Jump to content

kierroslukumittarin modaus


Recommended Posts

Voiskohan siihen soveltaa dieselauton antureita. muistelen lukeneeni jostakin netistä kirjoituksen jossa normi kiekkamittari muutetaan dieselautoon sopivaksi ja hommassa kierrosluku otettiin laturin nastasta. En vaan tähän hätään löytänyt sitä enkä muista ulkoa että voiko sitä tuossa käyttää. Mistäs se suorasytkä ottaa sytytyshetkestä tiedon?

Link to comment
Päivän pähkinä: Käyttämässäni suorasytytyksessä kierroslukumittarin signaali on 1pulssi/kierros . Kuinka normaali 2 pulssia/kierros mittari muutetaan helpoiten näyttämään oikeita lukemia?

 

Voipi riippua mittarista, mutta kerran modasin yhden kiekkamittarin näyttämään Warren 2T-koneessa oikein. Siellä oli vastus/konkkapari jonka arvoja muuttamalla sen sai viritettyä näyttämään oikein. Warressa on puola per sylinteri. Netistä muistaakseni löysin jotain apuja tuon RC-parin laskentaan ja sitten töissä kun oli vielä signaaligeneraattori niin pystyin säätämään sen niin että se näytti tarkalleen oikein.

 

t. Mika

 

ps. Myydään Warren kierroslukumittari. :-)

Link to comment

Vois laittaa kaksi anturia hihnapyörälle tai sitten laittaa taajuuskertojan. Eli kertoo pulssit kahdella. Sit on vaihtoehtona laittaa taajuus/jännitemuunnin ja sen perään taas jännite/taajuusmuunnin, jos on tarve pulsseille. Jos tarttee pelkkää virtaa, niin sit riittää yks taajuus/jännitemuunnin. Molemmissa vaihtoehdoissa joutuu tinailee jonkin verran.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...