Timppa Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 mites nykyään menee, saako kirppua tai porsse replikaa kilpiin nykyään muutoskatsastamalla? jos tarvitsee luvat, niin mitkä on edellytykset sen saamiseksi? Quote Link to comment
Guest hoo Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 mulla työn alla porshe rsk replica lyhennetylle pohjalevylle, kanta-autokatsastin kuplan, pitäis olla alkuperäiset osat moottorit vaihdelaatikot ym mut ei ainakaan mulla katsatusmiestä kiinnostanut. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 Kanta-autokatsastusta ei enää ole. Mullakin on silti kaikki blommatut osat näkysällä - helpottaa prosenttiselvittelyä, jos tuon vihdoin keväällä saisi leimattua työttömyyskiireiltä... Quote Link to comment
Timppa Posted March 11, 2010 Author Share Posted March 11, 2010 missäspäin ootte leimailleet? ainakin jyväskylässä rupesivat miettimään, saako mallisarjaan kuulumattoman korin vaihtaa? Quote Link to comment
Lasse Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 "AP":lla vois olla tähän jotakin tietoo. Quote Link to comment
Timppa Posted March 11, 2010 Author Share Posted March 11, 2010 onkonä pm. tietoo vai ihan yleiseen??? Quote Link to comment
metake Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 mites nykyään menee, saako kirppua tai porsse replikaa kilpiin nykyään muutoskatsastamalla? Lyhyttä kirppua tai 356 replikaa ei ainakaan saa koska akselivälin muutos on kielletty. Jos akseliväli pysyy ennallaan niin sitten en tiedä. Melko tarkalle menee kuitenkin prosenttien kanssa, mutta jää kuitenkin alle 50:n. Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 Onko sulla tuosta oikeesti tietoa ettei sais lyhentää? Juu, tiedän että asetuksista on tuommoinen maininta mutta se taitaa tosin koskea pelkällä muutoskatsastuksella tehtynä? http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 3. Muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä auton akselivälin jatkaminen tai lyhentäminen tai akselin poistaminen tai asentaminen auton mallisarjan puitteissa. Muutos on tehtävä auton valmistajan ohjeiden mukaisesti, jos tällaiset ovat saatavilla. Jollei näissä ohjeissa muuta määrätä, on jarrujen voimansiirron laitteet muutettava siten, ettei aiheuteta ylimääräisiä liitoksia tai jatkoksia. Onkohan nää ohjeet riittävän viralliset? Quote Link to comment
metake Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 Siis muutoskatsastusta nimeomaan tarkoitin, eli muutoskatsastuksella ei onnistu akselivälin muutos, näin sanoo ainakin pykälät. Edit: Tarkennetaan tosiaan sen verran, kun Hebsteri kaivo pykälät esiin, että mallisarjan puitteissa tosiaan saa muuttaa. Kuplasta ei tietääkseni ole mallisarjan puitteissa erilaisia akselivälejä, ainakaan kirpulle sopivan mittaisia? Quote Link to comment
Timppa Posted March 11, 2010 Author Share Posted March 11, 2010 siis oon 99% varma ettei ilman lupia saa vaihdettua koria, mutta jos jollain on muuta faktaa lyödä pöytään, tehköön hän sen nyt (hymiö). Quote Link to comment
Guest hoo Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 tämä ainakin vuoden 2001 jälkeen tehty http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... CAgQ9QEwAQ Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Pölhölän puolella lisää samaisesta projektista.. ;) Speedster replika tämä ainakin vuoden 2001 jälkeen tehty http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... CAgQ9QEwAQ Quote Link to comment
Timppa Posted March 12, 2010 Author Share Posted March 12, 2010 juu juu, mut tarvii luvat, ei onnistu pelkästään muutoskatsastamalla? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 luvat tarvii kyllä! omat lupani lyhennetylle 2004 vuodelta... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.