Jump to content

Alipainelähdöt jakajalle


Recommended Posts

Ei toimi jos alipaineen ottaa imusarjasta, pitää ottaa nimenomaan kaasarista, kaasuläpän kohdalta. Mitenkä muistaisin että kyllä 40mm brosoleissakin alipainelähdöt on? Olisko kuvaa kaasareista?

Link to comment

Ei ole kuvaa just nyt mutta voisin huomenna ottaa ja laittaa jatkoksi tähän.

Kysytäänpä muutakin samalla, mites nuo laitetaan niinku perus säätöihin seoksen puolesta?

 

Sytytyksen säätö, perusennakko yms.

Jonku verran oli sytkä myöhäsellä kun välillä paukautti putkessa. Nokan ja nostajien sisäänajo hommassa.

 

-Pasi

Link to comment

Pauke putkessä luultavimmin imuvuodon, laihalla käynnin ym seurausta. Luultavasti olette osanneet perusennakon laittaa muutaman asteen tarkkuudella kohdilleen, joten tuskin siitä johtuu. Entä onko satavarmaa ettei paineet vuoda venttiilin/istukan välistä karkuun. Tiiveus varmistettu esim tärpättiä kanavaan kaatamalla ja palotilan puoli pysyy kuivana?!

 

Jos ei kaasareissa lähtöjä, kattoo vaikka vakiokaasareista mallia ja poraa vastaavalle korkeudelle suhteessä läppään reijät ja tökkää puristussovitteiseen reikkän putken ja siinä alipaineelle letkupaikka.

Link to comment
Entä onko satavarmaa ettei paineet vuoda venttiilin/istukan välistä karkuun. Tiiveus varmistettu esim tärpättiä kanavaan kaatamalla ja palotilan puoli pysyy kuivana?!

 

Kannet ovat uudet ja olivat kyllä osaavan hepun hoivissa.

Link to comment

Lähdöt laitettu ja letkut kans. Oli vaan tulpattuna tuo lähtö,messinkinen tulppa oli siinä. Kyllä nuo kaasuttimet samanlaiset on mulla kun ylläolevassa kuvassa. Kiitokset MU:lle selventävästä kuvasta.

 

Autonasentaja kaverilta kysyin että voiko jommasta kummasta tulpatusta ottaa alipainetta niin kovasti väitti ettei voi. Hankala siinä on inttään alkaa kun ei ite tiedä asiasta mitään.. :)

 

Säädetäänkö nyt sytytys alipaineletku irroitettuna?

Link to comment
Lähdöt laitettu ja letkut kans. Oli vaan tulpattuna tuo lähtö,messinkinen tulppa oli siinä. Kyllä nuo kaasuttimet samanlaiset on mulla kun ylläolevassa kuvassa. Kiitokset MU:lle selventävästä kuvasta.

 

Autonasentaja kaverilta kysyin että voiko jommasta kummasta tulpatusta ottaa alipainetta niin kovasti väitti ettei voi. Hankala siinä on inttään alkaa kun ei ite tiedä asiasta mitään.. :)

 

Säädetäänkö nyt sytytys alipaineletku irroitettuna?

 

Oikea tapa säätää sytytys etsiä maksimaalinen kokonaisennakko ns kaasupohjassa ajaen ja kun löytyy raja missä nakuttaa, muutama aste pakkia. Tämä tehdään ilman alipaineita. Sitten letkut kiinni ja kokeilemaan vaihtelevalla nopeudella/vaihteilla ja tietenkin vain eduksi jos löytyy mäkisempää tiestöä. jos ei nakuta, hyvä, jos kilkattaa, kokonaisennakkoa pari astetta vähemmälle

 

Tyhjäkäyntiennakko ( kierrokset alle tonnin ) saa olla melkein mitä vaan esim 6 astetta tai vaikkapa 14 jne.... ajon aikainen ennakko tärkein.

 

Laita nyt vaikka se kokonaisennakko tasan 30 asteen lukemiin. Silloin koneen kierrokset 3000 nurkilla niin on keskipakoennakko tullut jo maksimiinsa.

 

Tietty ne oikeat kaasarisäädötkin hyvä löytää ja jos ei omaa tai kaverin sormi/pepputuntumaa löydy, seosmittari antureineen viimeistelee.

 

Näin ne viimeiset hepat/väännöt löytyy ja kulutus kohdillaan sen mitä kyseisellä kombinaatiolla voi olla.

Link to comment
Laita nyt vaikka se kokonaisennakko tasan 30 asteen lukemiin. Silloin koneen kierrokset 3000 nurkilla niin on keskipakoennakko tullut jo maksimiinsa.

 

Tosin tuo kyseinen jakaja antaa maks ennakot vasta 3500 rpm...

Link to comment
  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...