Jump to content

Rasvat pois etuakselista ennen maalausta?


Guest pincers

Recommended Posts

Guest pincers

Etuakseli olisi tarkoitus maalata pulverilla kun on ensin on hitsattu isoimmat reijät umpeen mutta kuinkas ne rasvat sais helpoiten sieltä sisältä pois?

Ne tuppaa kiehumaan kun uuniin laitetaan. Painepesuri oli itsellä mielessä mutta olisko muita kikkoja?

Link to comment
Guest Toheltaja

Painepesurilla saat isoimmat, mutta höyrypesurilla lähtee kivasti loput, tai teollisuuspesukoneessa. Joskus ollaan polteltu kaasullakin, mutta menee yleensä bakeliititkin vaihtoon...

Link to comment
Guest Aircooled.fi

Myy toki... näitä ainakin saatavilla parin viikon toimitusajalla:

 

Neulalaakeri pallonivelakseliin, ylempi, 46mm, VW T.1, 1.2-1.6, 08/65-04/79 = 12,50 e / kpl

Neulalaakeri pallonivelakseliin, alempi, 50mm, VW T.1, 1.2-1.6, 08/65-04/79 = 15 e / kpl

Tukivarren holkki etuakseliin, Germany, VW T.1, 1.2-1.6 12/47-04/79 = 8 e / kpl

 

Niinjuu ja sama toimitusaika koskee myös ihan kaikkia muitakin "vakio" osia T-1, T-2, T-3 ja T-4 autoihin.

Link to comment
Guest Toheltaja

Enpä ikinä ole nähnyt neulalaakereita sisällä, ne on ulkolaakereita. Sisemmät on bakeliittia ollunna... Ovaali-ikäisessä ulommatkin bakeliittia.

Link to comment
Enpä ikinä ole nähnyt neulalaakereita sisällä, ne on ulkolaakereita. Sisemmät on bakeliittia ollunna... Ovaali-ikäisessä ulommatkin bakeliittia.

 

No tässä uskossa itekin olen ollut, mutta kun pitäis uusi akseli rakennella niin innostuin jos ihan neulalaakereita olis kumpaankin päähän saanut.

Link to comment
Guest pincers

Toi kaasuttaminen kävi myös mielessä.

Jauhemaalaus siks koska olis aika näppärästi saatavilla ja kohtuu hintaan. Täytyy nyt sit vielä mietiskellä minkä siihen pintaan laittais.

Kuinkas noi laakerit ja bakeliitit sais helposti vaihdettua jos tarve vaatii? Lähteekö normi ulosvetäjällä? Mites paikalleen laitto, tarviitaanko ehdottomasti prässi?

Link to comment

Höpöhöpö niissä sisempänä ole mitään neulalaakeria, mutta jossakin vaiheessa se on muuttunut pakeliitista metalliholkiksi? Ainakin maniskasta luin niin. Muistan vaan jostakin 20 vuoden takaa, että jotakin parannusta tossakin oli tapahtunut.

 

Kato vaikka classic-vw:n sivuilta kuvista millaisilla tyäkaluilla noi on vaihdettavissa. Itte turasin noi vaihdot omatekemilla kun oli silloin sorvari käytettävissä. Missähän nekin tekeleet on?

Link to comment
No kyl se hämeessäkin pari viikon päästä valkenee...

 

En tiiä, harvemmin ainakan täällä noin nopsaan :D

 

Eikäkö kun aattelin että olenko mä jäänyt jostain paitsi kun en ollu moisia nähny, ja pitäis akseli rakennella kuntoon, mutta jatkamme puslilla kuten tähänkin saakka.

Link to comment
Guest Toheltaja

Uusia bakeliitteja varmaan saa, juniksiin laittelin aikanaan NOSseja kun sattu löytymään. Tosin sisään takomisen jälkeen ne on koneistettava mittoihinsa, muuten olkavarsi ei mene paikoilleen. Muistaakseni 0,5mm oli koneistusvaraa about

Link to comment
Guest pincers

vaikuttaa sen verran monimuotoiselta hommalta joten voi olla että vedetään ruiskulla jotain akselin pintaan ja unohdetaan pulverimaalaus. Laakeri yms. on kumminkin ihan hyväkuntoiset.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...