Guest Posted October 3, 2011 Posted October 3, 2011 Löytyykö mistään mittataulukkoa juniksen kopalle ja alustalle? Pitäisi oma projekti aloittaa tukikehikon hitsauksella ja siinä vaiheessa olisi hyvä varmistaa että koppa on oikeissa mitoissaan. Quote
Guest Posted October 3, 2011 Posted October 3, 2011 No jummi, nehän löytyi nopeasti. Suurkiitokset! Täytyy leväyttää noista suurennokset tallin seinälle. Quote
Viltsu Posted October 3, 2011 Posted October 3, 2011 Heh. Itsellä oli juurikin tarkoitus kysyä samaisia mittoja :D Piti tallentaa heti kaikki. Quote
Guest Posted October 7, 2011 Posted October 7, 2011 NordBlingin linkkaamat kuvat on nyt teipattu umpparin kylkeen. Vaikka niistä paljon selviääkin niin vielä lisää mittoja kaipaisin, on sen verran mätä pohjastaan toi rojekti että en oikein uskalla rullamittaan luottaa. Tuossa pikainen raapustus siitä minkälaisia suureita kaivataan - noitten lisäksi vielä vaakatukien väliset etäisyydet toisistaan. Quote
Hebster52 Posted October 8, 2011 Posted October 8, 2011 Kyllä nuokin kaikki mitat löytyy sieltä. Quote
Guest Posted October 8, 2011 Posted October 8, 2011 Mitat "b" ja "f" löytyy kyllä, mutta ei muita. Tai sitten en vaan osaa. Pikaisella rullamittauksella tarkasteltuna näyttäisi siltä että rungon leveys ei muutu keskeltä eteenpäin, eli kaikki tuo noin 160 mm levitys olisi taka-akselilla? Right? Onko kenelläkään tietoa eroaako pallon ja juniksen rungon leveys torsioputken kohdalta ja kuinka paljon? Tässä alkaa pikku hiljaa ideat kehittymään auton jatkojalostusta varten... Quote
Hebster52 Posted October 8, 2011 Posted October 8, 2011 C on sama kuin B A mittaa ei ole mutta vastaava ekasta poikittais palkista toiseks viimeiseen löytyy. E mittaa ei näyttäs löytyvän suoraan mutta korin kokonaismitta siitä kohtaa löytyy. Quote
aki Posted October 8, 2011 Posted October 8, 2011 Kyllä eroaa, palliksen runko ja torsioputki on leveämpi. Jos kysymys on siitä, mahtuuko pallon torsioputki junikseen niin vastaus on kyllä. Ongelma on lähinnä tuo leveys eli jos käyttää myös pallon IRS-palikoita niin rengas/vannevalinnat on aika rajalliset ja kovin leveää tavaraa ei saa alle. Jos lisäksi on tarkoitus saada autosta matala niin ongelmia tulee vastaan renkaan pujottamisessa rummun päälle aika nopeasti. En lähtisi vaihtamaan kaventamatta pallon putkea. Onko kenelläkään tietoa eroaako pallon ja juniksen rungon leveys torsioputken kohdalta ja kuinka paljon? Tässä alkaa pikku hiljaa ideat kehittymään auton jatkojalostusta varten... Quote
Guest Posted October 8, 2011 Posted October 8, 2011 Jos runko on leveämpi niin tottakai kavennetaan. Tossa omassa projektissa vaan runko on sen verran hapan että ajattelin tehdä koko paskan uusiksi ja samalla sitten sovittaa pallon osat perään. Samalla kun runko tehdään niin koppaa voi pudottaa sen päällä sopivasti että kun suunnitelmaan kuuluvista ilmajousista lasketaan paineet pois niin helmat ottaa maahan kiinni. Niin kauan kun kyse on ainoastaan metallin muokkauksesta niin nou hätä. Quote
aki Posted October 9, 2011 Posted October 9, 2011 Tästä tulee varmasti mielenkiintoinen kokonaisuus. Jos runko on leveämpi niin tottakai kavennetaan. Tossa omassa projektissa vaan runko on sen verran hapan että ajattelin tehdä koko paskan uusiksi ja samalla sitten sovittaa pallon osat perään. Samalla kun runko tehdään niin koppaa voi pudottaa sen päällä sopivasti että kun suunnitelmaan kuuluvista ilmajousista lasketaan paineet pois niin helmat ottaa maahan kiinni. Niin kauan kun kyse on ainoastaan metallin muokkauksesta niin nou hätä. Quote
Guest Posted October 11, 2011 Posted October 11, 2011 C on sama kuin B... Kirjoitusvirhe? Tarkoitit varmaan C=F? Pitkittäiset runkopalkithan kääntyvät ulospäin korin keskellä olevan hitsaussauman kohdalta (niiden kahden reiän välissä). Ja noista muista mitoista - sen verran löytyi pohjasta käyttökelpoista materiaalia että sain mitat otettua. Jos jotakuta muuta kiinnostaa niin keskimmäisten poikittaistukien välinen etäisyys toisiinsa keskeltä tukea on 300 mm, etummaisen palkin sisäpinnasta seuraavaan poikittaistuen keskelle sama mitta ja takimmaisen palkin sisäpinnasta toiseksi viimeiseen poikittaistuen keskelle 180 mm. Poikittaistuet tulevat pitkittäisistä palkeista noin 365 mm ulospäin jolloin niiden kokonaisleveys on noin 1476 mm. Quote
Hebster52 Posted October 14, 2011 Posted October 14, 2011 C on sama kuin B... Kirjoitusvirhe? Tarkoitit varmaan C=F? Juu, ajatuskatkos... Quote
hanski. Posted October 18, 2011 Posted October 18, 2011 Löytyykö mistään mittataulukkoa juniksen kopalle ja alustalle? Pitäisi oma projekti aloittaa tukikehikon hitsauksella ja siinä vaiheessa olisi hyvä varmistaa että koppa on oikeissa mitoissaan. lainataan hiukan otsikkoa, vastaavat tiedot, mutta pykälää uudempaan, eli varhaispalloon. osaako joku kertoa mistä löytyisi? hiukan tuosta tukikehikosta, oviaukkoihin tulee tukea neliöpalkista, mitenkäs tuon ison matkustamopuolen tukisi? niin paljon rautaa, kuin löytyy vai miten muut on tuon tehneet? linkkivinkki kuviin auttaisi myös. Quote
hanski. Posted November 11, 2011 Posted November 11, 2011 kukaan ei tiedä tarkkoja mittoja varhaispalloon vai? Quote
XTeme Posted March 7, 2012 Posted March 7, 2012 Olisko jollain mittaa siitä kylkipokkauksesta helman alareunaan? Ja onko se sama takakulmassa? Quote
Guest Toheltaja Posted March 7, 2012 Posted March 7, 2012 meillä on yks -65 sonderi jossa 78 pallon runko akselistoineen... Takapäästään muistaakseni 40mm per puoli on tuo vääntösauvaputki leveempi. Etupäässä vaihto tapahtuu ohjaamo/matkustamo väliseinän kohdalla. Takapäähän tarttis vielä joskus leipoa juniksen takarunko vääntöputkesta taakkepäin, antaa hieman enemmän saumaa tontitella. Oli mätärunkoinen auto, ja täysin ehjärunkoinen pallo pihassa, joten niks naks ja päivässä tuli ehjärunkoinen junis :) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.