Jump to content

Ohjauksesta


Recommended Posts

Posted

Tänään vein kuplani konttori eikä tullut leimaa. Syynä: ohjaus ei palaudu. Mitähän tuolle voisi tehdä? Vaikuttaakohan ohjauskulmat siihen?

 

Muutenkin vituttaa tuo katsastus kun on niin v****n kallistakin nykyään...

Posted
Tänään vein kuplani konttori eikä tullut leimaa. Syynä: ohjaus ei palaudu. Mitähän tuolle voisi tehdä? Vaikuttaakohan ohjauskulmat siihen?

 

Muutenkin vituttaa tuo katsastus kun on niin v****n kallistakin nykyään...

 

En oo pariin kesään ajanut omalla kuplalla, mutta en muista että ohjaus suuremmin palauttaisi...? Välistä kyllä on naristu mistä milloinkin, ei oo aina ollu apumiehen penkkiä paikoillaan :D Ostin nuo 6cm leveämmät lokasuojat, jännä juttu vaan että mittasivat auton käyttämällä harjanvarsia yli 10cm leveämmäksi kuin vakion,eli yli sallitun rajan..ja siitähän pamahti 270 euron lasku :D

Posted

Ei toi mun kupla oo kyllä koskaan paljoa palautellut, eikä koskaan siitä mitään ole sanottu. Se katsastusäijä oli kyllä aika aloittelijan oloinen, nosti konepellinkin ja katsoi konetta näppärän näköisenä. En tiedä sitten mitä sillä haki...

 

Mul on siinä kyl madallettava akseli mutta katsastushetkellä oli yläsäädössä eli ei madallusta. Ohjauksenvaimentajan oon heittänyt mäkeen, se ei varmaan vaikuta ohjauksen palautumiseen?

 

Niin joo ja uudet pallonivelet on, mut ohjaus on muuten kevyt joten ei pitäisi siitä olla kiinni...

Posted

ohjausvaimennin kannattaa kylla olla. Ilman sita pieni muhkura tiessa saattaa pistaa ohjauksen ravistamaan oikein kunnolla.

Posted

Pitänee katsoa noita kulmia jos se sillä paranis. Taitaapi tulla Euromasterkeikka...

 

Sen ohjauksen kuitenkin kuuluis vakiona palautua? Eli renkaat kääntyy takaisin suoraan pyöriessään...

Guest HanttaP
Posted

Ohjauksessa siis täytyy olla välystä ratin kehältä tutkittuna pyörät suorassa eteenpäin.

Posted

Mulla oli katsastuksessa sama juttu, ohjaus ei palauta. Ihmeteltiin yhdessä inssin kanssa ja arveltiin että löysätään simpukkaa. No tuli rattiin liikaa välystä, ja palautuvuus ei juurikaan muuttunut. Sain kuiteskin läpi.

 

Kiristin simpukan takaisin ja nyt noin 200km ajon jälkeen on uuden nihkeät pallonivelet alkaneet pelaamaan paremmin ja palauttaa jo hieman. Pyöränkulmat pitää vielä tsekata. Mutta mulla selkeesti osasyyllinen oli uudet pallonivelet. Puma edessä aika lailla vakikorkeudessa.

Posted

Pitänee katsoa ne simpukan säädöt heti kun on taas aikaa tunailulle... Mulla oli kans ne uudet pallonivelet ihan järkyn tiukat uutena. Niitä venskuttelin huolella ennen asennusta mutta ovat silti kohtuu nihkeät.

Posted

iha mielenkiinnosta, mikä oli lopullinen syy huonoon palautukseen?

 

-Tuomas-

Posted

Ajelin pallonivelistä loputkin uutuuden jäykkyydet pois ilman iskareita. Sit otin sit simpukkaa vähän löysemmälle ja säädin vähän kasteria laittamalla alemman akseliputken alle pellin palan. Ei se palautuminen kyllä normaaliks muuttunut, mutta ainakin jotain alkoi tapahtumaan. Tosin katsastusta hieman helpotti, että katsastusäijänä toimi tällä kertaa FVWA:n jäsen. ;) Se kaveri jo vähän ymmärsikin VW:n päälle. :D

Tuon palautuksen varmaan saisi täysin kuntoon kun säädättäis aurauksen oikeisiin mittoihin, se noista pyöräkulmista siihen varmaan eniten vaikuttaa?!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...