Guest Tuoppi Posted February 26, 2005 Posted February 26, 2005 Mul on 1300(1600) T-1:nen vm. -72 ja olisin kysellyt et mikä olis helpoin/halvin/järkevin tapa muuttaa välityksiä niin et sais kierroksia alemmas?huuta toi kone vähän liika kun ajelee matkaa!! 1500 laatikossa on kai samat sisuskalut kuin 1300 mut perävälitys on eri...onko näin? pistin tommosen 1500 osto palstalle kyselyyn jo mut ajattelin sit kumminkin kysyä vielä mitä mieltä olette. Quote
ozone Posted February 26, 2005 Posted February 26, 2005 Sulla on todennäköisesti 4.375 perävälitys, ja 1500:ssa on 4.125. Voit jollain välityslaskurilla laskea että paljonko moottorin kierrokset laskee esim 100km/h vauhdissa, mutta ei se paljoa ole. Laatikkokoodit ja vastaavat perävälitykset löytyy Forssu Racingin sivuilta. Kaikkein harvin perävälitys on 3.88 mutta sellasta on nykyään aika vaikeeta löytää käytettynä. Niin ja kannattaa tosiaan varmistua siitä ettei sulla ole jo tuota 4.125 perää ennenkuin alkaa vaihtamaan laatikkoa =) Quote
Guest Tuoppi Posted February 26, 2005 Posted February 26, 2005 ei kai paksuus vaikuta vaan halkasija...hehheh ;) mut asiaan vai on niissä noin pieni ero!?! voi rähmä...mites nykylaatikon aukasu ja perän välitysten vaihto? asiaa sivuten mikä on kuplan alkuperänen rengas koko? kattelin et täällä oli laskureita niin vois verrata paljon on eroo nyky renkaisiin nähden!! 165/80/15 ??? Quote
Olli Ristimäki Posted February 26, 2005 Posted February 26, 2005 Laskin itse joskus 165/80-15 gummeille tuon 4.375 ja 4.125 välitysten eron kierroksissa 100km/h vauhdissa, kierrosten laskua tulee noin 300 r/min. Itse vaihdoin juuri tuolla tavalla, mut samalla vaihtui matalammt renkaat, joten lopputulos oli suunnilleen sama. Pelkän perävälityksen vaihto ei välttämättä oo kovin helppo rasti, ongelmaksi tulee helposti rattaiden kiinnitystapa --> voit joutua vaihtamaan osia enemmänkin --> menee euroja kohtuuttomasti kun pelkkä välityskin maksaa jo herneitä. Tästäsit koko aski, uutta kamaa =): http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/sh ... 5329718926 Alkuperäinen rengaskoko taitaa olla rättirenkaissa 5.60-15, vyörenkaisiin vaihtumisen jälkeen 155/80-15. Tästä voit verrata rengaskokoja, kannattaa sit vaan muistaa myös millainen vanneleveys pitää olla millekin gummille. http://www.rengasnuora.fi/renkaat_vaiht ... ulukot.htm Quote
Guest Tuoppi Posted February 26, 2005 Posted February 26, 2005 Kulmala kirjotti et 3.88 välityksiä voi ostaa keiteleen koneesta, mut entä käviskö 1302 lootasta perä tohon 1300 lootaan?vai onko mulla väärää tietoo et noissa 1302:ssa olis 3.88 välitys...? Quote
Racing Posted February 26, 2005 Posted February 26, 2005 1302 Taitaa olla 4,375 ja 1302S 4,125,Pitäisi käydä. Pitää sitten vaihtaa molemmat rattaat SAMASTA Laatikosta kun vaihdat. Quote
mikko k Posted February 26, 2005 Posted February 26, 2005 Jenkeissä myydään 3,44:1 peräruuvia. Sillä kokonaisvälitykset pidemmiksi. Quote
Racing Posted February 26, 2005 Posted February 26, 2005 Sitten kantsii olla enemmän kuin 50hv moottorissakin... Quote
Racing Posted February 26, 2005 Posted February 26, 2005 3,875 ja Pisin mitä vakiokuplissa on ollut. Quote
Guest Tuoppi Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 elikkä voikos tommosesta 1303s:n perän vaihtaa tommoseen 1300:een laatikkoon? vois olla aika jees mut täytyy surffata viä jenkkilän sivuilla jos tommonen 3.44 löytyis ja näkis mitä se maksais!! jep ja hevosia on jonnin verran enemmän kun 50! tällä hetkellä about 75 mut katotaan jos rojekti etenee hyvin niin vois olla vähän viä lisää. Quote
Tomppa Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 3.44 välityksiä on saatavilla. Hinta tosin on sellainen, että samaan hintaan hankit 3.88 välityksen, superdiffin ja HD sivuposken... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.