Guest samperi Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Ajattelin ostaa 65 kuplaani nykyisen 1300cc tilalle vähän isomman kiukaan. Onko jotain huomioitavaa, esim. moottorin kiinnikkeet, kytkin tms. mihin kannattaisi ummikkona kiinnittää huomiota, vai meneekö pienellä vaivalla paikoilleen? Tarjolla olisi 1775cc kone joka on ollut vuoden 72 kuplassa kiinni. Ja jos menee pienellä vaivalla paikoilleen, niin onko jotain hyödyllistä mitä kannattaa tehdä ehdottomasti, kun kerran kone on nostettu pois paikoiltaan!? Quote Link to comment
Guest Salmi Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 onko jotain hyödyllistä mitä kannattaa tehdä ehdottomasti, kun kerran kone on nostettu pois paikoiltaan!? kun kone on irti: kannattaa vaihtaa startin pusla laatikosta ja painelaakeri. Sekä (ei pakollinen mutta suositeltava) vahvike hitsata painelaakerin kiinnitys haarukka, se on alun perin vain pikku täpeillä kiinni. Koneessa on luultavasti hammaskehä ja asetelma erilaiset? sulla "6voltin" hammaskehä, tulevassa moottorissa "12 voltin kehä". Paineasetelmassa ns. rinkula erona. Muut tarkentakoot. Quote Link to comment
metake Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Jos uudessa koneessa on uudempi vauhtipyörä niin sille pitää tehdä tilaa vaihdelaatikkoon, vanha on halkaisijaltaan pienempi. Quote Link to comment
Guest samperi Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Kupla muutettu joskus edellisen omistajan toimesta 12v. Mutta sitä en osaa sanoa onko 6v. kehään koskettu. Tosin en uutena harrastajana ole perehtynyt vielä ko. toimenpiteeseen. Eli onko kehän vaihtaminen edellytyksenä 12v järjästelmän mahdollistamiseksi. Quote Link to comment
metake Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Uudemmassa vauhtipyörässä ei todennäköisesti ole vaihdettavaa starttikehää, pitää vaihtaa koko vauhtipyörä. Jos sulla on nyt 12 v startti, niin sulla pitäisi olla uudempi vauhtipyörä ja sitä varten tehty tilaa lootaan, joten oletettavasti uudempi kone menee sinne kun pulttaa vaan. Tosin se voi myös olla 6 voltin startilla vaikka olisi 12 v sähköt, jolloin pitää tehdä nuo em. muutokset. Näin kävi mulle juuri nyt työn alla olevassa koneen vaihto proggiksessa.. Quote Link to comment
KaKaRa Posted November 29, 2015 Share Posted November 29, 2015 Mulla on työn alla -60 kuplaan 1600 koneen vaihto. Enpä ollut perehtynyt asiaan ollenkaan ja yritin vaan nostaa koneen paikalleen... Eihän se sinne sopinut... Pihalla on -72 kuplan laatikko, voinko vaihtaa siitä laatikon -60 autoon, jotta saisi koneen "helpolla" paikoilleen? Auto on muutettu 12 volttiseksi, mutta startti on edelleen 6v, samalla tulisi sekin vaihdettua 12 volttiseksi jos laittaisi uudemman laatikon. Onko ihan bolt on vai mitä täytyy tehdä? Quote Link to comment
jupsu Posted November 29, 2015 Share Posted November 29, 2015 Muistaakseni pitäisi sopia uudemman laatikko -60 autoon. Quote Link to comment
metake Posted November 29, 2015 Share Posted November 29, 2015 Eikös -60:n ole vielä halkaistavalla laatikolla? Ja jos on, niin eikös uudempi loota tarvii junakeulan lootasta nokkapalan jotta sopii paikalleen? Vai oliko -59 viimeinen vuosi halkaistavalla vaihteistolla? 1 Quote Link to comment
vwagen Posted November 29, 2015 Share Posted November 29, 2015 -60:n laatikko on viimeistä vuotta osasynkronoitu,mutta aivan omalla etukiinnityksellä,rungossa vain 2 pinnapulttia. Quote Link to comment
Mäki Posted November 30, 2015 Share Posted November 30, 2015 (edited) Tuplapostaus. Tähän olikin jo vastattu aikaisemmin Edited November 30, 2015 by Mäki Quote Link to comment
KaKaRa Posted November 30, 2015 Share Posted November 30, 2015 -60:n laatikko on viimeistä vuotta osasynkronoitu,mutta aivan omalla etukiinnityksellä,rungossa vain 2 pinnapulttia. Tarkistan tänään vielä tallilla onko halkaistava laatikko... Jos uudemman laatikon vaihto ei ole helppo, sitten kyllä tyydyn muokkaamaan vanhaa laatikkoa. Toisaalta vanha laatikko vuotaa aika pahasti, eli sekin pitäisi nostaa pöydälle ja tilkitä vuoto, eli helpommalla pääsisi jos vaan laittaisi uudemman laatikon paikalleen. Sillä ehdolla että sen sinne jotenkin paikalleen saa. Quote Link to comment
Tanhis Posted November 30, 2015 Share Posted November 30, 2015 (edited) Ei noi laatikko muutokset ole kuplassa yleensä mikään ongelma ja yleensä pahimmissakin keisseissä joutuu vaihtamaan vain nokkakappaleen. Tai vaihtoehtoisesti eliminoimaan etukannakkeen kiinteällä palalla. Etukiinnikkeen kiinnityksen pulttimäärä on yleensä se mikä sanelee eniten. Vaikeimmat hommat tulee eteen sitten jos halutaan laittaa halkaistava laatikko. esim 1303 koppaan. Edited November 30, 2015 by Tanhis Quote Link to comment
KaKaRa Posted December 1, 2015 Share Posted December 1, 2015 Eilen illalla vedin haalarit päälle ja syöksyin auton alle, halkaistava laatikko sieltä löytyi. Mutta enpä olisi uskonut kuinka märkä laatikko voi olla! Eli laatikko on pakko käyttää auki, jos meinaa jatkaa samalla vanhalla laatikolla. Seuraavaksi nostan koneen takaisin pöydälle ja mietin mitä teen öljynpaineanturin kanssa ja pähkäilen lisää laatikkoasiaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.