Jump to content

Type-3, pre -66 olka-akselit ja niihin sopivat jarruosat


Recommended Posts

Posted

Elikkäs,

 

Pitäisi miettiä vanhemman mallisen kolkin keulaan joko vakiojarruja (rummut, kengät jne.) tai sitten uutta levyjarrusatsia.

 

Levyjarrusatsejahan on maailman sivu täys ykköstyyppiin, mutta minkälaiset olat on vanhemmassa kolkissa? Mitkäs sarjat niihin saisi sopimaan?

 

Jos ei löydy, niin minkälaiset vakiokilkkeet (rumpu, sylinteri, kengät) niihin sitten käy, kun missään ei tunnu olevan tarjolla!??

 

- Tomppa

Posted

mikä ongelma? pitäiskö olla 205x5 jaolla olevat levyt vai?

 

Uudemman levysettihän ei oo kun nostaa pallonivelten väliin vaan.

Posted

Niin tai koko etuakseli uudemmasta, niissä on pieni ero tukivarren rajoittajassa. Uudemmassa pultattava, joten jos säätää tonttiin, ei tarvi vääntää esijännitystä saadakseen alatukivarren paikalleen/pois. Koska vanhemmassa kiinteä hitsattu.

Posted

Jep, nimenomaan 205x5 jaolla olevat levyt on hakusessa, eli näyttäisi noin nopsasti vilkaistuna CSP olevan ainoa vaihtoehto:

 

"CSP Front Disc Brake Kit 5/205

 

High quality Front Disc Brake System with 5x205 bolt pattern. Available for all Type-1 (except Super Beetle), Karmann Ghia, Bus 55-70, Type-3, Thing and Porsche 356A & 356B. Every kit is complete with CNC machined cast alloy hubs with rotors and wheel bearings installed. CNC machined caliper brackets, new 48mm GM calipers with pads, grease caps, stainless-steel dust covers, brake hoses and fittinig instructions. Gives a perfect fit - no alterations neccessary. Also available to accept CB-dropped spindles. Not to be used with 14-inch rims or any bus 15 wheels!"

 

Hinta näyttäisi olevan 879 euroa / setti, eli ei mitkään ihan ilmaiset...

 

Jos jollakin on muista dataa / tietoa mitkä passaa niin saa laittaa ehdotusta!

 

Ilmeisesti vuoden -65 1500S kolkin olka kuitenkin eroaa saman vuoden ykköstyypistä joten siihen joutuu hankkimaan spesialitavaraa?

Posted
Ilmeisesti vuoden -65 1500S kolkin olka kuitenkin eroaa saman vuoden ykköstyypistä joten siihen joutuu hankkimaan spesialitavaraa?

 

Juu, kaikissa kolkeissa siis pallonivelet. Orkkis rumpujarruosia kaupitteli Tervosen Jari vast'ikään esim. täällä. Ainakin NOS sylkkyjä oli.

  • 1 year later...
Posted

No niin, kuplan etusetti isolla jaolla sovitettu notsiin.

Empiillinen levysetti 66-67 ja kolkin olka-akselit pitää olla mallia levyjarrut.

Siitä sit sipastaan korvakkeet veke ja tehdään kaksi uutta kierrettä. Yksi sopii suoraan. Laikkaa vähän sinne ja tänne et mahtuu varmasti kääntymään. Eli likipitäen bolt-on juttu.

Kuvia tulee tarkemmin mistä joutuu sipasee veke.

Posted

Juup. Mut sorvilla varmaan onnisyuu tehä jollekin toiselle matalalle levylle.

Ja tuskin niin paljon kilsoja tulee ellei ihan pehmeet oo.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...