Jump to content

1303 kuplat


Recommended Posts

>Paljonko näitä on tuotu suomeen?

 

Liikaa :)

 

 

>Heikot kohdat?

 

1) Ruoste, kuten kaikissa 70 luvun kuplissa

2) ohjaus ravistaa kun nivelet ja puslat on lähes poikkeuksetta kuluneet pilalle

 

 

 

> Osien eroavuus perinteisiin?

 

Tuulilasista taaksepäin ei eroa. IRS kaikissa takana ja edessä Perssonit.

 

 

> Mitä lisämerkintä S tarkoittaa?

 

1600 kone.

 

 

Jan

Link to comment

Joo siis Kaikki ässät on levyjarrut edessä rummut takana ja 1600.

 

Ilman ässää on rummut joka nurkassa ja 1300.

 

1300S on myös 1600 ja etulevyillä, niitä en tiedä tuodun suomeen.

 

 

Jan

Link to comment
Joo siis Kaikki ässät on levyjarrut edessä rummut takana ja 1600.

 

Ilman ässää on rummut joka nurkassa ja 1300.

 

1300S on myös 1600 ja etulevyillä, niitä en tiedä tuodun suomeen.

 

 

Jan

Nänhän tuo menee, tai siis kone on pikkasen vajaa 1600 (n. 1585 muistaakseni) jos tarkkoja ollaan ;o)

Itse tiedän muutaman 1300S mallin jotka on tuotu suomeen kyllä jos aikoinaan... Lukumääristä ei tietoa kuitenkaan montako.

kaikissa maissahan noissa "1600" koneilla varustetuissa ei ole levyjä edessä, mutta taitaap olla kuitenkin kaikissa Suomeen tuoduissa (maahantuojan toimesta) olla levyt edes jos se "iso" kone...

 

Irssiperää ei taida olla muissa kuin 1302, 1303 ja 1500 automatic malleissa alkujaan ykköstyypeistä ja niiden eri versioissa siis tietysti myös...

Link to comment

1300S on suomessa mullakin on tuollainen ollut ensimmäinen kupla. Noita oli nettiautossa viimekeväänä parhaimmillaan 3kpl samaan aikaan myynnissä! 1300S ja 1303S on AS Tunnuksella oleva vaihdelaatikko myös jossa 3,88 perä. 1303S Myös takalasin alapuolelta ritilästä erilainen kuin muut kuplat. IRS Periä on myös amerikan vientimallin 1300/1500 kuplissa,olen muutamaa (69 ja 70 asiakas karmanncapriolettia jenkeistä tuotua laittanut ja molemmissa IRS perät.

Link to comment
IRS Periä on myös amerikan vientimallin 1300/1500 kuplissa,olen muutamaa (69 ja 70 asiakas karmanncapriolettia jenkeistä tuotua laittanut ja molemmissa IRS perät.

Juu voip olla hyvinkin noissa jenkki- malleissa, eli on saanut sillä perällä kun on halunnut tai jotain. Mutta noissa suomi- malleissa ei ole tullut vastaan. Jos on, todistettavasti, niin sitten lupaan muuttaa käsitystäni ;o)

Link to comment

Jenkeissä kaikki kuplat irssejä alkaen jotain -69. Heilurit heitetty romukoppaan.

 

Suomeen kaikki tuotu heilureilla, halvempia kun ovat olleet. Ja siis irssejä ovat olleet 02/03 ja 1300/1500 automaattilaatikolliset.

 

Jos Kyöstillä on ollut 1300S heilureilla ja AS-koodilla, niin se on tehty 1303S laatikosta, koska VW ei ole tehtaana satavarmasti laittanut samaa koodia kahteen erilaiseen laatikkoon. Ja sen lisäksi muistini sanoo, että 1300S on ollut alunperin 4,125:1 perällä. Sitä on myös aikanaan kehuttu nopeimmaksi kuplaksi sekä perävälityksen että keveytensä vuoksi, verrattuna 1303ässään.

 

Ja alkuperäiseen kyssäriin sanoisin, että 1303 kuplia on tuotu vuonna -75 1001 kappaletta, muita vuosia en muista, sattuneesta syystä..... :)

Link to comment
Jenkeissä kaikki kuplat irssejä alkaen jotain -69. Heilurit heitetty romukoppaan.

 

Suomeen kaikki tuotu heilureilla, halvempia kun ovat olleet. Ja siis irssejä ovat olleet 02/03 ja 1300/1500 automaattilaatikolliset.

Niin juu, meinasinkin itte jo unohtaa että on niitä 1300 tomaattejakin ollut... vaikken kyllä ymmärrä mikä järki niiden tekemisessä on ollut... ;o)

Link to comment
Jenkeissä kaikki kuplat irssejä alkaen jotain -69. Heilurit heitetty romukoppaan.

 

Suomeen kaikki tuotu heilureilla, halvempia kun ovat olleet. Ja siis irssejä ovat olleet 02/03 ja 1300/1500 automaattilaatikolliset.

 

Jos Kyöstillä on ollut 1300S heilureilla ja AS-koodilla, niin se on tehty 1303S laatikosta, koska VW ei ole tehtaana satavarmasti laittanut samaa koodia kahteen erilaiseen laatikkoon. Ja sen lisäksi muistini sanoo, että 1300S on ollut alunperin 4,125:1 perällä. Sitä on myös aikanaan kehuttu nopeimmaksi kuplaksi sekä perävälityksen että keveytensä vuoksi, verrattuna 1303ässään.

 

 

Saatan muistaa väärin tuon koodin laatikossa,oletus oli että sama välitys kun 1303S,kyllähän se voi olla 4,125:kin,en ole laatikkoa purkanut.

 

 

 

 

Ja alkuperäiseen kyssäriin sanoisin, että 1303 kuplia on tuotu vuonna -75 1001 kappaletta, muita vuosia en muista, sattuneesta syystä..... :)

 

Eikös se ollut että kaikkia kuplia tuotiin 1001 kappaletta vuonna -75????

Joista varmaan suurin osa 1200 Malleja,myös voi olla 1303 Malleja joukossa jotka oikeesti -74 mutta rekisteröity -75.?

Link to comment

Kyösti hieman lainas mun kirjoittamaa, siten että se näyttää kokonaan mun kirjoittamalta.... :)

 

Sen lisäksi että 1300S oli 4,125 perällä, niin myös 1302S oli 4,125 ruuvilla. Vain 1303S oli 3,875:1 perällä. Näin on siis tarttunut mun muistiin, joka siis voi myös olla väärin.

 

-75 tuotiin tosiaan 1001 kuplaa kokonaisuudessaan, ei pelkästään 03sia.

 

Ja ihan oikeita -75 1303sia, myös rungonnumeroltaan. Mulla on sellainen ollut nyt n. 20v. Ja joku raatoprojektikin oli joskus -75. Tehtiinhän näitä saksassa jonnekkin -77/78 asti ???

 

Vai voisiko tai jaksaisiko ritari ryssän rajalta :)) raottaa tietopankkiaan? Tietoa nimittäin on!! Muustakin kuin trans ameista, mm. vw-78sta ja -79stä.... :))

Link to comment

Aikamoisia ruostekasoja nuo sitten on yleensä! Mutta poikkeuksiakin löytyy! MITO Myytipuolellahan olis Harvinainen 1303S Automatic ja Empeillä ja hintakin kohtuullinen!

Etupalkit noista mätänee,pohjalevyt,yleensä pohjia hitsattu koriin kiinni kynnyksistä,takasivulasien takaa niistä ilmanpoistoreijistä muovikoristeen alapuoleltaa kukkii yleensä kuin pelti mädäntynyt puhki,takapenkin alta nurkat,kynnyskoteloiden sisäsaumat mattojen alla,polkimien etupellin nurkat ulkopuolella,iskarin yläpään kotelot tavaratilassa jne. jne.+kaikki kuplien vakiopaikat.

Link to comment
Guest ritariässä

ritariässä on nyt hyvin väsynyt, mutta mm mikon vastauksessa on virheitä jne... yksi mun ruosteisista möhköistä on kumma kyllä vähemmän ruosteinen kuin suomalaisessa suolavellissä uitetut vuoden vanhat mersut. enkä nyt ollenkaan puhu massalla peitetyistä pinnoista, vaan alkuperäisessä tehtaan maalissä olevista pohjapellin ja mm pyöräkoteloiden maalipinnoista. ja tää ryssä asuu ennemminkin meren rannalla kuin vartiuksen rajapuomilla.

 

nyt lähdettävä nukkumaan, kerkeehän tossa runsaat kolme tuntia koisia.

Link to comment
  • 3 months later...
Guest Miksu

Mulla olis 1303s BIG -74 tiedossa, pelleiltään mätä ja kori joskus hitsattu kiinni, mutta kaikki osat ja kone tallella, pari vuotta seissyt.

Paljonkohan arviolta uskaltais tarjota? (vaikken koko autoa ole nähnyt)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...