Lasse Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Minkä kokoinen tulppa olisi sopiva ja mistä sais, hydrauliikkaliikkeestäkö? Quote Link to comment
-AP- Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Siis kampikammion kanaviin? Airkuulin pojat myy valmiita sarjoja nättejä sinisiä kierreproppuja. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Polarteknikin pojat myy esim Lahdessa kartiotulppia ( DIN 906 ) puolen euron pintaan per kpl. Olen käyttänyt lohkoissa 3/8" ja 1/4". Kierretappi sama kuin mitä putkimiehet käyttää suomessa. Noilla koilla saa kaikki muut hoidettua paitsi kaikista pienimmät (esim nostajan kanavavien pitkä poraus). Pienimpään kokoon työkalut ja tulpat pitäs mun myös hakea, mutta homma jääny "vaiheeseen". Quote Link to comment
Marko Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1257 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1257Ai? Noi ei maksa tuota enempää BlingBling sarjana? Toi NPT on ilmeisesti sama kuin tää ns putkimiehen kierre, kun FF kulmassakin o sama.. Quote Link to comment
Ketsa Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Metrisellä hienokierteellä olevia tulppia saa myös pulttikaupoista. Ei tarvitse mitään tuumia sotkea sekaan. Quote Link to comment
Guest Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 npt = national pipe thread eli putkikierre.. kiristyy sita kauhiammin mita syvempaan ruuvaa. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 tappikin on kartio NPT:lle... Sitä jengatessa on syytä ottaa tuo huomio, ettei käy niin että esim kulmaliitin kantaa kulmastaan jo ennenku kiristää. Ainakin dormerin tapeissa riittää meinaan yllättävän isolle halkaisijalle tota tappia jos nippoihin vertaa... Quote Link to comment
Lasse Posted February 25, 2010 Author Share Posted February 25, 2010 Täytyy katsoa mitä tappeja mulla on jo valmiiksi olemassa npt-tappeja löytyy muutama, jospa siellä olisi 1/8 tai 3/8. Quote Link to comment
Recommended Posts