-Alex- Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Vesiruiskutus korkeapuristeiseen vaparibokseriin? Esim. 2332cc katukone jossa 12,5-13:1 CR jotta FK-89 tapainen nokka toimis kunnolla :D Kuolleena syntynyt idea? ;) Jos olisi budjetissa varaa myös niin voisi kokeilla nikasil pyttyjä ja mahdollisesti squishy mäntiä, jolloin teoriassa korkea puristus toimii kadulla ilman suurempia lämpö-ongelmia. Ajatusleikkiähän tämä on vain.. Quote Link to comment
mite^ Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Heitetään leikkinä tämäkin. Pari numeroa taaksepäin gti tai tuning.fi esitteli vesiruiskusysteemejä. Ihan pissapoika versiotakin :) edit: gti 7/2009 sivu 30-32 "Vesi ruisku välijäähdyttäjälle" Quote Link to comment
Marko Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Tuolta Kimmolta tilaat: http://www.katuauto.fi/index.php?cPath= ... d1ca1659e6 Quote Link to comment
Guest Kimmo Antikainen Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Ne jäähdyttimen pintaan ruiskutettavat jutut on oikeesti ihan höpöhöpöjä käytännössä. Kohta pitäisi olla tulossa muutama esimerkkiartikkeli tuollasen kunnon setin toiminnasta, itse sain viri-dieselissä pakolämpöä tippumaan 100 astetta ja softatuunatussa 1.8T koneessa saatiin tippumaan ahtolämpö rata-ajossa yli 70 asteesta 30:een, ja lisäksi koneessa on mahdollista käyttää ruiskun avulla suurempaa sytkäennakkoa ja/tai ahtopainetta. Eiköhän se ilmajäähyssäkin pelaisi ja etuja tuon ruiskun avulla tulee juurikin tuosta korkeammasta puristuskestävyydestä lisäjäähdytyksen (höyrystymisen) ja metanolin ansiosta, suurimmat edut tulee epäilemättä ahdetussa mutta en epäile etteikö ruisku pelaisi kireessä vaparissakin. Quote Link to comment
JaniM Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Ja eikös vesiruisku pidä pytyt karstavapaana myös aika pitkälle. Quote Link to comment
mite^ Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Mites käytännössä jos kuumaan sylinteriin ruiskuttaa kylmää vettä, halkeaako sylinteri helpommin? En mää näistä mitää tiiä :o Quote Link to comment
ARTO Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Tehokkaampi paikka vesiruiskutukselle olis takapyörien nurkilla niin saatas strokerin tehot välitettyä 295/35/19 renkaan kautta savun kera matkaan... Quote Link to comment
Guest Mic_Coo Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Mites käytännössä jos kuumaan sylinteriin ruiskuttaa kylmää vettä, halkeaako sylinteri helpommin? En mää näistä mitää tiiä :o Ei ainakaan mulla ole haljennut, mutta en kyllä huomannut tehoissa tai lämmöissä mitään eroa. Ehkä jokunen kymmenen astetta putosi. Kokeilin puhallinkopan sisään ruiskuna sekä kansien päälle......Uskon kyllä toimivan tuosta saa jos jaksaa miettiä ja toteuttaa sen ihan ajatuksen kanssa. -M Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.