Pedalpusher Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 Ongelma on että kaikki on tsekkailtu nyt vappua varten, bensanpaineet, bensanpinnat yms. ja lamba-setillä ajettu säätöjä mutta ns. "siirtymävaiheessa" käy laihalla 16-17 seoksilla ja kyykkää siinä kohdassa tietty kunnes pääsee sen yli ja ottaa pääpiirin käyttöön ja lähtee vetämään hyvin. Paikallaan käy hyvin ja ihan ok seoksella ja täyskaasulla kulkee iloisesti ok seoksella, tasakaasullakin tiellä menee siinä 14.0-14.5 seoksilla 3000 r/min pinnassa tasasesti mutta tosiaan tuo kaupunkinopeuksilla 2000-2500 r/min kyykkää ja paukauttaa kaasareissa pari kertaa. Tyhjäkäyntisuuttimet askelta isommaksi joka kompensois tuota siirtymää vai mitä? -Mikko- Quote Link to comment
metake Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 Minkäs kokoiset suuttimet ja ilmaputki nyt sulla on? Toinen vaihtoehto voisi olla suurentaa pääsuutinta ja ilmaputkea. Suurempi pääsuutin rikastaa koko pääpiirin alueella ja ilmaputki taas korjaa laihemmalle suuremmilla kierroksilla ettei mene siellä liian rikkaalle. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted April 29, 2012 Author Share Posted April 29, 2012 Kerrotaas nyt kaikki faktat ettei jää epäselvyyksiä Kone 1955, semmonen vääntöpannuksi tehty mutta vetää ihan kivasti 5500 asti ainakin. Kaasareissa 36 sisäkurkut, 50 tyhjikset, 140 päät, 200 ilmat ja F11 seosputket. Oli aiemmin 55 tyhjikset mutta vaihdoin pienempiin syistä jotka taas johtuivat lopuksi bensanpinnoista. Eli vois nyt kokeilla niitä 55 uusiksi kun muut asiat on kunnossa. Eli meinaat että suurempi pääsuutin rikastaa seosta myös tuolla alle 3000r/min? Quote Link to comment
metake Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 Itsellä ei ole järin paljon 44:sta kokemusta, mutta äkkiseltään tuntuu pääsuutin hiukan pieneltä noille sisäkurkuille. 55 tyhjäkäyntisuutintahan noihin suositellaan, mutta en tiedä vaikuttaako se enää noin ylös kierroksille? Jos itselleni säätäisin niin koittaisin varmaan 150 pääsuutinta ja 210 tai 220 ilmasuutinta. Auttakaas viisammaat ketkä olette noita 44:ia enemmän säädelleet.. Quote Link to comment
Guest norppa Posted April 30, 2012 Share Posted April 30, 2012 Jos kone on rakennettu vääntäväksi ja mukavasti ajettavaksi katukoneeksi ei kannata erehtyä yhtään turhan suureen sisäkurkkuun. Oikeastaan 32 (max 34)mm riittää yllämainitun tapaiselle koneelle. 36 mm on minun mielestäni jo yläkanttiin. Pienempi kurkku antaa paremman reaktiivisuuden just tuossa transitiovaiheessa. Toinen seikka on se kohokammion pinnan korkeus: sen pitää olla säädetty Weberin ohjeen mukaisesti oikein. Väärin säädettyä pinnankorkeutta ei pidä kompensoida suutinkoilla. Itse valitsisin katukoneeseen lähtöarvoiksi 32 kurkun, 130 (140) pääsuuttimen, ilmareikä kannattaa sitten tarkenmmin määrittää yläpään seosmittauksen tulosten perusteella. Tyhjäkäynti voisi alkuun olla 55. Tämä transitiovaihe tuppaa olemaan aina hankala. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted April 30, 2012 Author Share Posted April 30, 2012 Joo kyllähän se 36mm sisäkurkku on aika rajoilla tuohon koneeseen mutta toisaalta taas weberkirjan mukaan tuon kokoiseen koneeseen se olis aika just mutta onko ton kirjan arvot taas ihan huipputehojen hakuun tarkoitettuja niin sillonhan alapää just kärsii. Ja nyt ne bensanpinnat on tosiaan säädetty kirjan arvoihin eli nyt pelataan vain suuttimilla eikä tulvivilla kohokammioilla suuttimien lisäksi. Pääsuutin tuntuu seosten mukaan olevan kohdallaan vaikka kuulostaa pieneltä, mennään 12,5-13 kohdilla 3000-->. Voisin nyt alkuun koittaa tänään suurentaa tyhjäkäyntisuuttimia 55:n ja katsoa josko se ainakin pienentäis sitä siirtymävaihetta viemättä kumminkaan tienopeuksissa seoksia liian rikkaalle. Sitten seuraava onkin varmaan niiden sisäkurkkujen pienennys kuten norppa mainitsi. Quote Link to comment
Lasse Posted April 30, 2012 Share Posted April 30, 2012 Vaihtaisin noi sisäkurkut. En usko, että tehoissa yulee mitään takkiin, mutta toimii paremmin. Quote Link to comment
x-pj Posted April 30, 2012 Share Posted April 30, 2012 Kannattaa tosiaan ihan ekaks kokeilla isompia tyhjäkäyntisuuttimia ja katsoa miten toimii. Jos 55 on liiaan suuri, niin sitten vois kokeilla 52:sta. 16-17 ei ole liian laiha, jos kone ei protestoisi. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted April 30, 2012 Author Share Posted April 30, 2012 Jees vaihdoin 55:set tyhjät ja parantu tosi paljon. Siirtymää ei oikeestaan huomaa enää ollenkaan mutta seokset nyt tasakaasulla tietty vähän paksun puolella, ajettavuus nyt aika hyvä. Voishan sitä koittaa vaihtaa jossain vaiheessa ihan testiksi 34 sisäkurkut ja hakee niille suuttimet kohdilleen, varmaan parantuis vielä paljon ajettavuus. Nyt mennään näillä ainakin vapun yli että pääsee kruisaamaan ja sitten pistää kurkkuja tilaukseen. Quote Link to comment
Barney Posted April 30, 2012 Share Posted April 30, 2012 Kannattaa kyllä kokeilla toisilla sisäkurkuilla. MIinulla reilu 2L kone 45mm dellortoilla ja penkissä säädetty jossa vaihdettiin 32 sisäkurkut. Todella mukava ajaa kun vetää koko alueen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.