Jump to content

Lyhyet iskarit säätöakseliin?


Guest toni.v

Recommended Posts

Guest toni.v

Mistä autosta käy kuplan säätöakseliin lyhyet iskarit? Olen kuullu että joku B asconan pamput kävis? Mut pitääkö paikkansa ja onko vuosimallilla merkitystä?? Että mitä pitää pyytää esim motonetin tiskillä :)

 

Terveisin Toni Vahovuori

puh.0405334988 tai tonivahovuori@gmail.com

Link to comment

On sillä vuosimallilla hieman merkitystä, ainakin sillä akselin vuosimallilla, olkatapillisessa ja pallonivelisessä on hiukan erilainen iskarin yläpään kiinnitys..

 

Jos olkatapillista madaltaa maltillisesti ja pitää pohjaanlyöntikumin paikoillaan, niin menee hienosti vakio iskareilla. Pallonivelistä en tiedä..

Link to comment
  • 1 month later...
Guest Petri.Partiainen
Jos taas olkatapillista mahdaltaa hieman reilummin, niin Nissan Vanetten pumput on aika passelit.

 

t. Mika

 

etu vai takapumput ja mikä vuosmalli? Pitäis laittaa lyhyemmät iskarit eteen...

Link to comment
Petri.Partiainen said:
mikan said:
Jos taas olkatapillista mahdaltaa hieman reilummin, niin Nissan Vanetten pumput on aika passelit.

 

t. Mika

 

etu vai takapumput ja mikä vuosmalli? Pitäis laittaa lyhyemmät iskarit eteen...

 

Tanhis said:
http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/8782-type-3-4-madallus-iskarit/

 

Ja tietty auttaisi jos kertoisit millaiseen akseliin niitä olet laittamassa.

 

Et varmaan lukenut tätä viestiketjua.

 

Quote
Nissan vanette taka iskari 225-323mm
Link to comment
  • 9 months later...
Guest Juha
On sillä vuosimallilla hieman merkitystä, ainakin sillä akselin vuosimallilla, olkatapillisessa ja pallonivelisessä on hiukan erilainen iskarin yläpään kiinnitys..

 

Jos olkatapillista madaltaa maltillisesti ja pitää pohjaanlyöntikumin paikoillaan, niin menee hienosti vakio iskareilla. Pallonivelistä en tiedä..

 

Mitäs tapahtuu, jos pohjaanlyöntisarven kumeineen sahaa pois? Tuleeko eturenkaat ekassa töyssyssä lokareista läpi, tai voiko rikkoa jotain muuta esim. raidetankoja yms? Mulla siis avis-säädettävä olkatappiakseli kiinni ja nyt alatukivarren ja pohjaanlyöntikumin väli on noin sentin. Montuissa aika kivirekimäinen fiilis.

Link to comment
Mitäs tapahtuu, jos pohjaanlyöntisarven kumeineen sahaa pois? Tuleeko eturenkaat ekassa töyssyssä lokareista läpi, tai voiko rikkoa jotain muuta esim. raidetankoja yms? Mulla siis avis-säädettävä olkatappiakseli kiinni ja nyt alatukivarren ja pohjaanlyöntikumin väli on noin sentin. Montuissa aika kivirekimäinen fiilis.

 

Ei käy kuinkaan, aika useesti ne sahataanki veks madalluksen takia tai hitsataan eri asentoon jos ne kiinni halutaan jättää.

Link to comment

Eka asia mikä aiheuttaa kivirirekisyyttä on kavennus eli lyhyemmät jousisauvat eivät ole enää niin pehmeät kun pitkät.

 

Toinen mikä aiheuttaa sitä on kulma missä tukivarsi on kiinni jousisauvassa. Tämä siis vaikuttaa myös joustoon.

 

Eli asioita millä näitä saa helpotettua on droppiolat ja akselin nosto ylöspäin.

 

Tietty kyllä sekin vaikuttaa jos auto makaa käytännössä kokoajan pohjaanlyöntikumeissa kiinni on paska juttu

Link to comment
Guest Juha

No niin, taitaa lähteä sarvet irti.

Toki tiedossa, että geometrian muuttuessa jousitus huononee. Tosin sarvien poistolla saa enemmän säätömahdollisuutta akselin esijännitykseenkin. Minkälaista merkitystä iskunvaimentimien laatu näyttelee tässä eli perus tarvike halpikset verrattuna laadukkaisiin (ja kalliisiin) iskareihin?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...