jiikoo Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Miten istuu ovalin kori esim 60-67 pohjalle tai 68-7? Meneekö ilman suurempia muutoksia vai tarviiko paljonkis veistellä? Ilmeisesti papereihin tulee vaan korinvaihto? Quote Link to comment
metake Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 -68 eteenpäin tuli joitain pakollisia varusteita jotka pitää huomioida, mm. ohjauslukko. Quote Link to comment
jiikoo Posted May 4, 2012 Author Share Posted May 4, 2012 Ei vieläkään vastausta! Äläkee lytäkkö ajatusta! Muumio miehet tykkää varmasti! Tarjolla olis ovalin kori, pelkkä koppa ja lokarit. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 4, 2012 Share Posted May 4, 2012 Takaiskarin viereistä kannaketta joutuu nostamaan korissa ylöspäin. Quote Link to comment
jiikoo Posted May 4, 2012 Author Share Posted May 4, 2012 No eipä tuo paha homma oo siirtää.. ja jos oikeen veän lontoon meiningillä ni laitan pussit. Kiitän ja alan haaveileen, jos forssaan vielä ehtis kesällä! Quote Link to comment
Kujis Posted May 4, 2012 Share Posted May 4, 2012 Pohjalevy muuttui takaosan kinnityskohdistaan suora/ "vino", en vaan muista koska. Vaatiin hivenen lisähommaa. Quote Link to comment
vwagen Posted May 4, 2012 Share Posted May 4, 2012 Nyt voisi Kujis vähän tarkentaa mitä tarkoittaa tuolla vino/suora pohjalevyn kiinnityskohdalla. Takimmaisten kiinnityskorvakkeiden korkeus muuttui vuosimalliin-67. Quote Link to comment
Kujis Posted May 4, 2012 Share Posted May 4, 2012 Tarkoitin tuota korkeutta, ja muistin että korkeus ei muutu symmetrisesti (eli vanhemman alustan pulttien kiinityskohdassa korin muoto suorempi kuin uudemassa korissa). Quote Link to comment
Hebster52 Posted May 4, 2012 Share Posted May 4, 2012 Eipä tuolla takana ole muuta eroa kuin noi korvakkeet iskarin torneja vasten eri korkeuksilla. Quote Link to comment
jiikoo Posted May 5, 2012 Author Share Posted May 5, 2012 Ok eli ne iskarin kiinnikkeet tartte siirtää. Mites toi leimaaminen onnistuu, korin vaihto 66-72 papereille, mistä tulee alusta? Koriin ei vielä papereita mutta joudun kaivamaan ne jostaki, entinen omistaja on tiedossa. Mites tykkääkö ake auttaa yhtää noissa paperi ettimis hommis? Quote Link to comment
Kujis Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Hommaat alustan (pohjalevyn) johon on paperit. Alustan vuosimalli = auton vuosimalli. "Korin" papereilla ei tee mitään. Kannattaa laskea prosentit, voi kiinostaa katsastusmiestä. Katso trafista prosentti taulukko. Quote Link to comment
metake Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Kuten Kujis mainitsi, niin pohjalevyn papereilla mennään. Prosentteja tulee äkkiä katsoen seuraavasti, riippuen hieman vuosimallista että kuinka paljon osia vaihtuu: - kori 32 % - kojelauta 2 % - valaisimet, etu ja taka, 4 % - polttoainesäiliö, 2 % Yhteensä siis 40 %, eli ihan ok. Kanta-auton on kuitenkin oltava alkuperäisellä/alkuperäisen kaltaisella moottorilla, sillä jos se on esim. muutoskatsastettu 1600:ksi, niin siitä napsahtaa 14 % ja sitten mennään yli. Ainoa konsti saada leimattua 1600:lla on hankkia kanta-autoksi alkuperäinen 1600:n, eli 1300S. Säätöakselin voi asentaa, siitä tulee 4 % ja vielä ollaan alle 50 %:n. Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin muista huomioida muuttuneet säännökset vuosien kuluessa. Ovaali-ikäisen jälkeen on tullut, kanta-auton iästä riippuen pakollisiksi mm. seuraavia varusteita: - rattilukko (ovaalissa ei ole, ja niihin saatava lisävaruste ei täytä vuoden 1968 määräyksiä) - jos ovaali on -55 tai vanhempi, niin ovien lukitus ei muistaakseni täytä asetuksia uudempien vaatimusten turvalukituksen osalta (oven lukitusmekanismi vaihdettava) - etuluukun tuulihaka tuli pakolliseksi jossain vaiheessa (-67 ja vanhemmissa ei sitä ole) - kokoonpainuva rattiakseli (en muista mistä alkaen vaaditaan) - jos pohjalevy on -71 tai uudempi, niin vaaditaan turvavyöt, ovaalin kopassa ei ole niille kiinnityspisteitä Kaikki em. on tehtävissä eikä sinänsä ole edes paha rasti, mutta pitää huomioida rakentamisessa. Ja helpottaa ehdottomasti jos hankit pohjalevyksi/kanta-autoksi -66:n tai -67:n, silloin iso osa pakollisista varusteista jää pois. Yv:llä saa vinkin paperillisesta hyvästä -66:n aihiosta tarvittaessa ;) Quote Link to comment
Unkki Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Kanta-auton on kuitenkin oltava alkuperäisellä/alkuperäisen kaltaisella moottorilla, sillä jos se on esim. muutoskatsastettu 1600:ksi, niin siitä napsahtaa 14 % ja sitten mennään yli. Ainoa konsti saada leimattua 1600:lla on hankkia kanta-autoksi alkuperäinen 1600:n, eli 1300S. Noinkohan? Minulla on se käsitys, että moottorin tulee olla ajoneuvon ensiasennusmoottori, ei samankaltainen, koska se ei ole enää alkuperäinen moottori. Ensiasennusmoottoriin voi sen sijaan vaihtaa sylinterit ja männät, jotka sitten vähentävät jonkin verran moottorin prosentteja, mutta moottori pysyy muuten alkuperäisenä. Se, kuinka paljon 14 %-yksiköstä vähennetään, on sitten katsastusmiehen harkinnassa, koska tarkempia prosentteja ei ole annettu. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.