Guest janie79 Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Moro, Hommasin Kuplaan halkaistavaa mallia olevan vetarin suojakumin, mallin jossa on asennussarja mukana (Hotcars). On varmaan ihan typerä kysymys, mutta sarjassa tulee 12kpl muttereita, 6 philips-kantaista pulttia ja 12kpl prikkaa mukana. Paikassa, josta pultti menee läpi on tavallaan syvennys vastapuolella. Tuleeko yksi mutteri tähän rakoon (eli ikäänkuin kumien sisään tai väliin..) ???? Muutenhan sarjasta jää 6kpl muttereita käyttämättä. Onko kokemuksia? Järjestys pultin kannasta laskien olisi siis: pultti-prikka-kumia-mutteri-kumia-prikka-mutteri. Tyhmiä kyselee janie79 :) Quote Link to comment
-AP- Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Taitaa olla varmuuden vuoksi laitettu kourallinen muttereita mukaan ...? Varmuuden asiaan saat ottamalla yhteyttä osan myyjään! Quote Link to comment
metake Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Hotcarsin nettisivuilta löytyy asennusohje noille suojakumeille, mutta ei siinäkään sanottu mitään noista muttereiden asennuksesta. Quote Link to comment
Guest janie79 Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 En oo ikinä uskonut nykypäivän "kaikesta säästetään" mentaliteetissa mihinkään ylimääräisten kaupanpäällisruuvien mukaan laittoon, mutta siltä tää kyllä näyttäis. Ainoa miksi sinne kumin sisään tulisi mutterit, olisi se että se tukisi saumaa hieman. Muuten ei mitään järkeä. Tuohon kuitenkin tulee tiivisteliimakin jo. Pitää soittaa sinne liikkeeseen, ja kysyä nöyränä asennusvinkkejä ;) Jani Quote Link to comment
Tanhis Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Itse heitin kaikki tuollaiset mutterit ja muut turhat roskiin ja hain ruostumattomat ja koriprikkoja että saa varmasti hyvin kiinni ja mahdollisesti vielä joskus aukikin ilman sivuleikkureita. Quote Link to comment
Guest Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 ei sinne valiin tule mitaan, ei edes liimaa. Sauma laitetaan osoittamaan ylaviistoon ja pultit & mutterit senverran tiukalle etta pitaa kunnolla, mutta ei purista kumia pursuilemaan mihin sattuu.Sauman pitaisi nayttaa yhtenaiselta ja tasaiselta, ei niin etta pultin kohdalta on paksuus puristettu puoleen siita mita se on pulttien valissa. paatyklemmarit kiristetaan sopivan tiukalla niin ettei jaa saumakohtaan rakoa, tama on vaikein osa koko hommasta. Voi joutua venyttamaan kumia, ja jotkut on niin huhonosti istuvia/liian pienia etta joutuu sinne laittamaan jotain tiivisteliimaa Heikkoa laatuahan nuo tuppaavat 90%:sti olemaan. Ruuvit ja mutterit olen minakin korvannut ruostumattomilla kunnon tarvikkeilla, samoin prikat. Quote Link to comment
ajomies Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Koska pultteja ei saa vetää irvipiukkaan,niin toiset mutterit kierretään lukitukseksi toisen päälle etteivät putoa ennenkuin ehtivät ruostumaan umpeen! Quote Link to comment
Tanhis Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Niin ja sitä saumakohtaa ei juuri saa laittaa suoraan ylöspäin. Eli sauma ei jousta niin hyvin kuin muu kumi ja kun kerran vetarin liike on ylös alas niin ei sitä saumaa kannata pistää vääntymään. Eli sauma osoittamaan eteenpäin tai taaksepäin. Mutta kylläkin varmaan 80% kaikista jälkikätyeen asennetuista kumeista osoittaa väärään suuntaan että kyllä se niinkin toimii. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.