Raihna Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Onko kellään kokemusta Scat C-95 nokkakepistä tai vastaavasta??? Taitaa olla suht sama ,ku C-35 mut nostoa pikkusen enemmän.Onko kenelläkään tuollaista käytössä???? Kokemuksia??? Quote Link to comment
mikko k Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Oonhan mäkin joskus laittanu tuollaisen johonkin koneeseen.. Ei vaan ole enää muistikuvia. Toimiva nokka se on sopivaan komboon. Mut ei tuo sun isoon koneeseen nyt ihan sopiva ole... ;-D Quote Link to comment
Raihna Posted November 6, 2010 Author Share Posted November 6, 2010 Mut hei,tää moottori tulee junikseen,eikä kiihdytysautoon =) Haulla ei tältä palstalta löytynyt mitään kyseisestä nokkakepistä.Taidat Mikko olla ainut ku on kokeillut tällaista. Quote Link to comment
mikko k Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 Juu, muistikuva oli juniksesta. Ehkä joku muu nokka kuitenkin sulle. Quote Link to comment
Guest pep Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 Mut hei,tää moottori tulee junikseen,eikä kiihdytysautoon =) Haulla ei tältä palstalta löytynyt mitään kyseisestä nokkakepistä.Taidat Mikko olla ainut ku on kokeillut tällaista. pikku googlaamisella löytyi seuraavaa "Vastaava kuin Englen FK-8", eli rookerin perusnokka :) Quote Link to comment
wp Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 Laitetaanpas tähän jotakin: 78x94 alakerta, SuperFloII kansilla, 44x37 venttiilit. Street- porttaus, n. 215-225hv mitattu virtaus eli kanavakoko jotakuinkin vakio. Puristussuhde n.10.5:1, mitattu keinuvipusuhde luokkaa 1.35 Scatin vipoilla eli nostoa n. 14.10mm välyksen kanssa. Lyhennettävät 3/8” ohutseinäiset CrMo-työntötangot, Scat ohutpohjaiset nostajat, kansissa vw kokoiset tuplajouset. Kävi tyhjää kuin kello, n.800-900rpm, 48 DRLA kaasareilla, 1 7/8” merged pakosarja. Vastasi kaasuun kuin moottoripyörä ja vedossa myös kuullosti siltä. Vääntöä niin että hirvittää, keväinen asfaltti ja 245/60x15- rengastuksella suttasi 3-vaihteelle n.80km/h vauhtiin asti kuin jäällä ennen kuin pitoa alkoi löytyä. Peltikopassa, painoa kuskin kanssa n. 800 kg . Koskaan ei mitattu penkissä, meni heittämällä 12.7 vartilla, loppunopeudesta ei muistikuvia. Veto alkoi n. 3000 rpm ja noilla jousilla venakoneisto tuli vastaan n.7200 rpm nurkilla. Olisi vaatinut lisää jousipainetta, nokan rampit ovat kuitenkin suhteellisen jyrkät mikä korostuu etenkin noilla vipoilla. Ilmoitettu keinuvipusuhde Scateille oli 1.25 joten yläkierroksien potentiaalia meni hieman harakoille. Erittäin voimakkaan tuntuinen nokka tuossa kombinaatiossa, jäi vähän harmittamaan kun ei koskaan ehditty kokeilla vahvemilla venttiilijousilla. Kaikkien autoa testanneiden eka kommenti oli keskialueen tolkuton vääntö joka veti sananmukaisesti poskilihat hymyasentoon :) Quote Link to comment
Raihna Posted November 6, 2010 Author Share Posted November 6, 2010 Kuulostaa hyvälta!!! Ilmeisesti yksi ääni puolesta.Tää tulis kans 94x82 ja suht pienireikäset isoventtiili kannet 42x37.1.25 keinuvipuilla. Quote Link to comment
JaniM Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 Todellakin kuulostaa hyvältä. Saas nähdä mitä remmiahdin tekee tuohon. Toivottavasti alavääntöä piisaa. http://porvwoo.fi/BadAss-M62.php Tuossa osa tulevista specseistä. Quote Link to comment
Raihna Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 5.6 veivit ostettu scat merkiset,ei vierasta mutkaveiviä..samaa merkkiä. Oisko se C-95 kuiteski aika hyvä??? Mikko,vai hä,Ehdotus??? Quote Link to comment
ARTO Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Aika pitkät veivit ostit vai tulee korkealle kiertävä 7000-8000r/min) kone?! Mites ne muut koneen komponentit, nokkahan on vain yksi tärkeä osa. Tehon kannalta aika paljon ratkaisee koneen tilavuuden lisäksi kansien virtauskapasiteetti ja myös aika paljolti millainen kaasaristo/ruisku tulee paikalleen. Sen jälkeen näkee onko koneella isoa "hengityskykyä". Tietenkään unohtamatta pakopuolen ( lähinnä putkisto kokonaisuudessaan ) roolia. Myös se puristussuhde eli onko se "kireähkön" nokan kanssa 8,5 vai yli kympin merkkaa jo aikamoisen paljon. Tämän jälkeen nokasta voi kertoo paremmin sopivuusmielessä, mutta jos wp:n esimerkissä toimi noin hyvin niin oikeassa kombinaatiossa 9/10 rakantajille vähintäänkin hyvä nokka. Ahto ja pauter-miehille ei sitten kelpaa kuin paras:) Quote Link to comment
mikko k Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Katsotaan sitä nokkaa vielä sitten tulevana viikonloppuna. Saattaishan se tuokin olla... Jos välttämättä haluat... ;-D "Ahto ja pauter-miehille ei sitten kelpaa kuin paras:)" Tämän Raihna kyllä tietää muutenkin... :-) 5,6" veivit ei oo pitkät, ei edes lähellä... Kanki/iskusuhde on vain: 5,6"=142,24mm/82mm= 1,735/1. Vertaa esim. vakio pahnan 1600cc menee näin: 134/69= 1,942/1... Quote Link to comment
Guest mkern Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Itselläni on yhdessä budjettikoneessa (94x78) ollut tuollainen kepakko. 42/36 kannet+48 dellortot+vakio vipat +puristuspaine 11 = 142hv/4880rpm ja 239Nm/4799rpm takapyörästä. 170Nm vääntöä 2500rpm alkaen. Mukava alavääntöinen kruisailukone. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Erittäin väännökäs ja hauska nokka ajopeliin, penkitykseen ei ehtiny syksyllä mutta jos keväällä Vaasan Dynotukseen saataisiin kaverin laite joss tuo nokka niin eköhä sen arvot näe. Vääntöä on niin ku pienes kyläs ja kylä onki pieni =) mutta bussinokka hyvinkin toimiva ja kyllä nuo peltikuoriset vakioaskiset Kuplatki tuntuu hyvin etenevän. Muistaakseni 82 x 90,5 tai 92 koneessa kiinni jossa sopivasti kadulle portatut 42/36 venat tupla Tellervot yms yms. Quote Link to comment
Raihna Posted November 9, 2010 Author Share Posted November 9, 2010 Taitaa olla suhtvähän käytetty nenäkeppi,löytyykö lisää käyttäjiä=) Tosin aika positiivista,palautetta tähän asti!!! Quote Link to comment
Raihna Posted June 2, 2015 Author Share Posted June 2, 2015 (edited) Moottori saatu säätöihin hydraulijarrussa ,vihdoinkin..ei mennyt ku 5 vuotta. Nokkakeppi osottautunut laaja vääntöiseksi ,vetää hyvin 2600-5000 sitten nitkahtaa..alkaa vissiin kannet tuleen vastaan. Ole!!! Edited June 2, 2015 by Raihna Quote Link to comment
mikko k Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 No sehän sopii hyvin sit junikseen! Quote Link to comment
Raihna Posted April 28, 2017 Author Share Posted April 28, 2017 Seitsemän vuoden projekti alkaa oleen ajoa vaille valmis...pakoputki vielä... 1 Quote Link to comment
mikko k Posted April 28, 2017 Share Posted April 28, 2017 No sehän tuli nopeesti.. ;-D Quote Link to comment
Raihna Posted April 29, 2017 Author Share Posted April 29, 2017 Ei parane alkaa hosumaan näitten kaa:) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.