Guest toni.v Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Mistä autosta käy kuplan säätöakseliin lyhyet iskarit? Olen kuullu että joku B asconan pamput kävis? Mut pitääkö paikkansa ja onko vuosimallilla merkitystä?? Että mitä pitää pyytää esim motonetin tiskillä :) Terveisin Toni Vahovuori puh.0405334988 tai tonivahovuori@gmail.com Quote Link to comment
mikan Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Hakusanaksi ascon* niin jo löytyy juttua. t. Mika Quote Link to comment
Tanhis Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/8782-type-3-4-madallus-iskarit/ Ja tietty auttaisi jos kertoisit millaiseen akseliin niitä olet laittamassa. Quote Link to comment
metake Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 On sillä vuosimallilla hieman merkitystä, ainakin sillä akselin vuosimallilla, olkatapillisessa ja pallonivelisessä on hiukan erilainen iskarin yläpään kiinnitys.. Jos olkatapillista madaltaa maltillisesti ja pitää pohjaanlyöntikumin paikoillaan, niin menee hienosti vakio iskareilla. Pallonivelistä en tiedä.. Quote Link to comment
mikan Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Jos taas olkatapillista mahdaltaa hieman reilummin, niin Nissan Vanetten pumput on aika passelit. t. Mika Quote Link to comment
Guest toni.v Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 kiitoksia kaikille vinkeista :) sain keiteleenkoneesta iskarit 20e kpl.keiteleenkoneen vinkkikin tuli täältä.. Quote Link to comment
Guest Petri.Partiainen Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 Jos taas olkatapillista mahdaltaa hieman reilummin, niin Nissan Vanetten pumput on aika passelit. t. Mika etu vai takapumput ja mikä vuosmalli? Pitäis laittaa lyhyemmät iskarit eteen... Quote Link to comment
Tanhis Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Petri.Partiainen said: mikan said: Jos taas olkatapillista mahdaltaa hieman reilummin, niin Nissan Vanetten pumput on aika passelit. t. Mika etu vai takapumput ja mikä vuosmalli? Pitäis laittaa lyhyemmät iskarit eteen... Tanhis said: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/8782-type-3-4-madallus-iskarit/ Ja tietty auttaisi jos kertoisit millaiseen akseliin niitä olet laittamassa. Et varmaan lukenut tätä viestiketjua. Quote Nissan vanette taka iskari 225-323mm Quote Link to comment
Guest Petri.Partiainen Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 no enpä tietenkään puusilmänä tuota huomannut. kiitti vinkistä Quote Link to comment
Guest Juha Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 On sillä vuosimallilla hieman merkitystä, ainakin sillä akselin vuosimallilla, olkatapillisessa ja pallonivelisessä on hiukan erilainen iskarin yläpään kiinnitys.. Jos olkatapillista madaltaa maltillisesti ja pitää pohjaanlyöntikumin paikoillaan, niin menee hienosti vakio iskareilla. Pallonivelistä en tiedä.. Mitäs tapahtuu, jos pohjaanlyöntisarven kumeineen sahaa pois? Tuleeko eturenkaat ekassa töyssyssä lokareista läpi, tai voiko rikkoa jotain muuta esim. raidetankoja yms? Mulla siis avis-säädettävä olkatappiakseli kiinni ja nyt alatukivarren ja pohjaanlyöntikumin väli on noin sentin. Montuissa aika kivirekimäinen fiilis. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 Mitäs tapahtuu, jos pohjaanlyöntisarven kumeineen sahaa pois? Tuleeko eturenkaat ekassa töyssyssä lokareista läpi, tai voiko rikkoa jotain muuta esim. raidetankoja yms? Mulla siis avis-säädettävä olkatappiakseli kiinni ja nyt alatukivarren ja pohjaanlyöntikumin väli on noin sentin. Montuissa aika kivirekimäinen fiilis. Ei käy kuinkaan, aika useesti ne sahataanki veks madalluksen takia tai hitsataan eri asentoon jos ne kiinni halutaan jättää. Quote Link to comment
metake Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 Kivirekimäisyys ei katoa vaikka poistat pohjaanlyöntikumit, johtuu siitä että paljon madaltaessa menee geometriat vithuralleen tukivarsista. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 Eka asia mikä aiheuttaa kivirirekisyyttä on kavennus eli lyhyemmät jousisauvat eivät ole enää niin pehmeät kun pitkät. Toinen mikä aiheuttaa sitä on kulma missä tukivarsi on kiinni jousisauvassa. Tämä siis vaikuttaa myös joustoon. Eli asioita millä näitä saa helpotettua on droppiolat ja akselin nosto ylöspäin. Tietty kyllä sekin vaikuttaa jos auto makaa käytännössä kokoajan pohjaanlyöntikumeissa kiinni on paska juttu Quote Link to comment
Guest Juha Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 No niin, taitaa lähteä sarvet irti. Toki tiedossa, että geometrian muuttuessa jousitus huononee. Tosin sarvien poistolla saa enemmän säätömahdollisuutta akselin esijännitykseenkin. Minkälaista merkitystä iskunvaimentimien laatu näyttelee tässä eli perus tarvike halpikset verrattuna laadukkaisiin (ja kalliisiin) iskareihin? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.