Guest ville s Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 mikäs kone se tämmönen o? lohkosta löyty numero ab 458489.oli alumiini lätkä (eikös se ollu sillo kunnostettu kone?).2reikä kannet ja kaasari 31 solex. Quote Link to comment
Racing Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 Ennustajakaan ei pysty sanomaan minkäkokoinen se nyt on ;) Mutta tehtaalta 1285cm3 ja 44HV Quote Link to comment
Guest ville s Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 joo tot tarkotinkin et mikä se on ollu tehtaalta lähtiessään... kiitos tiedoista... ainii erooks toi hirveesti 1.6 sesta? Quote Link to comment
Racing Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 Kaasari,imusarja,pässinsarvet,kansien putkikoko,mahdollisesti jos pikkuvenaset niin venttiilikoko,sylinterin halkaisija,vauhtipyörä,asetelma,levy siinä nyt alkuun... jos puhutaan ehdasta 1600:sta. Quote Link to comment
Guest ville s Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 ok. kiitoksia taas. eli kannattaako lähtee rakentaan tosta 1600-1700kuutiosta konetta hieman piristettyä. vai etsiä aito 1600 lohko? Quote Link to comment
Racing Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 Mikä ettei,yleensä sitä menee kuitenkin "kaikki" uusiksi. 200mm Vauhtipyörä on ainakin suositeltava,muuten alakerta on ihan hyvä aihio jos ei osat ole loppuunkoneistettuja. Quote Link to comment
Guest ville s Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 mu käyks toi 200mm vauhti pyörä 6volttisen -63 laatikkoon? eli ajattelin jättää vakio kiertokanget ja kampiakselin onko ne samoja noissa? Quote Link to comment
Racing Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 Lootaa joutuu kaivamaan kytkinkopasta. Ja startti 12 volttiseksi+pusla vaihtoon. Kampi ja kanget samat. Quote Link to comment
Guest Markus Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 ...ei välttämättä jos, laittaa 6v hammaskehällä olevan vauhtiksen, joita on myös 200mm kytkimelle. Quote Link to comment
Racing Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 Järki ruveta vaan pyörittämään 6V startilla virikonetta,Toki 12V jännitteellä se pyörii silläkin ja aikanaan JM:ssä käytetty jutska. Mulla on paha aavistus että uudet 6V 200mm VP:t on valutavaraa ja työstäminen vaikeeta sekä kestoikä heikompi kun kunnollisessa vw:n omassa. Quote Link to comment
Guest Markus Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 Järki ruveta vaan pyörittämään 6V startilla virikonetta sinäpä sen sanoit... hyvin on ainakin pari kesää pyörinyt, kunhan on vaan akussa ollut virtaa ;) Quote Link to comment
Guest Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 67 startti on 6V mutta 12V hammastuksella. Silloin voi käyttää 12V 200mm vauhtipyörää. Jan Quote Link to comment
Guest ville s Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 on toi jo vaihdettu 12volttiseks toi mun kupla.mu se laatikon sorvaaminen vaan hirvittää.montakohan milliä siit tarvii ottaa pois. ja pystyykö sen tekeen paikallaan? Quote Link to comment
-tipi- Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 Jos sulla on vauhtis irti, niin tökkää se asetelmineen ja kytkinlevyineen kytkinkoppaan, niin näet osviittaa mistä pitää vingutella. Kytkinakseli lootassa heiluu sit aika hervottomana, et sihtaa vauhtista keskelle. Pääasiassahan ne on niitä vahvikepatteja vain mitä poistetaan. Tästäkin oli kuvalliset ohjeet jossain netissä. Quote Link to comment
-MITO- Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 Joo palstalle laitoin kuvia kun juniksen lootaa avarsin eli Haku toimintoa kehiin. Vingulla ja rälläkällä missä lamellilaikka käytin työkaluina. Quote Link to comment
mikan Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 Järki ruveta vaan pyörittämään 6V startilla virikonetta sinäpä sen sanoit... hyvin on ainakin pari kesää pyörinyt, kunhan on vaan akussa ollut virtaa ;) Useamman vuoden ajan on jo tullut 6V-startilla ja 12V-akulla hinkattua kupla käyntiin. Eilenkin lähti komeasti heti ensimmäisellä vaikka ollut koko talven ulkona ajamatta. No okei, akku kyllä oli talven sisällä. ;-) t. Mika Quote Link to comment
Guest ville s Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 -mito- koitin kyl ettiä tol haulla siit sun projektista kuvia mu en löytäny... et vittis pistää suoraa osotetta... Quote Link to comment
metake Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Kertokaas nyt hyvät tietäjät, että mikä hemmetin kone mun kuplassa on, itse kun olen hieman vihreä näiden kanssa. Eli auto on -73 1303 S ja koneen numero on F2055014. Koneessa on 2-reikä kannet ja doghouse puhallin ja paljon muuta en siitä tiedäkään. Netistä olen etsinyt tietoa ja yhdeltä sivulta löysin mainnnan F2 -lohkosta, joka on jonkun näköinen "replacement" -lohko ? 1300:n F-lohko tuo ei käsittääkseni voi olla, koska numerosarjassa olisi silloin yksi numero liikaa (eikä se kulkemisen perusteella tunnu 1300:lta) ? Osaako joku valaista asiaa että mikä tuo F2-lohko on ? Ja onko se "hyvä" vai "huono" ? Quote Link to comment
Racing Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Numerosarjalla ei merkitystä ainoastaan kirjaimella. F Lohko on ennen vuotta 71 käytetty 1300cc 40Hv moottori. Lohkossa yksi öljypaineventtiili, 1-reikäiset kannet,pienet öljykanavat jne. Uudemmat lohkot on taas kahdella öljynpaineventtiililllä isommilla kanavilla,kaksireikäisillä kansilla jne. Sitten on noitten risteytyksiä tehtaan vaihtomoottoreissa,että on 2-venttiililohko,-1-reikäiset kannet jne. Myös F Lohkoja on 2-venttiilisenä (Ja nämä on tehty niin että tehtaan vaihtomoottoriin on stanssattu F kirjain tehtaalla (kun lohko on uusittu 2-venttiiliseen). Sitten näitä on sekoiteltu moottorin osia keskenään joka harrastajan autotallissa. esim. 1300 lohkoon menee suoraan 1600 putket / männät jne... Toivottavasti hieman valaisi,en jaksa koko iltaa kirjoittaa...D;)) Quote Link to comment
metake Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Joo, kiitos kyllä se nyt alkaa pikkuhiljaa selvitä. Netistä vaan löytyy niin uskomattomasti ristiriitaista tietoa, että se hieman sekottaa ;-) Mulla oli käsitys, että tuota F-lohkoa oli vaan 65-66 ja numerosarjat aina F0... ja suurin jotain F0 970 000, mutta nyt kun surffasin lisää niin löytyi tieto että F-lohko on tosiaan 40 hp 1,3 ja valmistettu 08 / 65 - 07 / 70, eli kyllä se nuerosarja vuonna 70 on voinut alkaakin kakkosella. Tässä se teksti, jonka löysin ja joka hieman sekoitti (löytyy osoitteesta: http://type2.com/bartnik/enginecodes.htm ): Replacement Cases (Never supplied in new cars -- only sold over the counter. All are dual-relief with 10mm oil passages). Code: Year: Engine: F1 1300/1600 F2 1300/1600 DO 40-hp part if last digit is "X" D1 Sometimes a 40-hp part AB 1966-1979 1600 AD 1600 AK 1967-1974 1500/1600 AM 1600 AS Sometimes listed as Super Beetle orig. case for '73-on. Liitteenä vielä kuva siitä mun koneen numerosta. Täytyy varmaan koettaa kurkistella onko siellä 1 vai 2 öljynpaineventtiiliä. Eikös sen nähnyt koneen alta ? Tai sitten pitää purkaa se, että selviää minkä kokoinen se on :-D Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.