Guest Antti87 Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 Olen teettämässä levitettyjä peltivanteita -61 Kuplaan ja kyselisin, mahtuvatko 8" vanteet pyörimään takana. Takapäätä on pudotettu pykälän verran alaspäin ja lokarit ovat alkuperäiset. Kiitoksia jo etukäteen! -Antti T.- Quote
ARTO Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 Mahtuvat, renkaiden sopivuus onkin sitten toinen juttu johon vaikuttaa renkaan koko ( halkaisija/leveys ) ja tietenkin vanteen offsett. Ei pidä myöskään unohtaa alkuperäis ja tarvikelokasuojien mittaeroja, ahtaalla sovituksella sopii toisee kuplaan ja toiseen ei jne... Quote
mikan Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 Ainakin 66:ssa tiedän käytetyn 8x15 vannetta ja 235/60-15 rengasta. Offsetin pitää olla just eikä melkein oikea. t. Mika Quote
Hebster52 Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 Oman kokemuksen perusteella saattaa mennä tiukille... Mulla 6,5 leveet takana ja ei jää kun vajaa 20mm jousilatoista sisäreunoista ja ulkoa mahtuu just ja just 205 renkaat... Quote
pastem Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 Omassa 8" levitetty peltivanne, vakiolevyiset lokasuojat ja kumeina 195/55/15. Mahtuu just sovivasti eikä pahemmin raavi mihinkään. Quote
ARTO Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 Oman kokemuksen perusteella saattaa mennä tiukille... Mulla 6,5 leveet takana ja ei jää kun vajaa 20mm jousilatoista sisäreunoista ja ulkoa mahtuu just ja just 205 renkaat... Jos 20mm lattaan matkaa 6,5" vanteella, niin sinne kärsii vaikka sen 15mm vannetta lisää eikä pelkoa kosketuksista riittävän toleranssin johdosta ja ulospäin pikkasen päälle 20mm ja vanne on siinä. Kumi tulee pikkasen ulommas ( muttei kuitenkaan lähellekään 20mm koska kumin kulutuspinnan leveys ei muutu vanteen levetessä yhtään) , kuten tuosta vanteen 20mm ulkonemasta voi päätellä, mutta sulla näkyy olevan kuvassa tarvikelokarit jotka kääntyilee erilailla sisään ja muutenkin tietyistä kohdin ovat ns kapoisemmat muodoiltaan kuin esim orkkikset. Kuten aiemmin, tiukkaa tekee, mutta mahtuu:) Quote
NordBling Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 7" vanne, 205/60 rengas, tilaa sisällä milli ja ulkona pari senttii. Kyl sinne hävii aika isokin kiekko. Quote
Hebster52 Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 Juu. kattelin tuossa noita kuvia ja jos lisäksi madaltaa perää, renkaiden yläpäät kääntyy sisäänpäin jos on heiluriakselinen joten mahtuu paremmin.. :) Quote
Dennis Posted October 22, 2010 Posted October 22, 2010 Nämä asiat tuli tässä jo oikeastaan esille, mutta voin tuoda omat kokemukset tähän... Asian kanssa melkoisesti itse laboroinut noin 20 vuotta voin sanoa että 8" menee, mutta silloin ollaan niin tiukoilla sovituksilla että autokohtaiset erot alkaa merkitsemään, varsinkin tarvikelokarit joiden heitot tulee näkyviin vasta kun etsitään viimeiset millit, jopa vaihteiston kiinnitys runkoon on syytä olla tiukka swingissä jotta ei liiku sivusuunnassa jos tykää ajaa kovaa mutkissa :-) Kuten aikaisemmin mainittiin niin vanteen leveys ei vaikuta offsettiin, mutta kun jousilatta osuu vanteeseen niin ainut suunta on ulospäin ja pitää muistaa että vanne- / rengas- leveyskombinaatio olisi hyvä olla laillinen ja olisi myös suositeltavaa vaikka vaihtaisi toiset leimaan. Offsetit voidaan unohtaa koska siihen vaikuttaa vetareiden pituus swingissä ja IRS oma maailmansa + eri jarrujen tuoma raidevälimuutos. Itse laboroinut tällä hetkellä 7,5" X 16" vanne ja 215/50-16 kumi kombinaatiolla, meneeeee.... mutta sormi ei mene säätölatan ruuvin väliin, mutta ei tarvitsekaan :-) , 8" ei taida mennä säätölatan säätöruuvin takia ellei käytä liian kapeata rengasta. Renkaissa on sitten yllättävän isot leveyserot vaikka koko sama, siis yli 10mm mitattu joka on paljon kun viimeiset viedään. 7" on vielä helppoa ja siihen menee laillisesti niin kapeata rengasta että toimii, 7,5" ylöspäin aikaa pelaaminen millimetreillä ja menee aikaa ja tupakkaa, joskus helposti ja joskus taas ei. Swingi auton on myös syytä olla madallettu negatiivisella camberilla, muuten renkaan pinta on jokatapauksessa ulkopuolella näillä mitoilla. Dennis P.S. Tässä 7X16 et23 Fuchs 205/50-16 kumilla meni just eikä melkein pitkillä vetareilla ja 4-p rumpujarruilla Korotettuna aina ulkopuolella :-) Quote
Guest PeKes Posted February 13, 2011 Posted February 13, 2011 Omassa 8" levitetty peltivanne, vakiolevyiset lokasuojat ja kumeina 195/55/15. Mahtuu just sovivasti eikä pahemmin raavi mihinkään. onkonämä ihan vakio lokarit? itte tarkotus levittää taakse 8" leveet ja renkaiks 195/50/15 Quote
nikke911 Posted February 13, 2011 Posted February 13, 2011 En ymmärrä mitä järkeä on ympätä 195x50 rengas 8" vanteelle.. 7" vanne kun menisi nätisti loksun alle.. Quote
Guest PeKes Posted February 13, 2011 Posted February 13, 2011 En ymmärrä mitä järkeä on ympätä 195x50 rengas 8" vanteelle.. 7" vanne kun menisi nätisti loksun alle.. mitkä rekaat 7" vanteisiin menis nätisti? Quote
JM Posted February 13, 2011 Posted February 13, 2011 195 kapein mitä lainmukaan saa laittaa. Eli tosta ylöspäin. Nätti vois olla 235/60 katusliksi. Niinkun tälleen. http://forums.beyond.ca/showthread/t-241175.html Quote
pastem Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 Omassa 8" levitetty peltivanne, vakiolevyiset lokasuojat ja kumeina 195/55/15. Mahtuu just sovivasti eikä pahemmin raavi mihinkään. onkonämä ihan vakio lokarit? itte tarkotus levittää taakse 8" leveet ja renkaiks 195/50/15 Vakio lokarit, mutta ei alkuperäiset vaan tarvike versiot kai. Quote
pipo_esa Posted April 30, 2011 Posted April 30, 2011 Mites takalokareiden mankelointi? Onnaako vai miten käy? Pikkusen pitäisi saada lisää tilaa kumille Quote
Guest pep Posted April 30, 2011 Posted April 30, 2011 Sama kiinnostais meikäläistäkin... pitäis saada -67:aan 5-10mm lisää tilaa 215:lle eikä millään "viittis" vaihtaa lyhyempiä vetareita... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.