Tomppa Posted March 17, 2005 Posted March 17, 2005 Elikkäs, Pitäisi miettiä vanhemman mallisen kolkin keulaan joko vakiojarruja (rummut, kengät jne.) tai sitten uutta levyjarrusatsia. Levyjarrusatsejahan on maailman sivu täys ykköstyyppiin, mutta minkälaiset olat on vanhemmassa kolkissa? Mitkäs sarjat niihin saisi sopimaan? Jos ei löydy, niin minkälaiset vakiokilkkeet (rumpu, sylinteri, kengät) niihin sitten käy, kun missään ei tunnu olevan tarjolla!?? - Tomppa Quote
DOODAH Posted March 18, 2005 Posted March 18, 2005 mikä ongelma? pitäiskö olla 205x5 jaolla olevat levyt vai? Uudemman levysettihän ei oo kun nostaa pallonivelten väliin vaan. Quote
-tipi- Posted March 18, 2005 Posted March 18, 2005 Niin tai koko etuakseli uudemmasta, niissä on pieni ero tukivarren rajoittajassa. Uudemmassa pultattava, joten jos säätää tonttiin, ei tarvi vääntää esijännitystä saadakseen alatukivarren paikalleen/pois. Koska vanhemmassa kiinteä hitsattu. Quote
Tomppa Posted March 18, 2005 Author Posted March 18, 2005 Jep, nimenomaan 205x5 jaolla olevat levyt on hakusessa, eli näyttäisi noin nopsasti vilkaistuna CSP olevan ainoa vaihtoehto: "CSP Front Disc Brake Kit 5/205 High quality Front Disc Brake System with 5x205 bolt pattern. Available for all Type-1 (except Super Beetle), Karmann Ghia, Bus 55-70, Type-3, Thing and Porsche 356A & 356B. Every kit is complete with CNC machined cast alloy hubs with rotors and wheel bearings installed. CNC machined caliper brackets, new 48mm GM calipers with pads, grease caps, stainless-steel dust covers, brake hoses and fittinig instructions. Gives a perfect fit - no alterations neccessary. Also available to accept CB-dropped spindles. Not to be used with 14-inch rims or any bus 15 wheels!" Hinta näyttäisi olevan 879 euroa / setti, eli ei mitkään ihan ilmaiset... Jos jollakin on muista dataa / tietoa mitkä passaa niin saa laittaa ehdotusta! Ilmeisesti vuoden -65 1500S kolkin olka kuitenkin eroaa saman vuoden ykköstyypistä joten siihen joutuu hankkimaan spesialitavaraa? Quote
-tipi- Posted March 18, 2005 Posted March 18, 2005 Ilmeisesti vuoden -65 1500S kolkin olka kuitenkin eroaa saman vuoden ykköstyypistä joten siihen joutuu hankkimaan spesialitavaraa? Juu, kaikissa kolkeissa siis pallonivelet. Orkkis rumpujarruosia kaupitteli Tervosen Jari vast'ikään esim. täällä. Ainakin NOS sylkkyjä oli. Quote
Guest Barn Posted March 18, 2005 Posted March 18, 2005 Kiitos Tipi !!!ja löytyy myös Nos rummut.. Quote
JaniM Posted December 6, 2006 Posted December 6, 2006 No niin, kuplan etusetti isolla jaolla sovitettu notsiin. Empiillinen levysetti 66-67 ja kolkin olka-akselit pitää olla mallia levyjarrut. Siitä sit sipastaan korvakkeet veke ja tehdään kaksi uutta kierrettä. Yksi sopii suoraan. Laikkaa vähän sinne ja tänne et mahtuu varmasti kääntymään. Eli likipitäen bolt-on juttu. Kuvia tulee tarkemmin mistä joutuu sipasee veke. Quote
JaniM Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 Kuvia etusetistä. Lisäksi kuuluu pääsylkky ja letkut. Quote
-MITO- Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 Aikalailla erillainen setti näköjään kuin CB 5x205 levyjarrusarja. Quote
JaniM Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 No on hintakin. Toi kiinnitysrauta on sika painava klöntti. Pitää vielä "muotoilla". Quote
-MITO- Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 Tossa siis vaihtuu koko möykky kun levy joskus kuluu loppuun? Quote
JaniM Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 Juup. Mut sorvilla varmaan onnisyuu tehä jollekin toiselle matalalle levylle. Ja tuskin niin paljon kilsoja tulee ellei ihan pehmeet oo. Quote
-MITO- Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 Niinpä, tosta vanteenkiinnityspinnastakin voi ilmeisesti jonku verra ottaa lastua vahvuuden kärsimättä? Quote
JaniM Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 Kyllä jokusen millin uskaltaa helposti siipasta. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.