Guest Timo H Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 helppiä tarvittas, elikkäs toi loota on tulossa junikseen josta on poistettu alennus vaihteet . Kuplanloota jossa on junan etukappale. (näin on kerrottu). kertokaa miksi en saa noita vetoakselinpää hammasmutikoita paikalleen , jää parista millistä kiinni, ei mahu toi rikka seegerin -> hammasrattaan väliin, rattaan pituus on 49.7 mm. jos noi on väärät , voi tarjota ratasparia puh/0400997488 Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 Niitä on ainakin kahdella eri hammastuksella. Quote Link to comment
metake Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 Niitä on ainakin kahdella eri hammastuksella. Ääni tälle. Hyvin todennäköisesti sulla on nyt eriparia hammastukset. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 eriparia hammastukset.Mistä erottaa eri versiot? Väri tibla, stanssi merkintä, tms? Mitkä kombot sopii yhteen? Quote Link to comment
metake Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 Mitkä kombot sopii yhteen? Ne missä on sama hammastus :D Kuten mesikämmen jo mainitsi, niin noita tunnelimallin laatikoita on ainakin kahdella hammastuksella, ja mun käsittääkseni vain kahdella. Muistaakseni kahden hampaan ero, tjsp. Itse laskin hampaat noista kun ei sopinut, siitä vasta huomasin eron. Hammastuksen ero on kiusallisen pieni, niin että silmällä ei erota jos ei ole molemmat vierekkäin. Edit: Mulla on se käsitys, että noissa hammastus vaihtui samaan aikaan kuin lautaspyöräkin vaihtui, eli oliko jotain -73 tai -74 ? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 Mullon noi kaikki noi 6kpl samassa kasassa, kun oletin että ovat samaa tavaraa. Tuolla pitäs olla sekä halkastavan lootan että ihan 1970 lukusen versiota myös. Kävin äske kattoo & laskee, jotta kaikissa oli 17 hammasta. Toki se on mahollista että kahdesta halkastavasta lootasta kaikki oli ruosteessa ja siksi olin linkastu ne kierrätykseen.. Värikoodeja oli vetarin päässä; Vihreetä ja Sinistä. Vetarinpäässä stansseja (7, 0, C(tai nolla?), 5, G, Tyhjä). Perän puoleisessä päässä erilaisia stansseja oli taas (D, D, D, H, W(tai M?), X). Olisko esimerkiksi jommalla kummalla "Teellä" (Tero/Turo) aiheesta tarkkaa dataa? Quote Link to comment
x-pj Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Mulla ei ole mitään tietoa vuosimalleista tai vaihteiston koodeista, mutta sivupyöriä on myös 15 hapaisia. Silloin pikkupyörässä on 10 hammasta. Tuon 17 hampaisen kanssa pikkupyörässä on 11 hammasta. Quote Link to comment
Guest Timo H Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 on näköjään 10/17 hammastus . eli olis tarvetta 15 hampaisille rattaille liukupaloineen .. soittoo tai yyveetä jos pyörii moiset jaloissa Quote Link to comment
x-pj Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Käsittääkseni noita 10/15 hammastuksia käytettiin "uusimmissa" vaihteistoissa. 74 laatikossa ainakin oli. Puolikuu-levyt on samankokoisia. Urat tuli jossain vaiheessa puolikuihin parantamaan voitelua, mutta koko ei muuttunut. Quote Link to comment
Guest Timo H Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 voisko puolikuupaloihin vetää jälkeenpäin urat vaikka rälläkällä vai onko niistä sitten enemmän haittaa kun hyötyä? Quote Link to comment
x-pj Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Jotkut on itse tehnyt uria. Tuskin siitä haittaa on kunhan katsoo, että liukupintaan ei jää epätaisuuksia. Toisaalta kyllä ne ilmankin uria on ihan hyvin kestäneet. Uusiakin saa ainakin Keiteleen Koneessa on tai ainakin oli. Aircooletissa olen sellaisia nähnyt ja Kuplapajasta uskoisin löytyvän ja tilaamalla saa monesta paikasta. Itse maksoin muistaakseni noin 10 kpl. Laitoin uudet kun vanhat oli kuluneet. En noiden urien tähden olis vaihtanut. Quote Link to comment
vwagen Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Tasauspyörien hammasluvut vaihtuivat keväällä-72. Värimerkinnät(sininen,punainen,vihreä ja uudemmissa myös valkoinen ja keltainen)tarkoittavat sitä että isot tasauspyörät ja vetoakselit on valmistustoleransseista johtuen lajiteltu eri kokoryhmiin siis isossa tasauspyörässä ja vetoakselissa pitäisi olla aina sama värimerkki,tosin käytettyjen osien kanssa sopivalla sekoituksella voi päästä parempaan tulokseen,käytettyjä osia käytettäessä välykset on aina mitattava ja osat valittava sen mukaan. Lukkorenkaan alle tulevia painelevyjä on myös eripaksuisia,niillä säädetään isontasauspyörän välys oikeaksi. Liukukappaleita on myös ylikokoisia ja niiden merkkinä on pitkittänen ura(1.ylikoko)tai kaksi pitkittäistä uraa(2.ylikoko). Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.