Jump to content

tuplakaasarikone palliksesta ulos


Recommended Posts

Tämmöinen setti. Olen sähköt, vaijerit ja muut irroittanut. Vielä vetarit jos pakko ja paketti pitäis saada pihalle mahdollisimman kokonaisena. Ihan vain tekemisen tieltä + samalla voisi vähän kunnostella ja siistiä noita pintoja konehuoneessa.

 

post-3704-13888362566345_thumb.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...

Hitaasti etenee projekti kun monta kohdetta kerralla. Ajattelin ottaa koneen pois laatikkoineen päivineen. Ongelma on vain siinä, että perä on tosiaan jigattu korkeelle varmaan reippaaseen puoleen metriin hitsauksen helpottamiseksi. Alunperin ei pitänyt konetta irroittaa, mutta tiellähän se on palkkiprojektissa. Vaihdelaatikko on enään hihnan varassa joten se pitäisi tukea jos aikoisi työskennellä sen ympärillä. Pois siis mieluusti. Biltema mototunkki ylettyy kun alla on kaksi EUR -lavaa ja vähän tasasta levyä jakamassa kuormaa.

 

Nyt paikallaan on vetarit muttei jousivarsilattoja eli vapaasti nekin. Vetarien kuusiokoloruuvit on puolet tuhottoman tiukassa - onko tähän kikkaa? Sisemmät kiinnostaisi irroittaa ennemmin koska silloin mahtuisi laatikko hyvin helposti ulos jigin välistä.

 

Mistä kohtaa kannattaa nostaa moottori JA laatikko yhtenä pakettina? tasapainon suhteen keskipiste? Kytkimen kohdalla?

Link to comment
Nyt paikallaan on vetarit muttei jousivarsilattoja eli vapaasti nekin. Vetarien kuusiokoloruuvit on puolet tuhottoman tiukassa - onko tähän kikkaa? Sisemmät kiinnostaisi irroittaa ennemmin koska silloin mahtuisi laatikko hyvin helposti ulos jigin välistä.

 

Itse porasin pari pulttia palasiksi. Ne on sitten helppo ottaa irti kun vetari on pois tieltä. Tämä siis olettaen että joko laatikon tai renkaan puolelta saa kaikki pultit auki. Mulla oli kaupungin järein kuuviohylsy ja pitkä varsi, mutta silti oli aivan ketun tiukassa.

Link to comment

Kolot kun putsaa ihan puhtaaksi kaikesta paskasta ja koputtelee hiukan hylsyä jollain nuijalla ennen kun vääntää, niin eikös ne nyt ihan ihmisen voimilla aukee?

Itse olen onnistunut kusemaan ton vain silloin, kun olen meinannut avata niitä ilman putsausta, ei mene avain pohjaan ja kanta on rikki.

Link to comment

Joko ruuvit on keskenään poikkeavia tai seassa on valmiiksi pyöristettyä tavaraa. ulemmassa vetarissa jopa yksi katkennut kuusiokoloavain. Mömmöt imeytymässä toista päivää ja aina välillä yritellyt availla.

 

Pitää hakea sopiva pää iskumeisseliin ja kokeilla sitäkin vaikka epäilen toimivuutta. jatkovarrella sain muutaman auki kyllä. Kylmä / Lämpö käsittely toimisko?

Link to comment

Jos nuo vetonivelet on samanlailla kiinni kuin 1303 kuplassa niin ei kai siinä muuta kun ajaa rälläkällä varovasti pulteista kannat pois. Ne lähtee jämät lähtee sitten ihan pihdeillä pyörittämällä kun saa vetonivelen pois tieltä. Mitä noita säästämään, kun uudet pultit sinne kumminkin laitettava.

Link to comment

Sun pitää saada jompi kumpi pää vetarista vapaaksi, muuten ei auta mitään vaikka pulteista leikkaa kannat irti, vetonivel ei mahdu tulemaan pois paikaltaan. Irrota suosiolla napa tukivarresta/takalatasta ja nosta koko paketti pois auton alta... nivelet on sitten helpompi irrottaa kun loota on lattialla.

Ja suosittelisin että irrotat koneen ensin, vaihteisto+moottori on yllättävän painava paketti... kaasuttimetkin kannattaa irrottaa, kolhiintuvat muuten helposti.

 

EDIT: latat eivät siis enää ole paikallaan?? Silloinhan napa on jo irti? Ei muuta kuin moottori pois ja laatikko napoineen lattialle... tosiaan helpompi purkaa siinä kun ei tarvi pelätä että auto kaatuu niskaan :)

Link to comment

pimeellä asiat esiintyy vähän miten tykkää. bensaletkuthan ne kinnaavat letkut oli ja nyt irti. mietin kaasareiden irroittamisen ja auton nostamisen (10cm) välillä.

 

Kunnon puhistus ja yhden ruuvin rälläköinti auttoi vetarien tiukkuuteen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...