paikka antaa ideoita, minkä väriseksi esm flektikoppa ja venakopan kannet olisi syytä värittää??  Moottoripellit tulevat olemaan alumiinisia.

 

Kuvia jollain ideoiden tueksi...?

Link to comment
  • 5 months later...
Guest micco

Nonni. Josko pientä päivitystä tännekkin. Talvi on mennyt ja jotain pientä edistystä on avokkaankin kanssa tapahtunut. Työt todella näyttää haitaavan harrastamista, joten vakavassa harkinnassa luopua toisesta ja helpommalta tuntuis luopua töistä, vaihtelua olis sekin. Suurin kiitos tän hetkisestä etenemisestä meneekin muille kuin itselle asioiden etenemisestä. Hyvä että muut potkii vähän vauhtia, kun asiat polkee paikallaan.

 

Vokkelo otettu taas työn alle ja laatikko löytänyt paikkansa vihdoin auton alle. Tekis mieli jo päästä testaamaan miltä tehdyt parannukset tuntuu, alla kuitenkin ensimmäistä kertaa kunnollinen laatikko. Takapalakin poistettu hienosäätöä varten.

post-745-0-81493400-1427828083_thumb.jpg

post-745-0-54234700-1427828099_thumb.jpg

post-745-0-54186600-1427828120_thumb.jpg

Link to comment
Guest micco

Tässä moottorikin löytänyt itsensä paikalleen. Pakosarja istuu kuin hansikas, tosin sentti pari olis saanut äänenvaimennin olla enemmän ns. Pyöräkotelon suunnassa, joten täytyy katsoa täytyykö asiaan tehdä hienosäätöä. Laatikko on hirtetty niin kovasti kiinni, joten hirveää liikettä ei pitäisi päästä tapahtumaan, mutta onneksi kyse hyvin pienestä hienosäädöstä. Onnistuin hukkaamaan kuvan jossa näkyi kuinka lähellä äänenvaimennin on pyöräkoteloa / runkopalkkia.

post-745-0-47648200-1427828959_thumb.jpg

Link to comment
Guest micco

Nyt taas kutakuinkin asiat ajantasalla. Sytkävehkeet mallailtu paikalleen ja seuraavana edessä johdotus mahdollisimman siististi, sekä konehuoneen pellitys. Sumppusäiliön paikka askarruttaa, ajatuksena tällä hetkellä sijoittaa se eteen lauhduttimen kera. Löytyykö kellään ideaa mistä sais valmiita säiliöitä järkevästi nopealla selaamisella jenkkilä oli ainoa paikka, tosin en kovin hartaasti vielä etsinytkään. Lisänä täytyy mainita, että tollainen vaijerivivusto on aika esteettisesti jees, sekä helppo stemmata synkkaan, lopullinen toimivuus varmistettakoon kun pääsee tositoimiin.

post-745-0-69545700-1427829618_thumb.jpg

Link to comment

Itsellä sama haaste edessä, että laittaako sumppusäiliö minne ja millainen.

Tällähetkellä suunnitelmissa laittaa itse suunniteltu säiliö vaihteiston viereen kuten tomilla, mahdollisesti n. 7,5-9 litrainen ylhäältä kapenava käfer cup tukitankojen väliin.

 

 

http://2.bp.blogspot.com/-NjPxBXPbTe4/Tf7V9kseoAI/AAAAAAAAApQ/H31THXMYzDA/s1600/TJS_3404.jpg

 

http://2.bp.blogspot.com/-q9CtuF5kwwQ/TkNq6aFhxzI/AAAAAAAAAp4/T7kvwiV87fY/s1600/TJS_3520.jpg

 

Nyt taas kutakuinkin asiat ajantasalla. Sytkävehkeet mallailtu paikalleen ja seuraavana edessä johdotus mahdollisimman siististi, sekä konehuoneen pellitys. Sumppusäiliön paikka askarruttaa, ajatuksena tällä hetkellä sijoittaa se eteen lauhduttimen kera. Löytyykö kellään ideaa mistä sais valmiita säiliöitä järkevästi nopealla selaamisella jenkkilä oli ainoa paikka, tosin en kovin hartaasti vielä etsinytkään. Lisänä täytyy mainita, että tollainen vaijerivivusto on aika esteettisesti jees, sekä helppo stemmata synkkaan, lopullinen toimivuus varmistettakoon kun pääsee tositoimiin.

Link to comment
Guest micco

Itsellä sama haaste edessä, että laittaako sumppusäiliö minne ja millainen.

 

Tällähetkellä suunnitelmissa laittaa itse suunniteltu säiliö vaihteiston viereen kuten tomilla, mahdollisesti n. 7,5-9 litrainen ylhäältä kapenava käfer cup tukitankojen väliin.

 

 

http://2.bp.blogspot.com/-NjPxBXPbTe4/Tf7V9kseoAI/AAAAAAAAApQ/H31THXMYzDA/s1600/TJS_3404.jpg

 

http://2.bp.blogspot.com/-q9CtuF5kwwQ/TkNq6aFhxzI/AAAAAAAAAp4/T7kvwiV87fY/s1600/TJS_3520.jpg

 

 

Eiks sulla ollu jossain vaiheessa myynnissä sellainen pyöreä mallinen sumppusäiliö, vai muistanko väärin? Meinasitko teettää Suomen niemellä vai rakennella itse? Mä olen tullu siihen tulokseen, että laitan etultavaratilaan sumppusäiliön , sekä lauhduttimen, vedän letkut todennäköisesti runkotunnelista, kun idea oli vielä sellainen, että saisi tehtyä lauhduttimelta puhaltimen kanssa lämminilmapuhalluksen tuulilasille.

Link to comment
Guest micco

Kuplapajalla, kun viimeksi kävin, oli sumppusäiliöitä, jotka on mitoitettu ja suunniteltu asennettavaksi takalokasuojaan. Pätevän oloisia olivat.

 

Kiitti täytyy kysästä Jussilta, enemmän tosin se etutavaratila hotsittas, kun toi hide out on jo toisella puolen ja jotenkin jänjnittää laittaa öljyjuttuja ns. herkkään paikkaan, mikä voi olla alttiina jollekkin mekaaniselle vahingolle.

Link to comment

Minulle ei ole kokemusta kuivasumpuista, mutta olen ymmärtänyt että öljyn pitäisi tulla painepuolen pumpulle imemättä. Ainakin, jos käytetään 26/21 mm pumppuja. Varminta, jos on lyhyt matka, reilunkokoinen letku ja sumpun pohja vähintäin pumpun tasolla. Pumppuja on toki monenlaisia.

Rallivehkeisiin noi Jussin säiliöt on tehty ja niissä toimineet.

Link to comment
Guest micco

Minulle ei ole kokemusta kuivasumpuista, mutta olen ymmärtänyt että öljyn pitäisi tulla painepuolen pumpulle imemättä. Ainakin, jos käytetään 26/21 mm pumppuja. Varminta, jos on lyhyt matka, reilunkokoinen letku ja sumpun pohja vähintäin pumpun tasolla. Pumppuja on toki monenlaisia.

Rallivehkeisiin noi Jussin säiliöt on tehty ja niissä toimineet.

 

Joo tiedossa olikin, että kilpureissa käytetty siellä ja ensimmäinen versio, jonka väkersin aikanaan oli tarkoitettu nimenomaan sijoitettavaksi pyöräkoteloon. Kilpavehkeissä on ollut myöskin keulalla sumppusäiliöitä, mutta tosi pointteja noi sunkin mietteet, täytyy vielä vähän harrastaa miettimistä. Voihan tosin kierrättää lauhduttimen keulan kautta ja sijoittaa kuitenkin sumpun säiliön taakse. Periaatteessa ihan mielenkiintoinen paikka toi Alex:n  linkittämäkin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...