Guest lassi4212 Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Tervehdys harrastajat! Olen uusi jäsen tällä foorumilla, tosin olen seuraillut sivusta keskusteluja jo pitkään enkä ole kaikesta huolimatta saanut selvitettyä mikä kuplaani vaivaa. Voisitteko kertoa mitä minun pitäisi seuraavaksi tehdä? Eli ongelma on seuraavanlainen: Ostin pari vuotta sitten 1974 kuplan ja aloin sitä nyt sitten syksyllä tutkimaan. Moottori käy huonosti ja välillä ei ollenkaan. http://s5.photobucket.com/albums/y160/Papillon83/?action=view¤t=bug.flv tuossa osviittaa siitä miten kone käy. JOutuu hullunu pumppaamaan että saa kierroksia ja koneessa ei ole voimaa yhtään. Olen uusinut ja tarkastanut seuraavat asiat tuon videon jälkeen ja siltikään ei ota käydäkseen kunnolla: -Uusi kärjetön jakaja alipaineella (hot-spark) säädetty alipaineella 42 ja ilman alipainetta 32 (kierrokset 3200 rpm) -uudet tulpat ja johdot -uusi puola -31pict 3 kaasuttimen korjaussarja (kaasaria koitettu säädellä joka suuntaan, ei vaikutusta) -uusi bensalinja ja pumppu -venttiilit säädetty moottorin tunniste H194882 mittaristossa "ATF"- teksti eli ollu vissiin automaatti? Voisitteko ystävällisesti antaa joitain neuvoja koska en keksi enää mitään muuta kuin että täytyis purkaa osiksi. Koneessa ei tosiaan ole yhtään voimaa. Ystävällisin terveisin, Lassi Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 onko tankin sihti ja tankki putsattu ? Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 onko tankin korvaus ilmaletku tukossa /tarkistettu?? Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 onko puristukset mitattu koneesta ? Quote Link to comment
Guest lassi4212 Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Tankki otettu irti tänään ja putsailtu yms. Suodattimeen tulee ainetta normaalisti. Puristuksia ei mitattu vielä. Quote Link to comment
NordBling Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Tyhjäkäyntisuutin voi olla tukossa, ja voi menna puhdistamisen jälkeen vielä useaan kertaan tukkoon ennen kuin kaikki paska tankista, letkuista ja vaikka mistä on saatu pois. Venttiilien säätö kannattaa tarkistaa vielä kerran. 0,15-0,20 kylmänä Ja vielä: onhan tulpanjohdot oikeassa järjestyksessä? ;-) Quote Link to comment
Guest lassi4212 Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Tulpanjohdot ovat oikeassa järjestyksessä kyllä 1-4-3-2 kellonsuuntaan. Täytyy tarkistaa noi venttiilit uudestaan vielä! kaasarissa on oikealla puolella auton takaosasta katsottuna kaksi suutinta joita voi säätää, alempi on tulpattu pultilla ja ylemmästä ei ole tietoa. MItä suuttimia ne ovat? Kiitos neuvoista, mitäs muuten meinaatte miltä toi vika vaikuttaa voisko venttiilit olla paskana tai jotain suurempaa rikki? Lassi Quote Link to comment
Pepe Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 mirri72: älä kirjoita useita viestejä peräkkäin jos kukaan ei ole ehtinyt vastata ketjuun. Jos haluat lisätä viestiisi tekstiä, käytä "edit" painiketta. Quote Link to comment
JM Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 kaasarissa on oikealla puolella auton takaosasta katsottuna kaksi suutinta joita voi säätää, alempi on tulpattu pultilla ja ylemmästä ei ole tietoa. MItä suuttimia ne ovat?Lassi Tyhjäkäyntiin/pienellä läpän avatumalla vaikutavia. Ilma/seos. Jos jotain suutimia on korvattu pultilla niin alkaisin etsiä vaihto kaasaria. Haulla löytynee kaasarin säätö ohjeet. Quote Link to comment
vwagen Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Oikealla puolella ei ole säädettäviä suuttimia,eikä kyllä koko kaasuttimessakaan mutta vasemmalla on tyhjäkäyntinopeuden säätöruuvi(ylempi ja isompi)ja tyhjäkäyntiseoksen säätöruuvi(alempi ja pienempi). Quote Link to comment
Guest lassi4212 Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Okei, mä tarkastelen asiaa. Olen miettiny parempaa kaasariakin kyllä. Saa tarjota reilusti jos jollain on nurkissa sopivaa. Alipainelähdöllä mieluusti kun on toi hot-sparkin alipainejakaja.. Quote Link to comment
Fileas Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Tyhjäkäynninesto solenoidin toiminnan tarkistus. Quote Link to comment
SimpleMan Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Onko virranjakajan kansi myös uusi? Quote Link to comment
metake Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Uusi alkuperäistä vastaava kaasari maksaa n. 150 eur, kannattaa ehkä kahdesti miettiä kuinka paljon kannattaa elvyttää 40 vuotiaita kaasareita. Kahteen olen nyt itse vaihtanut moisen ja kaikki mystiset kaasuttimesta johtuneet käyntihäiriöt on kadonneet. Quote Link to comment
Guest lassi4212 Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Tyhjäkäynninesto solenoidin toiminnan tarkistus. Ainakin se naksahtaa... Quote Link to comment
Guest lassi4212 Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Onko virranjakajan kansi myös uusi? Kyllä, koko jakaja on uusi. Tilasin sen jenkeistä viime viikolla. Quote Link to comment
Guest lassi4212 Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Uusi alkuperäistä vastaava kaasari maksaa n. 150 eur, kannattaa ehkä kahdesti miettiä kuinka paljon kannattaa elvyttää 40 vuotiaita kaasareita. Kahteen olen nyt itse vaihtanut moisen ja kaikki mystiset kaasuttimesta johtuneet käyntihäiriöt on kadonneet. Joo ymmättän pointin, mutta kun en jaksaisi uskoa että noin paha käyntihäiriö voisi johtua pelkästään kaasuttimesta. Noh, tutkaillaan asiaa! Quote Link to comment
metake Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Paras olisikin varmaan jos saisi joltain toimivan kaasarin lainaksi, niin voisi paikallistaa hieman vikaa. Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 joko puristukset mitattu? Quote Link to comment
Guest lassi4212 Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 ei vielä, haen huomenna mittarin toiselta tallilta.. yritän viikonloppuna tehdä kaikki noi asiat joita olette kertoneet. Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 ois pois sulettu se puoli jos puristukset ok , oletko tarkistanut imusarjan tiivisteet ,että eivät ole murtuneet ? Quote Link to comment
Guest lassi4212 Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Eilen ruiskutin puoli purkkia starttipilottia ympäri konetta ja missään ei tuntunut olevan vaikutusta. Tiedä sitten... Quote Link to comment
Tutkija Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 käyntiääni ja oireet tos pätkäs oli sellaiset et käy tyhjäkäyntipuoli laihalla seoksella... tyhjäkäyntipiiri tukkees kaasaris tai totaalisesti jotakin sekasin... tos 31 sohlexis pitää olla 2kpl suuttimia siel laturin puolella,et jos ei oo ni ei ol mikään ihme jos ei toimi... tai sitten kaasari on vaan yksinkertaisesti tullut tiensä päähän ja on vaan niin väljä ettei enää toimi... Quote Link to comment
metake Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Nyt vasta katsoin tuon videon. Kupla johon viimeksi uusin kaasarin, oli käynniltään juuri tuollainen. Todennäköisesti tyhjäkäyntipiiri tukossa (ja voi olla todella veemäinen saada puhtaaksi), kuten edellä jo epäiltiin, sekä lisäksi epäilen että kiihdytyspumpun messinkiputken pää tukossa. Quote Link to comment
Guest lassi4212 Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Hienoa että tulee asiallisia vastauksia. Mulla kävi jo mielessä että on männänrenkaat paskana tai sitten venttiilit palaneet jostain sylinteristä. Mutta kukaan ei ole pelotellut minua ko. asialla. Kiitos jälleen vastauksista. Mä käyn nää kaikki läpi. Saan pari kaasariakin maanantaina testiin. Sen verran vielä että mistä kattavat ohjeet tohon kaasarin huoltoon? Etsi-toiminnolla en löytänyt täältä ja haynesin kirjassa ei ole juuri tuollaista kaasaria kuin minulla. Lassi Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.