-MITO- Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Paljonko näitä on tuotu suomeen? Heikot kohdat? Osien eroavuus perinteisiin? Mitä lisämerkintä S tarkoittaa? Kiinnostaisi jossain vaiheessa hommata möhkö projektiksi kokoelmiin.. Quote Link to comment
Guest Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 >Paljonko näitä on tuotu suomeen? Liikaa :) >Heikot kohdat? 1) Ruoste, kuten kaikissa 70 luvun kuplissa 2) ohjaus ravistaa kun nivelet ja puslat on lähes poikkeuksetta kuluneet pilalle > Osien eroavuus perinteisiin? Tuulilasista taaksepäin ei eroa. IRS kaikissa takana ja edessä Perssonit. > Mitä lisämerkintä S tarkoittaa? 1600 kone. Jan Quote Link to comment
Ketsa Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 S= levyjarrut, ilman ässää rummut. Quote Link to comment
Guest v1lh0- Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Ja eikös levyt edessä Quote Link to comment
Guest Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Joo siis Kaikki ässät on levyjarrut edessä rummut takana ja 1600. Ilman ässää on rummut joka nurkassa ja 1300. 1300S on myös 1600 ja etulevyillä, niitä en tiedä tuodun suomeen. Jan Quote Link to comment
Marko Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Joo siis Kaikki ässät on 1600. Jan Niinkö luulet:D:D:D Quote Link to comment
Guest Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Joo siis Kaikki ässät on 1600. Jan Niinkö luulet:D:D:D Anteeksi, piti sanomani : Kaikki ässät on "1600" ;) Jan Quote Link to comment
joksa Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 1300S on myös 1600 ja etulevyillä, niitä en tiedä tuodun suomeen. On tuotu. Quote Link to comment
-MITO- Posted February 22, 2005 Author Share Posted February 22, 2005 Joo itekki nähny moisen korkeilla selkänojilla ja levyjarruilla yms jutuilla. Mutta aiheeseen.. 1303 keulaan sopii ilmeisesti fiksummatkin jarrusysteemit melkein bolt on? Quote Link to comment
Guest Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Joo siis Kaikki ässät on levyjarrut edessä rummut takana ja 1600. Ilman ässää on rummut joka nurkassa ja 1300. 1300S on myös 1600 ja etulevyillä, niitä en tiedä tuodun suomeen. Jan Nänhän tuo menee, tai siis kone on pikkasen vajaa 1600 (n. 1585 muistaakseni) jos tarkkoja ollaan ;o) Itse tiedän muutaman 1300S mallin jotka on tuotu suomeen kyllä jos aikoinaan... Lukumääristä ei tietoa kuitenkaan montako. kaikissa maissahan noissa "1600" koneilla varustetuissa ei ole levyjä edessä, mutta taitaap olla kuitenkin kaikissa Suomeen tuoduissa (maahantuojan toimesta) olla levyt edes jos se "iso" kone... Irssiperää ei taida olla muissa kuin 1302, 1303 ja 1500 automatic malleissa alkujaan ykköstyypeistä ja niiden eri versioissa siis tietysti myös... Quote Link to comment
Racing Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 1300S on suomessa mullakin on tuollainen ollut ensimmäinen kupla. Noita oli nettiautossa viimekeväänä parhaimmillaan 3kpl samaan aikaan myynnissä! 1300S ja 1303S on AS Tunnuksella oleva vaihdelaatikko myös jossa 3,88 perä. 1303S Myös takalasin alapuolelta ritilästä erilainen kuin muut kuplat. IRS Periä on myös amerikan vientimallin 1300/1500 kuplissa,olen muutamaa (69 ja 70 asiakas karmanncapriolettia jenkeistä tuotua laittanut ja molemmissa IRS perät. Quote Link to comment
Guest Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 IRS Periä on myös amerikan vientimallin 1300/1500 kuplissa,olen muutamaa (69 ja 70 asiakas karmanncapriolettia jenkeistä tuotua laittanut ja molemmissa IRS perät. Juu voip olla hyvinkin noissa jenkki- malleissa, eli on saanut sillä perällä kun on halunnut tai jotain. Mutta noissa suomi- malleissa ei ole tullut vastaan. Jos on, todistettavasti, niin sitten lupaan muuttaa käsitystäni ;o) Quote Link to comment
mikko k Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Jenkeissä kaikki kuplat irssejä alkaen jotain -69. Heilurit heitetty romukoppaan. Suomeen kaikki tuotu heilureilla, halvempia kun ovat olleet. Ja siis irssejä ovat olleet 02/03 ja 1300/1500 automaattilaatikolliset. Jos Kyöstillä on ollut 1300S heilureilla ja AS-koodilla, niin se on tehty 1303S laatikosta, koska VW ei ole tehtaana satavarmasti laittanut samaa koodia kahteen erilaiseen laatikkoon. Ja sen lisäksi muistini sanoo, että 1300S on ollut alunperin 4,125:1 perällä. Sitä on myös aikanaan kehuttu nopeimmaksi kuplaksi sekä perävälityksen että keveytensä vuoksi, verrattuna 1303ässään. Ja alkuperäiseen kyssäriin sanoisin, että 1303 kuplia on tuotu vuonna -75 1001 kappaletta, muita vuosia en muista, sattuneesta syystä..... :) Quote Link to comment
Guest Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Jenkeissä kaikki kuplat irssejä alkaen jotain -69. Heilurit heitetty romukoppaan. Suomeen kaikki tuotu heilureilla, halvempia kun ovat olleet. Ja siis irssejä ovat olleet 02/03 ja 1300/1500 automaattilaatikolliset. Niin juu, meinasinkin itte jo unohtaa että on niitä 1300 tomaattejakin ollut... vaikken kyllä ymmärrä mikä järki niiden tekemisessä on ollut... ;o) Quote Link to comment
Racing Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 Jenkeissä kaikki kuplat irssejä alkaen jotain -69. Heilurit heitetty romukoppaan. Suomeen kaikki tuotu heilureilla, halvempia kun ovat olleet. Ja siis irssejä ovat olleet 02/03 ja 1300/1500 automaattilaatikolliset. Jos Kyöstillä on ollut 1300S heilureilla ja AS-koodilla, niin se on tehty 1303S laatikosta, koska VW ei ole tehtaana satavarmasti laittanut samaa koodia kahteen erilaiseen laatikkoon. Ja sen lisäksi muistini sanoo, että 1300S on ollut alunperin 4,125:1 perällä. Sitä on myös aikanaan kehuttu nopeimmaksi kuplaksi sekä perävälityksen että keveytensä vuoksi, verrattuna 1303ässään. Saatan muistaa väärin tuon koodin laatikossa,oletus oli että sama välitys kun 1303S,kyllähän se voi olla 4,125:kin,en ole laatikkoa purkanut. Ja alkuperäiseen kyssäriin sanoisin, että 1303 kuplia on tuotu vuonna -75 1001 kappaletta, muita vuosia en muista, sattuneesta syystä..... :) Eikös se ollut että kaikkia kuplia tuotiin 1001 kappaletta vuonna -75???? Joista varmaan suurin osa 1200 Malleja,myös voi olla 1303 Malleja joukossa jotka oikeesti -74 mutta rekisteröity -75.? Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 näyttäs olevan joitain asiakohtia joista pitäs tarkentaa/selventää/korjata, mut katotaan jaksanko... Quote Link to comment
mikko k Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 Kyösti hieman lainas mun kirjoittamaa, siten että se näyttää kokonaan mun kirjoittamalta.... :) Sen lisäksi että 1300S oli 4,125 perällä, niin myös 1302S oli 4,125 ruuvilla. Vain 1303S oli 3,875:1 perällä. Näin on siis tarttunut mun muistiin, joka siis voi myös olla väärin. -75 tuotiin tosiaan 1001 kuplaa kokonaisuudessaan, ei pelkästään 03sia. Ja ihan oikeita -75 1303sia, myös rungonnumeroltaan. Mulla on sellainen ollut nyt n. 20v. Ja joku raatoprojektikin oli joskus -75. Tehtiinhän näitä saksassa jonnekkin -77/78 asti ??? Vai voisiko tai jaksaisiko ritari ryssän rajalta :)) raottaa tietopankkiaan? Tietoa nimittäin on!! Muustakin kuin trans ameista, mm. vw-78sta ja -79stä.... :)) Quote Link to comment
-MITO- Posted February 23, 2005 Author Share Posted February 23, 2005 Juu tietoa vaan tarjolle, 03S malleista muutenkin vähän keskustelua. Quote Link to comment
Racing Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 Aikamoisia ruostekasoja nuo sitten on yleensä! Mutta poikkeuksiakin löytyy! MITO Myytipuolellahan olis Harvinainen 1303S Automatic ja Empeillä ja hintakin kohtuullinen! Etupalkit noista mätänee,pohjalevyt,yleensä pohjia hitsattu koriin kiinni kynnyksistä,takasivulasien takaa niistä ilmanpoistoreijistä muovikoristeen alapuoleltaa kukkii yleensä kuin pelti mädäntynyt puhki,takapenkin alta nurkat,kynnyskoteloiden sisäsaumat mattojen alla,polkimien etupellin nurkat ulkopuolella,iskarin yläpään kotelot tavaratilassa jne. jne.+kaikki kuplien vakiopaikat. Quote Link to comment
-MITO- Posted February 23, 2005 Author Share Posted February 23, 2005 Joo toi automatikki rokkais, ei vaa harrastelian budjetti oo ny kohillaan :( 14kpl ollu noit perinteisii kuplii ni alkais olla Ässän aika :) Quote Link to comment
Ketsa Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 Ruoste on kyllä möhköissä vielä pahempi ongelma kuin normi 70-lukulaisissa. Urho kilpuriin tuli kelpuutettua vasta kolmas ostettu möhkö tai siis sen pohjalevy, eikä suinkaan kauhistuttavaa koppia :-) Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 ritariässä on nyt hyvin väsynyt, mutta mm mikon vastauksessa on virheitä jne... yksi mun ruosteisista möhköistä on kumma kyllä vähemmän ruosteinen kuin suomalaisessa suolavellissä uitetut vuoden vanhat mersut. enkä nyt ollenkaan puhu massalla peitetyistä pinnoista, vaan alkuperäisessä tehtaan maalissä olevista pohjapellin ja mm pyöräkoteloiden maalipinnoista. ja tää ryssä asuu ennemminkin meren rannalla kuin vartiuksen rajapuomilla. nyt lähdettävä nukkumaan, kerkeehän tossa runsaat kolme tuntia koisia. Quote Link to comment
Guest Miksu Posted May 27, 2005 Share Posted May 27, 2005 Mulla olis 1303s BIG -74 tiedossa, pelleiltään mätä ja kori joskus hitsattu kiinni, mutta kaikki osat ja kone tallella, pari vuotta seissyt. Paljonkohan arviolta uskaltais tarjota? (vaikken koko autoa ole nähnyt) Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted May 29, 2005 Share Posted May 29, 2005 ässä tuli perheeseen, tyytyväisiä ollaan :) Quote Link to comment
Guest Akama Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Kyllä ainakin vaimo on tyytyväinen tähän ässä-yksilöön! ;) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.