Guest Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Ei ole originaali akselia, josta katsoa vääntösauvan asentoa... Paljonko jousi antaa periksi kun laskee auton pyörilleen? Elikkä mulla on Jarakun valmistama akselin rakennus sarja ja Ei mitään käryä paljonko jousi kiertyy kun tiputan auton pyörilleen Quote Link to comment
puuhapete Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Ihan vaan kokeilemalla oon itte laitellu, eli laskes biili välillä alas ja tsekkaa korkeus...eka kerralla ei osu kuiteskaa kohilleen, nimim. kokemusta on =) Quote Link to comment
Guest Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 No se tässä vähän kaihertaa, kun laitteet on palasina ja plaa plaa... Näin se varmaan täytyy viritellä jotain painoa keulaan ja testailla korkeuksia lukkopihti virityksillä Quote Link to comment
puuhapete Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Hmm, kait askartelet/paskartelet samalla säädöt siihen akseloon? Suosittelen lämpimästi ;) Tossa kuva kuppelin yhdenlaisesta säädöstä: Quote Link to comment
Guest Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Tulee kaikki kommervenkit ja vähän ylimääräisiä ;) Mulla on sen toisen tyyppisiä säätöpaloja 4 kappaletta, selviää sitten joskus että miksi näin ;) Quote Link to comment
Tanhis Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Jos on tuollaiset avis palat niin kannattaa laittaa ne varmaankin noin about 45" kulmaan vaaterista ylöspäin eli kuten tuossa kuvassa mutta ehkä vähän ylöspäin jos sulla on viellä droppiolat omass kombossa. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Tulee kaikki kommervenkit ja vähän ylimääräisiä ;) Mulla on sen toisen tyyppisiä säätöpaloja 4 kappaletta, selviää sitten joskus että miksi näin ;) Haiskahtaa ilmajousitukselta, mutta että 4 säätöpalaa, etuakseliin.. ?? Jousipakat keskeltä poikki ja 2 säätöpalaa per putki ? Siinähän ois molemman nurkan korkeussäätö erikseen. Onkohan tuommoista kukaan väkertäny ja tuliskohan kestämään.. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Tulee kaikki kommervenkit ja vähän ylimääräisiä ;) Mulla on sen toisen tyyppisiä säätöpaloja 4 kappaletta, selviää sitten joskus että miksi näin ;) Haiskahtaa ilmajousitukselta, mutta että 4 säätöpalaa, etuakseliin.. ?? Jousipakat keskeltä poikki ja 2 säätöpalaa per putki ? Siinähän ois molemman nurkan korkeussäätö erikseen. Onkohan tuommoista kukaan väkertäny ja tuliskohan kestämään.. Mul olis yks kysymys: Miksi ihmeessä? Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 itsellä ei moinen himota, mutta aina jossain on wannabe Mehikaanoja jotka haluaa jostain syystä ajella yks rengas ilmassa :) Seku vaan ääneen ihmettelin että mihin ja miksi 4 säätöpalaa.. Quote Link to comment
Guest teemu Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Lainataas tätä, ni ei tarvii tehä uutta. Elikkäs onko porukka tehnyt takalattoihin notchia? Onko hyötyä? Jotain mittoja paljon ja mistä kohti pitäs tavaraa ottaa pois? Tarkotus ois takapäätä laskee 2-3 napsua alas. Kaikki neuvot tervetulleita. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Lainataas tätä, ni ei tarvii tehä uutta. Elikkäs onko porukka tehnyt takalattoihin notchia? Onko hyötyä? Jotain mittoja paljon ja mistä kohti pitäs tavaraa ottaa pois? Tarkotus ois takapäätä laskee 2-3 napsua alas. Kaikki neuvot tervetulleita. Joo on ja on ja ohjeet alla olevasta linkistä. http://www.kustomcoachwerks.com/forums/viewtopic.php?t=562 Quote Link to comment
-tipi- Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Liekkö mainittukin KCW:n ohjeissa, mut 3 napsulla alkaa takana auraus olla sen verta suuri että syö rengasta, laakeria ja rumpua pelkkää persellään olevaa camberia huomattavasti enemmän. Eli pitäs myös jatkaa lattaa. Helpompi varmaan poltattaa pidemmät latat valmiina Z- tai S-muotoon, joihin tekee sitten jo säädönkin samalla vaivalla. Quote Link to comment
Guest teemu Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Näin vähän lueskelinkin. Noh, jos tää kesä mentäs 2 napsullla. Quote Link to comment
Guest Posted May 4, 2012 Share Posted May 4, 2012 Teet 10 cm mutkan rungon molempiin päihin niin helpottaa aika paljon tota madallus hommaa. Ei ollu kovinkaan hankala homma. Quote Link to comment
Guest teemu Posted May 4, 2012 Share Posted May 4, 2012 Helpompi varmaan poltattaa pidemmät latat valmiina Z- tai S-muotoon Onko kellään tieto missä moisia hommia tehtäisi? Teet 10 cm mutkan rungon molempiin päihinniin helpottaa aika paljon tota madallus hommaa. Saiskos tästä enemmän infoa/kuvia? Quote Link to comment
Guest Posted May 16, 2012 Share Posted May 16, 2012 Lainaan topiccia hieman. Pitääkö jousille laittaa "preloadia" eli pitääkö tukivarret olla toistensa suuntaisia vai pitääkö toinen jousi laittaa pönnäämään toista vasten? Tai onko ylipäätään mahdollista säätää jousivakiota tällä tavalla? Keula on itellä sopivalla korkeudella (8.5cm kallistuksenvakaajasta maahan), mutta joustoja ei tunnu olevan sisään eikä ulos, pitäis vähän liikkuvuutta saada mukavuuden nimissä. Tilannetta ei toki helpota 225/40-17 rengastus. Quote Link to comment
x-pj Posted May 16, 2012 Share Posted May 16, 2012 Juurikin laittamalla vähän ristiin saa lisää mukavuutta. Toinen jousi ottaa aikaisemmin kiinni. Aluksi jousto pehmeä ja sitten kovenee eli tulee "progressiivinen jousitus". Alkuperäisesti ovat vähän ristissä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.