Guest janie79 Posted June 7, 2010 Posted June 7, 2010 Ei löytynyt ihan yksiselitteistä vastausta haulla joten kysyn: vien Kuplan leimalle viikon päästä, moottori vaihdettu F-lohkoisesta 1300cc:stä AD-lohkoiseksi 1600:ksi. Olen varannut ajan muutoskatsastukseen, mitä papereita tuonne kannattaa ottaa mukaan, mulla on se VW-auton vanha dokumentti vaatimuksista mm. jarrujen suhteen.. jotain vinkkejä jos on, otetaan vastaan että menee kivuttomasti :) Quote
-MITO- Posted June 7, 2010 Posted June 7, 2010 Kuitti 1835 sylinterisarjasta :) Saat samoilla prosenteilla riittävästi pelivaraa.. Quote
ARTO Posted June 7, 2010 Posted June 7, 2010 Ja samaan pakettiin toinen kuitti 74mm kampiakselista niin saa päivitettyä konekokoa kerralla oikeaan suuntaan... Quote
Guest janie79 Posted June 7, 2010 Posted June 7, 2010 No eikös jos tonnikolmesatasen päivittää 1.8:ksi niin jarrutkin pitäis päivittää? Quote
-MITO- Posted June 7, 2010 Posted June 7, 2010 Sen sun dokumentin mukaan 1835cc kuutioiseen pitäisi -73 jarrut piisata jos oikein muistan. Quote
Guest janie79 Posted June 7, 2010 Posted June 7, 2010 Alkaa inssiä ahdistamaan kun tossa paperissa tehot loppuu 50 heppaan, eikös 1.8:sta irtois enemmän ;) Quote
metake Posted June 7, 2010 Posted June 7, 2010 Paperi loppuu 50:een heppaan mutta muutoskatsastuksessa saa olla suurimmasta konetehosta ylitystä +20%, eli yhteensä 60 hp. Tehon katsotaan kasvavan iskutilavuuksien suhteessa ellei muuta osoiteta. Ja 1584 = 50 hp, joten 1835 = 58 hp. Quote
Guest Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Alkuperäiseen kysymykseen-> multa on aina vaadittu todistus, mistä vaihtomoottori on hommattu. Vaikka naapurin Reiskalta allekirjotus omatekoseen kuittiin, että on myynyt sen mosan sulle. Quote
Ketsa Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Tuo käytäntö on täysin konttorikohtainen. Hämeen autokatsastuksessa törmännyt vastaavaan, muualla en. Quote
Guest Barn Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Mulla ei ole koskaan kysytty missään konttorissa mikä moottori kuplassa tai pakussa.. Quote
Guest janie79 Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 Ei menny muutoskatsastuksesta läpi. Vaikka aika oli varattu hyvissä ajoin etukäteen, niin inssi käveli kädet taskussa auton luokse ja sanoi "en oo koskaan tehnyt moottorin muutoskatsastusta, saa nähä mitä tulee". Eikä siitä mitään tullut. Papereista ei ymmärtänyt mitään, olisko sen takia että suomi ei ollut äidinkieli. Toimistossa eivät edes pahoitelleet koko tapahtumaa, eikä palautepyyntööni konttorin johtajalle ("joo, se soittaa sulle huomenna kun jätät numeros") koskaan vastattu. Kyseessä Kunnon Katsastus Vantaan mittatiellä. ps. autossa pari tyhmää vikaa (valojen suuntaus ja jarruvalopolttimo palanut), ne on korjattu mutta muutoskatsastusaikoja on vaikea saada AKE:n lakon takia.. no eihän se ainakaan kulu ajaessa kun seisoo pihassa. pps. oonko vaan niin typerän sinisilmäisen lainkuuliainen että muutoskatsastan koko paskaa, tosin mun tuurilla sattuu inssi kohdalle joka ulkomuistista sanoo moottorikoodin perusteella että vääränkokonen mylly! Quote
Guest Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 Mitä mä en ymmärrä. Jos kyseessä on moottorin muutoskatsastus, miks edes katotaan valojensuuntaus ym. Vai tehtiinkö vuosikatsastus ja muutos- samalla kertaa? Vaikka eivät sinällään toisiinsa liity mitenkään. Paina muuten menee vaan jos normi leima on voimassa. Ei siitä sun motista kukaan tien päällä oo kiinnostunu. Seuraavan kerran sitä joku kurkkii korkeintaan katsastuksen yhteydessä. Quote
-tipi- Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 Eikö siellä päin onnistu muutoskatsastus yksityisellä asemalla? Quote
Fileas Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 http://www.lohjanautokatsastus.fi/fi/lohja/ajo_ohje.php suosittelen Quote
Guest Posted June 18, 2010 Posted June 18, 2010 Eikö siellä päin onnistu muutoskatsastus yksityisellä asemalla? Onks suomessa vielä katsastusasemia, mitkä ei oo "yksityisomistuksessa"? Ja kyllä sen Kunnon katsastuksen omistaa ihan yksityinen suomalainen henkilö. Quote
Guest janie79 Posted June 18, 2010 Posted June 18, 2010 Juuri näin, määräaikais- ja muutoskatsastus oli tarkoitus hoitaa samalla. "Yksityiset" asemat ovat tupaten täynnä aikojensa kanssa, kun ainakin tuo A-katsastus (joka on lakossa) on hyvin edustettuna meilläpäin. Sen takia niitä aikoja on vaikea saada. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.