Jump to content

Hylsy hakusessa (kuva)


Recommended Posts

Avittakaas jotta mistä saisi seuraavaan ARP:n pulttiin sopivan hylsyn. Ei nääs tuppaa löytymään Joensuusta.

 

Sen olen saanut selville, että kyse on 12-sakarainen XZN, ja sen koko mitataan suurimmasta piikkien välistä.

 

11.79mm on lähimpänä joko 12 milliä, hieman pieneksi menee 7/16 tuumaa. Ilmeisesti kyse olisi siis 12 millin hylsystä. Mistä moinen?

 

EDIT: lisätäämpä se kuva...

 

arp-pultti.jpg

 

 

Puavo@dwl.fi

Link to comment

Menee ihan tavallisella 12-kulmaisella hylsyllä joka on tarkoitettu tuiki tavallisia 6-kulmapultteja varten. Löytynee joka toisesta hylsysarjasta maan päällä?

 

Mielestäni semmosella vedin omani momenttiin.

 

Jan

Link to comment

Luulen että toi ei ole XZN, vaan ihan tavallinen mutteri joka on "kahdennettu". XZN on 12-kolo, siis avain on aina tappi eikä hylsy. Ainakaan mulla ei ole tullut vastaan XZN mutteria, ainoastaan pultteja.

 

XZN on muodoltaan 3 * neliö. ARP näyttää olevan 2 * kuuskulmanen. Molemmat siis 12-kulmaisia, mutta hampaiden kulmissa on ero.

 

No asiani ei ollut viisastella mitenkään, vaan keksiä selitys miksi kommenttia ei löydy. Tärkeintä on että oikea työkalu löytyi.

Link to comment

Nimenomaan. Noi on aivan tavallisia 12 kulmaisia pultteja.

Jenkit käyttää aika paljon. Lentsikoissa ei oikeestaan muita olekaan.

 

Miks kaikki pitäis lukee jossain netissä? Saman ajan kun istuskelee tän laatikon edessä, käyttäis sen pultin tuijottamiseen, kokeilemiseen ja lopuksi oivaltamiseen, niin itelle tulee mukavampi fiilis ja aivotkin sais vähän jumppaa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...