Jump to content

mikä kone?


Guest ville s

Recommended Posts

Guest ville s
Posted

mikäs kone se tämmönen o? lohkosta löyty numero ab 458489.oli alumiini lätkä (eikös se ollu sillo kunnostettu kone?).2reikä kannet ja kaasari 31 solex.

Guest ville s
Posted

joo tot tarkotinkin et mikä se on ollu tehtaalta lähtiessään...

 

kiitos tiedoista...

 

ainii erooks toi hirveesti 1.6 sesta?

Posted

Kaasari,imusarja,pässinsarvet,kansien putkikoko,mahdollisesti jos pikkuvenaset niin venttiilikoko,sylinterin halkaisija,vauhtipyörä,asetelma,levy siinä nyt alkuun... jos puhutaan ehdasta 1600:sta.

Guest ville s
Posted

ok. kiitoksia taas. eli kannattaako lähtee rakentaan tosta 1600-1700kuutiosta konetta hieman piristettyä. vai etsiä aito 1600 lohko?

Posted

Mikä ettei,yleensä sitä menee kuitenkin "kaikki" uusiksi. 200mm Vauhtipyörä on ainakin suositeltava,muuten alakerta on ihan hyvä aihio jos ei osat ole loppuunkoneistettuja.

Guest ville s
Posted

mu käyks toi 200mm vauhti pyörä 6volttisen -63 laatikkoon? eli ajattelin jättää vakio kiertokanget ja kampiakselin onko ne samoja noissa?

Guest Markus
Posted

...ei välttämättä jos, laittaa 6v hammaskehällä olevan vauhtiksen, joita on myös 200mm kytkimelle.

Posted

Järki ruveta vaan pyörittämään 6V startilla virikonetta,Toki 12V jännitteellä se pyörii silläkin ja aikanaan JM:ssä käytetty jutska.

Mulla on paha aavistus että uudet 6V 200mm VP:t on valutavaraa ja työstäminen vaikeeta sekä kestoikä heikompi kun kunnollisessa vw:n omassa.

Guest Markus
Posted
Järki ruveta vaan pyörittämään 6V startilla virikonetta

 

sinäpä sen sanoit... hyvin on ainakin pari kesää pyörinyt, kunhan on vaan akussa ollut virtaa ;)

Posted

67 startti on 6V mutta 12V hammastuksella. Silloin voi käyttää 12V 200mm vauhtipyörää.

 

 

Jan

Guest ville s
Posted

on toi jo vaihdettu 12volttiseks toi mun kupla.mu se laatikon sorvaaminen vaan hirvittää.montakohan milliä siit tarvii ottaa pois. ja pystyykö sen tekeen paikallaan?

Posted

Jos sulla on vauhtis irti, niin tökkää se asetelmineen ja kytkinlevyineen kytkinkoppaan, niin näet osviittaa mistä pitää vingutella. Kytkinakseli lootassa heiluu sit aika hervottomana, et sihtaa vauhtista keskelle. Pääasiassahan ne on niitä vahvikepatteja vain mitä poistetaan. Tästäkin oli kuvalliset ohjeet jossain netissä.

Posted

Joo palstalle laitoin kuvia kun juniksen lootaa avarsin eli Haku toimintoa kehiin. Vingulla ja rälläkällä missä lamellilaikka käytin työkaluina.

Posted
Järki ruveta vaan pyörittämään 6V startilla virikonetta

 

sinäpä sen sanoit... hyvin on ainakin pari kesää pyörinyt, kunhan on vaan akussa ollut virtaa ;)

 

Useamman vuoden ajan on jo tullut 6V-startilla ja 12V-akulla hinkattua kupla käyntiin. Eilenkin lähti komeasti heti ensimmäisellä vaikka ollut koko talven ulkona ajamatta. No okei, akku kyllä oli talven sisällä. ;-)

 

t. Mika

Guest ville s
Posted

-mito- koitin kyl ettiä tol haulla siit sun projektista kuvia mu en löytäny... et vittis pistää suoraa osotetta...

  • 2 months later...
Posted

Kertokaas nyt hyvät tietäjät, että mikä hemmetin kone mun kuplassa on, itse kun olen hieman vihreä näiden kanssa. Eli auto on -73 1303 S ja koneen numero on F2055014. Koneessa on 2-reikä kannet ja doghouse puhallin ja paljon muuta en siitä tiedäkään.

 

Netistä olen etsinyt tietoa ja yhdeltä sivulta löysin mainnnan F2 -lohkosta, joka on jonkun näköinen "replacement" -lohko ? 1300:n F-lohko tuo ei käsittääkseni voi olla, koska numerosarjassa olisi silloin yksi numero liikaa (eikä se kulkemisen perusteella tunnu 1300:lta) ?

 

Osaako joku valaista asiaa että mikä tuo F2-lohko on ? Ja onko se "hyvä" vai "huono" ?

Posted

Numerosarjalla ei merkitystä ainoastaan kirjaimella. F Lohko on ennen vuotta 71 käytetty 1300cc 40Hv moottori. Lohkossa yksi öljypaineventtiili,

1-reikäiset kannet,pienet öljykanavat jne. Uudemmat lohkot on taas kahdella öljynpaineventtiililllä isommilla kanavilla,kaksireikäisillä kansilla jne. Sitten on noitten risteytyksiä tehtaan vaihtomoottoreissa,että on 2-venttiililohko,-1-reikäiset kannet jne. Myös F Lohkoja on 2-venttiilisenä (Ja nämä on tehty niin että tehtaan vaihtomoottoriin on stanssattu F kirjain tehtaalla (kun lohko on uusittu 2-venttiiliseen). Sitten näitä on sekoiteltu moottorin osia keskenään joka harrastajan autotallissa. esim. 1300 lohkoon menee suoraan 1600 putket / männät jne... Toivottavasti hieman valaisi,en jaksa koko iltaa kirjoittaa...D;))

Posted

Joo, kiitos kyllä se nyt alkaa pikkuhiljaa selvitä. Netistä vaan löytyy niin uskomattomasti ristiriitaista tietoa, että se hieman sekottaa ;-)

 

Mulla oli käsitys, että tuota F-lohkoa oli vaan 65-66 ja numerosarjat aina F0... ja suurin jotain F0 970 000, mutta nyt kun surffasin lisää niin löytyi tieto että F-lohko on tosiaan 40 hp 1,3 ja valmistettu 08 / 65 - 07 / 70, eli kyllä se nuerosarja vuonna 70 on voinut alkaakin kakkosella.

 

Tässä se teksti, jonka löysin ja joka hieman sekoitti (löytyy osoitteesta: http://type2.com/bartnik/enginecodes.htm ):

 

Replacement Cases

(Never supplied in new cars -- only sold over the counter. All are

dual-relief with 10mm oil passages).

 

Code: Year: Engine:

F1 1300/1600

F2 1300/1600

DO 40-hp part if last digit is "X"

D1 Sometimes a 40-hp part

AB 1966-1979 1600

AD 1600

AK 1967-1974 1500/1600

AM 1600

AS Sometimes listed as Super Beetle orig. case

for '73-on.

 

Liitteenä vielä kuva siitä mun koneen numerosta. Täytyy varmaan koettaa kurkistella onko siellä 1 vai 2 öljynpaineventtiiliä. Eikös sen nähnyt koneen alta ? Tai sitten pitää purkaa se, että selviää minkä kokoinen se on :-D

post-948-13888357941308_thumb.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...