P_Valtonen Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Tässä kansiparien seetitöissä on jotakin outoa, mitä? :) Quote Link to comment
JaniM Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Venttiilien välit näyttäis eripareilta ainakin. Quote Link to comment
Fileas Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 42 ja 44 lukee imuvenoissa? Quote Link to comment
Guest Jofa Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Joka pytylle erikokoset venttiilit... Quote Link to comment
Racing Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 osa imuventtiileistä mennyt pakoventtiileiksi ja erikokoisiakin ovat... 2 numeron kannes 33x37 ja 37 / 35.5 venat 1 numeron kannes 32x33 ja 35.5 / 33 venat Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 25, 2011 Author Share Posted May 25, 2011 Joka pytylle erikokoset venttiilit...Jeps. Imuun polkastu 44-42-40-35,5 ja pakoon 32-35,5-37-40 seetinprofiilit suoraan kanteen. Ilman siis seetien vaihtoa. Ensi talvena tarkotus kansisepän kattoo mitä ja miten saa kustakin koosta menee ilmaa läpi oikeesti. Tähän asti hieronu R4 R5 ja V6 kansia VW puolelta. Datat pitäs julkasta täällä ja kairauksen hintataso myös. Tavote saada tehdas kansien potentiaalista kaikki hyöty pihalle. Itte hyödyn tästä että saan järkevästi kanavatöitä useammasta paikasta omiin projekteihin. Heppu taas tiedon joka koon hieromiseen, niin ei tarvia muuta kuin veivata copy pastella. Mutta tää on sitte ensitalven juttuja. Nyt kansi sepällä kevään kiireet päällä (ollu jo lokakuusta lähtien) btw; Toi 44 on aika hurjan näkönen, kun mirasta loppu terät ja osa renkasta jäi vielä keskelle :) Quote Link to comment
Per Jernström Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 Mielenkiintoista. Onko sinulla lisää testi kansia niin yksi mikä olisi hyvä tietää on sylinterin halkaisijan vaikutus. Monesti mainittu minimietäisyys venttiilistä sylinterin seinän on 7% venttiilin halkaisijasta. Eli tämän mukaan 40mm venttiilit ovat liian suuret 85,5mm ja virtaus kärsii. Quote Link to comment
Roope Posted May 26, 2011 Share Posted May 26, 2011 Eikös venttiilien profiili pitäis olla sama jos kokeilee koolla virtauksen, eli tommonen sekasikiö venttiileillä testaus voi olla aika epätarkkaa Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 29, 2011 Author Share Posted May 29, 2011 Jos haluais jokaiselle sylinterikoolle (85,5-88-90,5-92-94) ja jokaiselle venttiili koolle (32-35,5-37-40-42-44) datat, homma karkaa valitettavasti työmäärältää käsistä. Jotta datat eri mittauksissa olis vertailukelposia keskenään, on sylinterri koon oltava samat. Tästä tullee 94mm. Siihen taas on mulla oma lehmä ojassa; viimeseen 5v aikana yli 80% koneistani ollu 94mm männällä ;) Tähän keissiin palaan tarkemmin kun hommat on nytkähtäny eteenpäin. Vielä semmonen että jos jollakin on ei-hyviä tuplien imareita (paskax kairattuja kanavat, ruuvikorvake kappaleina, pariton, etc), niin semmoset kiinnostaa :) Niin ja halpalla tahi jopa ilmatteeksi ilmatteeksi. Tuonti Kevät Olari, Joku Ooberi Sväppi, BIF, Syksyn Olari Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.