Guest Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Osaisiko joku neuvoa mikä kaksikurkkuinen kaasari kannattaisi hankkia 1600:een vakiokoneeseen? Vanhasta alkuperäisestä vakiokaasarista on ilmeisesti tyhjäkäyntipiiri tukossa ja nyt tilalle pitäisi hankkia uusi. Quote Link to comment
mikko k Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Miksi sinne nyt pitäisi kakskurkkuinen laittaa? Vakiokoneeseen? Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Weber IDA 48 tai 51,5 jollain 42-45mm sisäkurkuilla siis lue = laita se vakiokaasari Solex 34 putsaten ja ajele vakiokoneella sillä. Vakiokoneeseen ei kannata lähtee virikaasareita viritteleen. ;-) Virittele moottori pikkaisen paremmaksi ja laita si joku virikaasari. Quote Link to comment
metake Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Vakiokoneeseen sopii loistavasti 2 kpl 1-kurkkuisia kaasareita, ei ainakaan ominaisuudet huonone. Vaikkapa toinen noista seteistä: http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=4240 tai http://www.aircooled.fi/tuote/312/nurkk ... cat-kadron Quote Link to comment
Tanhis Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Joskus aikoinaan vakio kaasareita korvattiin paljon progresiivisilla Webereillä mutta näistä en juurikaan ole kuullut mitään hyvää verrattuna vakio kaasariin. Eli osta mielummin uusi vakiokaasari. Jos mielessä ei ole muu kuin saada auto toimimaan. Quote Link to comment
Guest Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Tosiaan.. Olisi pitänyt heti tarkentaa, että talven aikana on tarkoitus laskea kansia ja vaihtaa napakampi nenä pahnaan, kuitenkin niin, että homma on hillittyä "virittämistä". Haluaisin pysyä yhdessä kaasuttimessa enkä hankkia tuplakaasareita, tällöin mm. kone on helpompi ottaa yhtenäisenä pakettina pois. Jos jollakin on ajatuksia/hyviä vinkkejä kyseisen suunnitelman suhteen niin otan mielelläni vastaan. Kiitoksia jo vastanneille. Quote Link to comment
mikko k Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Jos aiot vain kevyesti virittää pahnaa, niin Metaken ehdotus on hyvä. Paljon parempi kuin yksi tuplakaasari keskellä, se nimittäin on perseestä, mm. käytön, säädön, kulutuksen kannalta. Jos virität kevyttä enemmän, niin sitte tuplat nurkkiin. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 laske hillitysti kansia ( 9-9,5:1 puristeille ), muotoile terävät särmät palotiloista pyöristäen ja viilaa/siisti pakokanavista ohjurinympäriltä suurimmat esteet pois, imukanavien+pässinsarvi imukäppyröiden kohdistusta+viimeistelyviilausta, laita nokaksi vaikka erittäin katuystävällinen vääntävä CB/eagle 2208 + 1,25 keinut, yksi progressiivinen keskellä toimii erittäin hyvin ja säädöt suht yksinkertaiset, yksi tuplakaasarikin toimii keskellä suurenmoisesti kuha ei oo liian suuri. 1,1/2 käärmeenpesä ja soppeli änkkäri vaikka 1,7/8 tms. ehkäpä 009 ja hyvä puola ja noistahan tuleekin jo mukava kokonaisuus. Jos meinaat paranteluja pistä vakiokansille sylinteriputkien suurennus 90,5 ja männät. Kestävyyden parantamiseksi kannattaa koko alakerta tasapainottaa ja männät, kiertokanget samanpainoiseksi sekä öljytilavuuden suurentaminen lisäöljypohjalla sekä öljynsuodatin ehkä lisäöljynjäähdytinki paikallaan...Kaverini lähtee juuri osienostoreissuun jenkkilään ja kontittaa sieltä kaikkea VW osaa joten siinä varmaankin tulis edukkaasti tarvittavia Hese 0405153867 Quote Link to comment
-Alex- Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Mikä on todellinen tehotavoite? Budjetti? Moottorin haluttu kestoikä? :) Quote Link to comment
Guest Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Todellinen tehotavoite voisi sijoittua jonnekin ? 70 hv tietämille ja varsinainen tavoite on saada aikaan varmatoiminen, hieman vakiota pirteämpi/vääntävämpi moottori. Quote Link to comment
SimpleMan Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Mulla oli joskus suht samanmoinen kokoonpano (1585cm³, vakio kannet hiukan hiplattuna, puristukset 8.8:1, huono käärmeenpesä, Scat C35 vakio keinuilla, 009 jakaja) 40 keski dellortolla. Kyllä se nyt suhteellisen hyvin toimi kunhan suuttimet oli riittävän suuret (muistaakseni 180 päät, sisäkurkut 34). Bensaa meni noin kymppi-11/100km ja voimaa tuli n.75hp. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.