hyeena Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 lähteekö kone+laatikko pihalle varhaispallokeulasta purkamatta esim. kaasareita pois? Quote
Guest Toheltaja Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 riippuu paljon kaasareista/putsareista. Toistaiseks ei o semmosta komboa tullu vastaan mistä ois kaasareita tarvinnu irroittaa. Putsarit kylläkin... Quote
hyeena Posted August 29, 2010 Author Posted August 29, 2010 Tämmöinen setti. Olen sähköt, vaijerit ja muut irroittanut. Vielä vetarit jos pakko ja paketti pitäis saada pihalle mahdollisimman kokonaisena. Ihan vain tekemisen tieltä + samalla voisi vähän kunnostella ja siistiä noita pintoja konehuoneessa. Quote
hyeena Posted September 10, 2010 Author Posted September 10, 2010 Hitaasti etenee projekti kun monta kohdetta kerralla. Ajattelin ottaa koneen pois laatikkoineen päivineen. Ongelma on vain siinä, että perä on tosiaan jigattu korkeelle varmaan reippaaseen puoleen metriin hitsauksen helpottamiseksi. Alunperin ei pitänyt konetta irroittaa, mutta tiellähän se on palkkiprojektissa. Vaihdelaatikko on enään hihnan varassa joten se pitäisi tukea jos aikoisi työskennellä sen ympärillä. Pois siis mieluusti. Biltema mototunkki ylettyy kun alla on kaksi EUR -lavaa ja vähän tasasta levyä jakamassa kuormaa. Nyt paikallaan on vetarit muttei jousivarsilattoja eli vapaasti nekin. Vetarien kuusiokoloruuvit on puolet tuhottoman tiukassa - onko tähän kikkaa? Sisemmät kiinnostaisi irroittaa ennemmin koska silloin mahtuisi laatikko hyvin helposti ulos jigin välistä. Mistä kohtaa kannattaa nostaa moottori JA laatikko yhtenä pakettina? tasapainon suhteen keskipiste? Kytkimen kohdalla? Quote
hyeena Posted September 10, 2010 Author Posted September 10, 2010 pakoputki käärmeenpesineen on irroitettu tieltä. Quote
jolkkon Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 Nyt paikallaan on vetarit muttei jousivarsilattoja eli vapaasti nekin. Vetarien kuusiokoloruuvit on puolet tuhottoman tiukassa - onko tähän kikkaa? Sisemmät kiinnostaisi irroittaa ennemmin koska silloin mahtuisi laatikko hyvin helposti ulos jigin välistä. Itse porasin pari pulttia palasiksi. Ne on sitten helppo ottaa irti kun vetari on pois tieltä. Tämä siis olettaen että joko laatikon tai renkaan puolelta saa kaikki pultit auki. Mulla oli kaupungin järein kuuviohylsy ja pitkä varsi, mutta silti oli aivan ketun tiukassa. Quote
Kape77 Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 Kolot kun putsaa ihan puhtaaksi kaikesta paskasta ja koputtelee hiukan hylsyä jollain nuijalla ennen kun vääntää, niin eikös ne nyt ihan ihmisen voimilla aukee? Itse olen onnistunut kusemaan ton vain silloin, kun olen meinannut avata niitä ilman putsausta, ei mene avain pohjaan ja kanta on rikki. Quote
hyeena Posted September 10, 2010 Author Posted September 10, 2010 Joko ruuvit on keskenään poikkeavia tai seassa on valmiiksi pyöristettyä tavaraa. ulemmassa vetarissa jopa yksi katkennut kuusiokoloavain. Mömmöt imeytymässä toista päivää ja aina välillä yritellyt availla. Pitää hakea sopiva pää iskumeisseliin ja kokeilla sitäkin vaikka epäilen toimivuutta. jatkovarrella sain muutaman auki kyllä. Kylmä / Lämpö käsittely toimisko? Quote
-MITO- Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 Kaasupillillä punaiseksi auttaa usein. Quote
JaniM Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 Ethän vaan tavan kuusiokoloavaimella avannut? Pyöristyy ku ovat tahtikoloja alunperin. Lukkopihdeillä myös olen availlut, jos kolo sökönä. Lisää vaan mömmöä ja naputtelua ruuvin perään. Quote
jolkkon Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 Mulla oli kuusiokoloja kaikki, vaikkakin en tiedä onko joku ne jo aikaisemmin sellaisiksi vaihtanut... Quote
JaniM Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 Oisko tarvikepulteissa sit tai joku vaihtanut joskus. Quote
pastem Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 Jos nuo vetonivelet on samanlailla kiinni kuin 1303 kuplassa niin ei kai siinä muuta kun ajaa rälläkällä varovasti pulteista kannat pois. Ne lähtee jämät lähtee sitten ihan pihdeillä pyörittämällä kun saa vetonivelen pois tieltä. Mitä noita säästämään, kun uudet pultit sinne kumminkin laitettava. Quote
hyeena Posted September 10, 2010 Author Posted September 10, 2010 onko siellä jotain mitä ei saa laikata veke jos tuohon ryhtyy? ohjuritappei tms.? Quote
Anssi Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 Sun pitää saada jompi kumpi pää vetarista vapaaksi, muuten ei auta mitään vaikka pulteista leikkaa kannat irti, vetonivel ei mahdu tulemaan pois paikaltaan. Irrota suosiolla napa tukivarresta/takalatasta ja nosta koko paketti pois auton alta... nivelet on sitten helpompi irrottaa kun loota on lattialla. Ja suosittelisin että irrotat koneen ensin, vaihteisto+moottori on yllättävän painava paketti... kaasuttimetkin kannattaa irrottaa, kolhiintuvat muuten helposti. EDIT: latat eivät siis enää ole paikallaan?? Silloinhan napa on jo irti? Ei muuta kuin moottori pois ja laatikko napoineen lattialle... tosiaan helpompi purkaa siinä kun ei tarvi pelätä että auto kaatuu niskaan :) Quote
hyeena Posted September 10, 2010 Author Posted September 10, 2010 Eli suosittelet konetta laatikosta ensin? Laatikko ei ole enään kiinni kuin koneessa (hihnoilla tuettu) ja sitä pitäisi lisää tukea kuin myös konetta tunkata. Kunnon säätöä. Quote
hyeena Posted September 10, 2010 Author Posted September 10, 2010 No nyt kone+laatikko on (nivelet paikallaan) melkein irti. Huohotusputket kaasuttimissa jäi kinnaamaan reunapelteihin mutta en viitsinyt alkaa leikkeleen peltejä koska ympäristö haisi voimakkaasti bensalle :) Quote
hyeena Posted September 11, 2010 Author Posted September 11, 2010 pimeellä asiat esiintyy vähän miten tykkää. bensaletkuthan ne kinnaavat letkut oli ja nyt irti. mietin kaasareiden irroittamisen ja auton nostamisen (10cm) välillä. Kunnon puhistus ja yhden ruuvin rälläköinti auttoi vetarien tiukkuuteen. Quote
hyeena Posted September 12, 2010 Author Posted September 12, 2010 Unohtui mainita, että tulihan se sieltä ja pakettina. Quote
SePi Posted September 14, 2010 Posted September 14, 2010 Varmaan voittajaolo! Minä tykkään tuommoisesta mototunkista kans. Se jaksaa nostaa kuplan etupäänkin nätisti, eikä tarvii heti kikkailla muita tukia alle kun on sen verran leveä Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.