Guest jamboy Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Tollasen rassin ostin viimekesänä ja se oli tän näköinen kone siinä on 1600 tuplakaasarilla ja käärmepesällä. Tosin se otti ja leikkas kiinni kiertokangen laakerista. Kone koki täydellisen rempan. uutta osaa siinä. kampiakseli kiertokanget mahlen takomännät 88mm engel nokka uudet kannet joita laskettu n.5mm palotilat muotoiltu kaikki venttiilit ja koneistot uusittu uusi sytkä 32mm rattaalla oleva öljypumppu suodattimella kytkin ja asetelma kaikki laakerit uusittu tietysti ja kaikkea muuta uutta osaa. puristus suhde tuli aika 10.0 sitten vähän uutta maalia niskaan omassa autotallissa (vähän suojamuovia seinille ja kevytpeite laittialle.) Eturenkaat 195/60R14 Takarenkaat 245/50R14 ja tän näköinen siitä tuli nyt. Quote Link to comment
HSuomi Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Kerrankin jotain muuta kun vakion näköseks rakennettua. Vanteista 10+. Quote Link to comment
Guest jamboy Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Täytyy vielä kiilloitella noita vanteita. Ja sisusta pitää laittaa uusiksi. Quote Link to comment
metake Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Vanteet sopii kyllä kuin Carillo kaurapuuroon.. :) Quote Link to comment
Guest jamboy Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 tuossahan tuo voimanpesä on, tosin kuvat hieman suttuisia. Quote Link to comment
Guest Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 kylla itku tulee ton kaasarin saatamisessa :) Imusarjan lammitys olis aika ehdoton juttu tossa keskikaasari-asennuksessa. Muuten ei oikein tahdo saada toimimaan kunnolla. Aina sen jotenkin saa pelaamaan mutta se viimeinen silaus jaa uupumaan, kaasuun reagointi vahan huonoa ja alakierrosten toiminta temppuilee. Keskikaasari on pakko saataa vahan haluttua rikkaamalle. Voit tietty ilmanputsariin johtaa lamminta ilmaa koneen alta, mutta se taas ei ole tehojen kannalta paras juttu. Ehka jollain lappaventtiililla vois sen sitten sulkea kun kone ja ulkoilma on lampoiset. Quote Link to comment
Guest jamboy Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Onneksi ei tarvitse itse säätää kun koneen rakentaja tulee samaan hintaan tekemään kaikki tarvittavat säädöt. Tosin kaveri on rakentanut jokkis koneita n.20Vuotta, luulis osaavan säätää sen. Ja oli toi samainen paketti mulla viime kesänä ajossa ja toimi ihan hyvin ennen kuin laakerit leikkas kiinni. :-) Lähti aina hyvin käyntiin ja toimi. Niin katsotaan nyt keväämmällä miten toimii???? Quote Link to comment
Racing Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Saa toimimaan tuollakin kaasarilla ihan hienosti,alavääntöä ei tosin tule älyttömästi. suosittelen kuitenkin alumiinisella alkuosalla olevaa imusarjaa,lämmitys ei kuitenkaan pakollinen,pakeliittilevyt kaasarin tiivisteiden kanssa imusarjan väliin, ei jäädy niin herkästi. Mikä englen nokka sulla on ? Quote Link to comment
Guest jamboy Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Oiskohan nokka ollut w110 tai w120 ? en muista tarkkaan täytys tarkistaa koneen rakentajalta. noh jos sitä alavääntöä ei kauheesti tule niin ajetaa kierroksilla sitten :) tai vaihdetaan nurkkakaasarit, jos ne kerran paremmaat ois. voiko muka kesä ajossakin kaasarijäätyä?? ja eikös tuo kuplan konehuone aina ole ihan perkeleen kuuma, että lisä jäähdytystäkin kaipaa. Quote Link to comment
Racing Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Oiskohan nokka ollut w110 tai w120 ? en muista tarkkaan täytys tarkistaa koneen rakentajalta.noh jos sitä alavääntöä ei kauheesti tule niin ajetaa kierroksilla sitten :) tai vaihdetaan nurkkakaasarit, jos ne kerran paremmaat ois. voiko muka kesä ajossakin kaasarijäätyä?? ja eikös tuo kuplan konehuone aina ole ihan perkeleen kuuma, että lisä jäähdytystäkin kaipaa. Sun tapauksessa spoileriluukulla ja 10:1 puristuksilla oleva -88 kone pikkuhihnapyörällä,niin varmasti on konehuone kuuma ;-) Kyllä se imusarjan pää saattaa vetää huurteeseen kostealla kelillä. Umpinainen konepelti tosin auttaa asiaan siinä suhteessa,konehuoneessa pysyy lämpö hyvin. Quote Link to comment
Guest jamboy Posted February 19, 2010 Share Posted February 19, 2010 Sen näköö sitten mitenkä käy. kokeillaan sitten turbo siihen :-) tosin täytyy vähän puristusta laskea. Quote Link to comment
Guest jamboy Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 turbo jo hankittu. kiitos p.valtoselle. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.