Guest tomppa76 Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Mulla on seuraavanlainen ongelma: hankin kuplan.. No joo, eli tarkotus on laittaa Kupla ajokuntoon ja muutoin saatu Kupla nippuun mutta jarrujen ilmaaninen ei vaan onnistu.. Olen lukenut tälläkin palstalla olleet vinkit ja yrittänyt niitäkin mutta ei onnaa. Taustaa: Jarrut toimi ennen kuin tein jarrurempan;uudet kengät ja jarrusylinterit. Nyt kun koettaa ilmata niin OT sylkkä sylkee nestettä todella laiskasti. Molemmista etusylkistä tulee ihan sairaasti pientä ilmakuplaa. Ainoo mistä tulee nestettä niin kuin pitääkin on VT sylinteri. Poljin menee niin ilosesti pohjaan että!! Kahtena iltana tätä tehnyt ja käyttänyt aikaa n 6h eli pitäs kyllä olla ilma jo poistunut tolla ajankäytöllä.. jossain on joku vialla mutta en vaan tajuu missä! Kokeilin sitä letkuviritystäkin mutta ei jeesaa (limsapullon korkkiin reikä ja se kiinni jarrunestesäiliöön ja siitä metri letkua ja limsapulloon kiinni missä jarrunesteet). Lisäksi kokeiltu on paineilmaimuria mutta sekin oli ns. tyhjä arpa. Alkaa oleen v-käyrä aika korkeella. Jos joku letku jääny löysälle niin varmaan tiputtas nestettä? Jostain se saa ilmaa mutta mistä ihmeestä.. Omat ideat alkaa oleen vähissä, lisää saa laittaa!! Quote
Guest tomppa76 Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 no sitä ei ole vaihdettu..oisko syy siinä? Quote
-MITO- Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Pääsylinteriä uusittaessa kannattaa investoida laadukkaaseen versioon. Vanhaankin taitaa saada korjaussarjoja. Quote
-AP- Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Jos jarrut on toimineet ennen remppaa, niin olisko se pääsylkky nyt juuri sitten mennyt rikki? Voi ollakin, ottanut itseensä voimakkaasta ilmaamisesta? Letkut vanhoja? Jos nestettä ei tule läpi, voivat olla vaurioituneita / turvonneet tukkoon. Kengät varmasti tarpeeksi lähellä? Vedä vaikka jumiin, ilmaaminen hankalaa jos liinat kaukana. Quote
NO H2O Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 No mulla ainakin oli joskus semmoinen vika II Golffin pääjarrusylinterissä että kun tarpeeksi paljon pumppasi poljinta niin noin joka kymmenennellä kerralla meni suoraan pohjaan... Autolla kuitenkin tuli ajettua jonkin aikaa ennenkuin itse huomasin ominaisuuden, jonka jälkeen aloin sitten pumppaamaan oikein urakalla poljinta. Kuten varmaan arvaattekin ei se siitä sen paremmaksi enää muuttunut, lopulta poljin meni pohjaan joka toisella polkaisulla. Tämän jälkeen vaihdoin uuden sylinterin ja avot kun tuli hyvät jarrut. Eli sama ominaisuus voi tulla myös kuplassa esille kun tekee jarruremppaa... ko. homman teossa on tosiaan omat niksinsä ja niitä opetellessa voi hermo mennä. Etusylintereissä on vielä sekin ominaisuus että ne ovat pystyssä, vrt. takasylinterit, tästä johtuu se että jos ilmakupla on hankalassa paikassa nipan yläpuolellä ei sitä oikein tahdo saada pois sieltä. Itse ilmaan etusylinterit irrallaan puristimella yhteenpainettuna, jolloin pystyn kääntämään nipan ylöspäin. Kuplassa on vielä niin onneton sylinterin liikevara että pääsylinterin on oltava kunnossa ja järjestelmän ilmaton että painetta piisaa taakse asti kunnolla. Loppujen lopuksi kuplan jarrut ovat todella hyvät ja peittoavat monen uudemman auton jarrut, kunhan ovat kaikinpuolin kunnossa. Quote
x-pj Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Minä pumppasin käsipumpulla painetta jarrunestesäiliöön ja sitten ilmausruuvia auki ja uudestaan painetta. Ensin pyöränventtiili pullonkorkkiin ja korkki jarrunestesäiliön korkin tilalle. Pitää vaan löytää sellanen korkki joka sopii. Epäilisin kuitenkin että joku on tukossa, jos nestettä ei tule läpi edes "imurilla". Quote
-AP- Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Kukaan tällaisia kokeillut? http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=444 Quote
Guest tomppa76 Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Tässähän on jo hyvin tullut vastauksia! Eipä siinä mitään kun uutta sylinteriä hankkimaan!! Quote
Guest tomppa76 Posted July 3, 2010 Posted July 3, 2010 Lisää apuja olis tarpeen.. uus pääsylinteri laitettu kiinni, paineilmaimurilla imetty järjestelmä tyhjäks ja uudet nesteet isketty sisään ja ilmaus.. jarrut oli noin 30 minuuttia ja sen jälkeen..ei mitään..poljin aivan löysä. missään ei kuitenkaan ole vuotoja, jostain pääsee järjestelmään ilmaa mutta en tajuu mistä. enää ainoastaan jarruputket uusimatta, voisiko vika olla niissä? Sen verran vielä että OT nipasta tulee edelleen uudella pääsylinterillä erittäin heikosti nestettä (sama juttu oli sillä vanhalla sylkällä) Ihmetyttää vaan se, että jarrunestettä ei valu mistään alustasta tai jarrusylintereistä.. On muuten ihan kiva laskeskella vastaan tulevia Kuplia kun oma pysyy tukevasti paikallaan.. no onhan se kesä ens vuonnakin :) Quote
Guest tomppa76 Posted July 3, 2010 Posted July 3, 2010 eipä ole.. ne on ainoot mitä EN oo vaihtanu, eli aika varmasti vika niissä... Ois vaan pitänyt hankkii heti kaikki jarruosat eikä säästellä, pieni ketutus päällä... Just laitoin NeoRetroon meiliä mitä osat maksaa.. Quote
Virtanen Posted July 3, 2010 Posted July 3, 2010 Eikö noita letkuja enää saa paikallisesta tarvikeputiikista? Quote
Guest mikki74 Posted July 3, 2010 Posted July 3, 2010 mulla oli aikoinaan sama homma .kumiletkut vaihtoon. Quote
Guest jarzu Posted July 3, 2010 Posted July 3, 2010 mulla oli sama ongelma enkä saanut muuten ilmatua kun limu korkiin reikä ja siihen sopiva letku ja sitten kompuralla painetta ja jarrunipat vuorotellen auki,mä tappelin jarrujen kanssa viikon kyllä kysy hermoja mutta tolla systeemillä rupes toimii.kokeilin semmosta jarrujen ilmaus laitetta, mutta mulla se ei ainakaan toiminut. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.