Jump to content

junan vaihdelaatikko ongelma


Guest Timo H

Recommended Posts

Guest Timo H

helppiä tarvittas, elikkäs toi loota on tulossa junikseen josta on poistettu alennus vaihteet . Kuplanloota jossa on junan etukappale. (näin on kerrottu). kertokaa miksi en saa noita vetoakselinpää hammasmutikoita paikalleen , jää parista millistä kiinni, ei mahu toi rikka seegerin -> hammasrattaan väliin, rattaan pituus on 49.7 mm. jos noi on väärät , voi tarjota ratasparia puh/0400997488

post-4619-13888363170222_thumb.jpg

post-4619-13888363170585_thumb.jpg

Link to comment
Mitkä kombot sopii yhteen?

 

Ne missä on sama hammastus :D

 

Kuten mesikämmen jo mainitsi, niin noita tunnelimallin laatikoita on ainakin kahdella hammastuksella, ja mun käsittääkseni vain kahdella. Muistaakseni kahden hampaan ero, tjsp. Itse laskin hampaat noista kun ei sopinut, siitä vasta huomasin eron. Hammastuksen ero on kiusallisen pieni, niin että silmällä ei erota jos ei ole molemmat vierekkäin.

 

Edit: Mulla on se käsitys, että noissa hammastus vaihtui samaan aikaan kuin lautaspyöräkin vaihtui, eli oliko jotain -73 tai -74 ?

Link to comment

Mullon noi kaikki noi 6kpl samassa kasassa, kun oletin että ovat samaa tavaraa. Tuolla pitäs olla sekä halkastavan lootan että ihan 1970 lukusen versiota myös. Kävin äske kattoo & laskee, jotta kaikissa oli 17 hammasta. Toki se on mahollista että kahdesta halkastavasta lootasta kaikki oli ruosteessa ja siksi olin linkastu ne kierrätykseen..

 

Värikoodeja oli vetarin päässä; Vihreetä ja Sinistä. Vetarinpäässä stansseja (7, 0, C(tai nolla?), 5, G, Tyhjä).

Perän puoleisessä päässä erilaisia stansseja oli taas (D, D, D, H, W(tai M?), X).

 

Olisko esimerkiksi jommalla kummalla "Teellä" (Tero/Turo) aiheesta tarkkaa dataa?

Link to comment

Jotkut on itse tehnyt uria. Tuskin siitä haittaa on kunhan katsoo, että liukupintaan ei jää epätaisuuksia. Toisaalta kyllä ne ilmankin uria on ihan hyvin kestäneet. Uusiakin saa ainakin Keiteleen Koneessa on tai ainakin oli. Aircooletissa olen sellaisia nähnyt ja Kuplapajasta uskoisin löytyvän ja tilaamalla saa monesta paikasta. Itse maksoin muistaakseni noin 10 kpl. Laitoin uudet kun vanhat oli kuluneet. En noiden urien tähden olis vaihtanut.

Link to comment

Tasauspyörien hammasluvut vaihtuivat keväällä-72.

Värimerkinnät(sininen,punainen,vihreä ja uudemmissa myös valkoinen ja keltainen)tarkoittavat sitä että isot tasauspyörät ja vetoakselit on valmistustoleransseista johtuen lajiteltu eri kokoryhmiin siis isossa tasauspyörässä ja vetoakselissa pitäisi olla aina sama värimerkki,tosin käytettyjen osien kanssa sopivalla sekoituksella voi päästä parempaan tulokseen,käytettyjä osia käytettäessä välykset on aina mitattava ja osat valittava sen mukaan.

Lukkorenkaan alle tulevia painelevyjä on myös eripaksuisia,niillä säädetään isontasauspyörän välys oikeaksi.

Liukukappaleita on myös ylikokoisia ja niiden merkkinä on pitkittänen ura(1.ylikoko)tai kaksi pitkittäistä uraa(2.ylikoko).

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...