Jump to content

VW Kupla vm. 64 Split


Guest PeKes

Recommended Posts

Posted

Nämä on tietenkin makuasioita mutta Itse en kyllä missään nimessä laittaisi öljyn jäähdytintä auton matalimmaksi osaksi.

 

Yksi kivi, patti tiessä tai korkea kaivonkansi jonka kohdalla keula heijaa ja kulku loppuu siihen.

Auton keskilinjalle laitettaessa loppuu sitten myös mahdolliset mökkiteillä ajelut jossa urat kuluneet tien keskilinjaa alemmaksi.

  • 3 weeks later...
Guest PeKes
Posted

Vaihdelaatikko jumpattu paikoilleen, moottori valmiina säädettäväksi, mahd. Viikon päästä pääsee säätään. Hihnapyörä on nyt vakiokokoinen. Kattotelinettäkin soviteltu, on ihan näin näköinen mutta saa nähdä jääkö tähän autoon (sinkissä käynyt) .

post-3311-13888368670467_thumb.jpg

post-3311-13888368670884_thumb.jpg

post-3311-13888368671199_thumb.jpg

  • 2 months later...
Guest vehkis1983
Posted

Morjens! Hei minkä merkkinen tuo kaasarien vivusto on? Ei sattunut silmään, ettu lukiko se jo jossain.. Ps. Hyvän näköinen pirssi!

Posted

Vakio keinut vaihtui 1.25 scatteihin, kiitokset vielä NordBling:lle vaihtokaupoista!

post-3311-13888369713623_thumb.jpg

  • 2 weeks later...
Posted

Nyt saatu taas kerran moottori pelittään ja testi lenkit heitetty. nyt odotellaan jatkettua takapuskuria kromauksesta ja 30 kiihdytyspumpunsuuttimia ac:lta. talvisäilöön pitäisi viedä viikon päästä...

post-3311-13888369895096_thumb.jpg

post-3311-1388836989665_thumb.jpg

Posted

Kerranki kupla mitä ei ole PILATTU laittamalla täysin tonttiin maata raapivaksi. Nykypäivänä harvinaista,vaikkakin voisi tuota pari senttiä tiputella ja pienemmät takapyörät ;-)

  • 9 months later...
Posted

Tällainen tuli hankittua. Ja jalostus on jo alkanut. Takalokasuojat ja takavanteet on jo vaihdettu orggiskokoisiin ja ensi viikolla tapahtuu jo lisää!

  • Like 1
Posted

Pienempi kone kärsi selvästi epäsopivasta kaasari-jakaja kombinaatiosta. Perusjakaja 009:N tilalle ja nelostyypin kaasareiden tilalle progressiivinen Weber DFAV. Lähti heti tulille ja käy tosi hyvin.

Rookeri on tosi mielenkiintoinen ajettava sintterikytkimellä, joten otan sen pois perästä. Eilen tarttui Räyskälästä matkaan 1986-mallinen Meksikokuplan 1200-kuutioinen pata. Naisväki ei oikein ihastunut rookerin tehoalueeseen, joten tällä kombolla kilometrejä pitäisi kerätä enemmän.

Posted

Näyttää jotenkin vähän paremmalta matalana. Perää täytyy vielä laskea

 

No millos madallat, siis koko auton? ;)

Posted (edited)

Tänään tuli tehtyä aivan painajaismainen vakiomoottorin asennus ( = viiden tunnin rupeama). Ei päästy ihan paikallisen VW- tiimin moottorinasennus MM-tulokseen. Nähtävästi takahelma oli jo kultaisella kasarilla modifioitu käärmeenpesää varten?

 

Asennustyöhön kuului mm. takahelman alareunan kaventaminen kolmella sentillä (tietysti takahelman kitit lensivät taivaan tuuliin), pakopöntön kavennus, pöntön huilujen ohjurien poisto ja takakolmioiden leventäminen (putkitonkeilla). Plus paljon muuta mukavaa. Ihan kuin olisi ollut jokkiksen varikkopoikana.

 

Sopii vain toivoa, että tuota konetta ei joudu ihan heti ottamaan pois reiästä.

Edited by Mäki
  • Like 1
  • 3 weeks later...
Posted

Eli muutokset yhteenvetona:

- droppiolat ja takapään madallus

- normilokarit taakse

- jenkkipuskuri taakse

- uudet jarrut ja laakerit + muutos 5-pulttiseksi

- kojetaulu uusiksi

- osa sähköistä uusiksi

- 1600 pakun vakiokone

- vakiolaatikko rempattuna

 

Ja auto jää sukuun; vaimon sisko varasi tämän heti ensitapaamisella

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...