Jump to content

Lisäaineet öljyn sekaan


Recommended Posts

Power Up:in lisäainetta tullut käytettyä. Omat kilometrit jäänyt niin vähäisiksi, että vaikea sanoa onko ollut mitään apua, mutta jokkista ajanut kaverini tuota aikoinaan kehui tyyliin "enää ei tarvitse joka avauksessa uusia laakereita".

Link to comment

Miun luokittelu moisille aineille on samassa kategoriassa kuin esim:

 

- Bensalinjaan kiinnitettävillä magneeteilla, jotka muuttavat bensan rakennetta siten että polttoainetalous vähenee

 

...bensassa kun

a) ei toivottavasti ole magneettisia aineita

b) magneettikenttään tarvitaan aika paljon voimaa jotta se muuttaisi aineen rakennetta

 

- Akkuihin kiinnitettävät tarrat jotka auttavat akun kapasiteettia ja edistävät nopeampaa latautumista.

 

- Kännykän säteilysuojat, jotka aiheuttavat vain enemmän säteilyä kun kännykkä joutuu olemaan kovemmalla teholla.

 

- Värilliset lasinpalaset tai kristallit jotka parantavat elämän laatua

 

- USB-väylään kiinnitettävät akvaariot, jotka tosin tekevät sen mitä lupaavat (näyttävät hauskoilta)

 

- kofeiiniton kahvi

 

- ihmisten usko siihen että ihmiskunta voi säilyä hengissä ilman muukalaisten apua

 

- n. 5 vuotta sitten jonkun lahkon taholta levitetyt kasetit, joissa sanottiin että ihmisiin on muutaman vuoden ajan istutettu leikkauksissa mikropiirejä jotka ottavat voiman verestä, ja joiden avulla pystytään lukemaan etänä ajatuksia

 

puavo@dwl.fi

Link to comment

jotkut noista perustuvat nerokkaaseen kusetukseen:

 

väite että ne muodostavat suojaavan kalvon kaikkiin liikkuviin osiin on totta. Mutta se perkeleen kalvo muodstuu myös liikkumattomiin osiin, kuten öljykanaviin.

 

Liikkuvissa ja etenkin hankaavissa ja liukuvissa osissa se ei pysy, vaan pyyhkiytyy pois esim. männärenkaiden vaikutuksesta jne.. myöskään laakereissa se ei tehnyt juuri mitään. Mutta kaikki kanavat tuli tehokkaasti pienenettyä sillä "kalvolla". Joten ÖLJYNPAINE nousi moottorissa. Sehän on hyvä juttu, eikö? Hmm.. mutta ei volyymin laskun kustannuksella.. pumppu ei kuitenkaan työnnä yhtään enempää ulos kuin mitä se pystyy. Öljynpaineenhan saa lähestymään ääretöntä jos toiseen päähän kanavaa lyödään tulppa. Siitä eteenpäin ei sitten yksikään osa tietysti saa voitelua, mutta paineet näyttää hyvältä :D

 

marginaalisia nousuja nähtiin paineissa, kulumisessa ei juuri eroja.

Eli ihan yhtä tyhjän kanssa.

 

 

Näin aikanaan Paraisten tapahtumassa Engine Blow näytöksen jossa moottoriin kaadettiin GEDOL lisäainetta öljyn sekaan. Laturin hihna irti ja kone käymään täysillä kierroksilla, ja sitten arvailtiin kauanko se jaksaa käydä ja kuinka komeasti pamahtaa rikki.

 

Pisimmät arvaukset liikkui kymmenissä minuuteissa, mutta kone kävi about tunnin. Sammui lopulta kun tulpanjohdot sulivat ja tippuivat irti tulpista, eli sytty katosi. Kone pyöri edelleen käsivoimin muistaakseni tuon jälkeen.

 

Se oli melko vakuuttava testi :) Normaalisti tuo olisi leiponut kiinni.

 

 

Anyway, mielipiteeni on että ehjä, hyväkuntoinen kone ei tarvitse mitään ylimääräistä lisäaineistusta, vain hyvää öljyä oikean määrän. Jos koneessa on jokin "syy" miksi lisäainetta pitäisi käyttää, on siinä jotain vikaa ja vika on korjattava. Esimerkiksi kuluneet laakerit, väljät venttiiliohjurit jne.

 

 

Jan

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...