Guest pincers Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Etuakseli olisi tarkoitus maalata pulverilla kun on ensin on hitsattu isoimmat reijät umpeen mutta kuinkas ne rasvat sais helpoiten sieltä sisältä pois? Ne tuppaa kiehumaan kun uuniin laitetaan. Painepesuri oli itsellä mielessä mutta olisko muita kikkoja? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Painepesurilla saat isoimmat, mutta höyrypesurilla lähtee kivasti loput, tai teollisuuspesukoneessa. Joskus ollaan polteltu kaasullakin, mutta menee yleensä bakeliititkin vaihtoon... Quote Link to comment
Lasse Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Orkkis akseleissa on neulalaakerit sisempinäkin laakereina. Miksi se akseli pitää jauhemaalata? Hiekkapuhallus ja epoksi toimii melkohyvin eikä tarvi miettiä rasvojen kiehumisia. Quote Link to comment
metake Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Orkkis akseleissa on neulalaakerit sisempinäkin laakereina. Häh? Miksei kukaan myy noita varaosana? Quote Link to comment
Lasse Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Tietäiskö kukaan onko tollasia laakereita saatavilla muualta kuin vanhoista akseleista? Yhdet otin hylkyakselista ja vaihdoin toiseen akselin, mutta lupasin ittelle että sai olla viimeiset. Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Myy toki... näitä ainakin saatavilla parin viikon toimitusajalla: Neulalaakeri pallonivelakseliin, ylempi, 46mm, VW T.1, 1.2-1.6, 08/65-04/79 = 12,50 e / kpl Neulalaakeri pallonivelakseliin, alempi, 50mm, VW T.1, 1.2-1.6, 08/65-04/79 = 15 e / kpl Tukivarren holkki etuakseliin, Germany, VW T.1, 1.2-1.6 12/47-04/79 = 8 e / kpl Niinjuu ja sama toimitusaika koskee myös ihan kaikkia muitakin "vakio" osia T-1, T-2, T-3 ja T-4 autoihin. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Laakereissa olevilla merkinnöillä ei alkuperäsen laakerin valmistaja (INA) tuntenut omaa tuotettaan kun kyselin 20v sitten. Nyt olis kuitenkin näköjään saatavana ihan INAna . . . PIX PAX BOX Edit. Tomppa kerkes näköjään (taas) aikasemmin. . . . . Quote Link to comment
metake Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Siis onko nää mitä te nyt tarjoatte niin todellakin sisempiä laakereita eikä ulompia? Mä olen ymmärtänyt että tuo "holkki" (eli bakeliitti) on sinne sisälle ja nuo neulalaakerit ulkoreunaan? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Enpä ikinä ole nähnyt neulalaakereita sisällä, ne on ulkolaakereita. Sisemmät on bakeliittia ollunna... Ovaali-ikäisessä ulommatkin bakeliittia. Quote Link to comment
metake Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Enpä ikinä ole nähnyt neulalaakereita sisällä, ne on ulkolaakereita. Sisemmät on bakeliittia ollunna... Ovaali-ikäisessä ulommatkin bakeliittia. No tässä uskossa itekin olen ollut, mutta kun pitäis uusi akseli rakennella niin innostuin jos ihan neulalaakereita olis kumpaankin päähän saanut. Quote Link to comment
Guest pincers Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Toi kaasuttaminen kävi myös mielessä. Jauhemaalaus siks koska olis aika näppärästi saatavilla ja kohtuu hintaan. Täytyy nyt sit vielä mietiskellä minkä siihen pintaan laittais. Kuinkas noi laakerit ja bakeliitit sais helposti vaihdettua jos tarve vaatii? Lähteekö normi ulosvetäjällä? Mites paikalleen laitto, tarviitaanko ehdottomasti prässi? Quote Link to comment
Lasse Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 Höpöhöpö niissä sisempänä ole mitään neulalaakeria, mutta jossakin vaiheessa se on muuttunut pakeliitista metalliholkiksi? Ainakin maniskasta luin niin. Muistan vaan jostakin 20 vuoden takaa, että jotakin parannusta tossakin oli tapahtunut. Kato vaikka classic-vw:n sivuilta kuvista millaisilla tyäkaluilla noi on vaihdettavissa. Itte turasin noi vaihdot omatekemilla kun oli silloin sorvari käytettävissä. Missähän nekin tekeleet on? Quote Link to comment
metake Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 Orkkis akseleissa on neulalaakerit sisempinäkin laakereina. Höpöhöpö niissä sisempänä ole mitään neulalaakeria Aijaa, no mie ymmärsin sitte jotain väärin, mutta mä olenkin Hämeestä... Quote Link to comment
Lasse Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 No kun tuli tuossa aiemmin muisteltua tuon etuakselin rakennetta väärin, niin aattelin oikaista, et semmosta. No kyl se hämeessäkin pari viikon päästä valkenee... Quote Link to comment
metake Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 No kyl se hämeessäkin pari viikon päästä valkenee... En tiiä, harvemmin ainakan täällä noin nopsaan :D Eikäkö kun aattelin että olenko mä jäänyt jostain paitsi kun en ollu moisia nähny, ja pitäis akseli rakennella kuntoon, mutta jatkamme puslilla kuten tähänkin saakka. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 Uusia bakeliitteja varmaan saa, juniksiin laittelin aikanaan NOSseja kun sattu löytymään. Tosin sisään takomisen jälkeen ne on koneistettava mittoihinsa, muuten olkavarsi ei mene paikoilleen. Muistaakseni 0,5mm oli koneistusvaraa about Quote Link to comment
Virtanen Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 Juu, ja mielellään keskittävällä kalvaimella ;-) Quote Link to comment
Guest pincers Posted April 11, 2010 Share Posted April 11, 2010 vaikuttaa sen verran monimuotoiselta hommalta joten voi olla että vedetään ruiskulla jotain akselin pintaan ja unohdetaan pulverimaalaus. Laakeri yms. on kumminkin ihan hyväkuntoiset. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.