Pasi Posted July 4, 2010 Share Posted July 4, 2010 Nyt tarttis neuvoja. 40:set brosolit on paikoillaan ja niissä ei ole alipainelähtöä jakajalle. Itsetehdyt imusarjat joissa kummassakin haarat varmaankin balanssiputkelle, niin voinko ottaa näistä haaroista alipaineen jakajalle? Tuleeko toimimaan? Tällainen jakaja kyseessä petronixin kärjettömällä sytytyksellä http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=428 -Pasi Quote Link to comment
metake Posted July 4, 2010 Share Posted July 4, 2010 Ei toimi jos alipaineen ottaa imusarjasta, pitää ottaa nimenomaan kaasarista, kaasuläpän kohdalta. Mitenkä muistaisin että kyllä 40mm brosoleissakin alipainelähdöt on? Olisko kuvaa kaasareista? Quote Link to comment
Pasi Posted July 4, 2010 Author Share Posted July 4, 2010 Ei ole kuvaa just nyt mutta voisin huomenna ottaa ja laittaa jatkoksi tähän. Kysytäänpä muutakin samalla, mites nuo laitetaan niinku perus säätöihin seoksen puolesta? Sytytyksen säätö, perusennakko yms. Jonku verran oli sytkä myöhäsellä kun välillä paukautti putkessa. Nokan ja nostajien sisäänajo hommassa. -Pasi Quote Link to comment
ARTO Posted July 4, 2010 Share Posted July 4, 2010 Pauke putkessä luultavimmin imuvuodon, laihalla käynnin ym seurausta. Luultavasti olette osanneet perusennakon laittaa muutaman asteen tarkkuudella kohdilleen, joten tuskin siitä johtuu. Entä onko satavarmaa ettei paineet vuoda venttiilin/istukan välistä karkuun. Tiiveus varmistettu esim tärpättiä kanavaan kaatamalla ja palotilan puoli pysyy kuivana?! Jos ei kaasareissa lähtöjä, kattoo vaikka vakiokaasareista mallia ja poraa vastaavalle korkeudelle suhteessä läppään reijät ja tökkää puristussovitteiseen reikkän putken ja siinä alipaineelle letkupaikka. Quote Link to comment
MU Posted July 4, 2010 Share Posted July 4, 2010 Kyllä meikäläisen Brosoleista löytyy alipaine lähdöt nimenomaan kaasuläppien tasalta,näinköhän ois eroja valmistus ajankohdan mukaan? Quote Link to comment
Pasi Posted July 4, 2010 Author Share Posted July 4, 2010 Kyllä meikäläisen Brosoleista löytyy alipaine lähdöt nimenomaan kaasuläppien tasalta,näinköhän ois eroja valmistus ajankohdan mukaan? Pystytkö laittaan kuvaa niin mä vertaisin omiin brosoleihin? Quote Link to comment
Pasi Posted July 4, 2010 Author Share Posted July 4, 2010 Entä onko satavarmaa ettei paineet vuoda venttiilin/istukan välistä karkuun. Tiiveus varmistettu esim tärpättiä kanavaan kaatamalla ja palotilan puoli pysyy kuivana?! Kannet ovat uudet ja olivat kyllä osaavan hepun hoivissa. Quote Link to comment
Pasi Posted July 5, 2010 Author Share Posted July 5, 2010 Lähdöt laitettu ja letkut kans. Oli vaan tulpattuna tuo lähtö,messinkinen tulppa oli siinä. Kyllä nuo kaasuttimet samanlaiset on mulla kun ylläolevassa kuvassa. Kiitokset MU:lle selventävästä kuvasta. Autonasentaja kaverilta kysyin että voiko jommasta kummasta tulpatusta ottaa alipainetta niin kovasti väitti ettei voi. Hankala siinä on inttään alkaa kun ei ite tiedä asiasta mitään.. :) Säädetäänkö nyt sytytys alipaineletku irroitettuna? Quote Link to comment
ARTO Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 Lähdöt laitettu ja letkut kans. Oli vaan tulpattuna tuo lähtö,messinkinen tulppa oli siinä. Kyllä nuo kaasuttimet samanlaiset on mulla kun ylläolevassa kuvassa. Kiitokset MU:lle selventävästä kuvasta. Autonasentaja kaverilta kysyin että voiko jommasta kummasta tulpatusta ottaa alipainetta niin kovasti väitti ettei voi. Hankala siinä on inttään alkaa kun ei ite tiedä asiasta mitään.. :) Säädetäänkö nyt sytytys alipaineletku irroitettuna? Oikea tapa säätää sytytys etsiä maksimaalinen kokonaisennakko ns kaasupohjassa ajaen ja kun löytyy raja missä nakuttaa, muutama aste pakkia. Tämä tehdään ilman alipaineita. Sitten letkut kiinni ja kokeilemaan vaihtelevalla nopeudella/vaihteilla ja tietenkin vain eduksi jos löytyy mäkisempää tiestöä. jos ei nakuta, hyvä, jos kilkattaa, kokonaisennakkoa pari astetta vähemmälle Tyhjäkäyntiennakko ( kierrokset alle tonnin ) saa olla melkein mitä vaan esim 6 astetta tai vaikkapa 14 jne.... ajon aikainen ennakko tärkein. Laita nyt vaikka se kokonaisennakko tasan 30 asteen lukemiin. Silloin koneen kierrokset 3000 nurkilla niin on keskipakoennakko tullut jo maksimiinsa. Tietty ne oikeat kaasarisäädötkin hyvä löytää ja jos ei omaa tai kaverin sormi/pepputuntumaa löydy, seosmittari antureineen viimeistelee. Näin ne viimeiset hepat/väännöt löytyy ja kulutus kohdillaan sen mitä kyseisellä kombinaatiolla voi olla. Quote Link to comment
metake Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 Laita nyt vaikka se kokonaisennakko tasan 30 asteen lukemiin. Silloin koneen kierrokset 3000 nurkilla niin on keskipakoennakko tullut jo maksimiinsa. Tosin tuo kyseinen jakaja antaa maks ennakot vasta 3500 rpm... Quote Link to comment
ARTO Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 Periaatteessa se kierrätys +3000 kiekoille riittää kun valmistajan ilmoituksen mukaan ennakko kasvaa asteen sen jälkeen, jos kasvaa. Liekkö toi 3-4 tonnin väli ns löysien tuloa mukaan:) Quote Link to comment
Guest Panze Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 Itse katselin säätöohjeita tuolta http://www.lowbugget.com/help_section.html On ehkä hieman sekava sivusto ja lontoon murteella mutta noilla sain ainakin omani kohtuu säätöihin. Ja onhan mulla kyl lambdamittari apuna. Quote Link to comment
jannuz Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 Mistähän löytäis tuommoiset Alipainelähdöt brosoleihin? Omista puuttuu myös. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.