Jump to content

Full Flow


Recommended Posts

Millaisia pikaliittimiä sitten olette käyttäneet lohkoissa ja letkuissa ?

 

Sehän ois ihan paras systeemi, pikaliittimet vaan lohkoon ja kliks kiinni. Sama homma suodattimeen ja mahdolliseen jäähdyttimeen. Liittimen kierreosahan pitäs olla sitten tuolla samalla kartiokierteellä, sama mikä noissa suodatinjaloissakin on. 3/8" vai mikä se nyt olikaan.

Link to comment

Pistin kerran puhallinkoppaan filtterin kiinni, hyödynsin yhtä puolan kiinnityspannan pultinreikää flektikopassa. Tuli ihan mukavan kompakti paketti, filtterin vaihto helppoa eikä ole kiville alttiina jne. siellä auton alla.

 

Irrotettaessa tuli vaan joskus öljyä lirahtaneeksi peltien päälle pikkuisen. Siihen kun oppi varautumaan laittamalla rätin alle, niin ei olut hätää.

 

Ja koneen irrotuksessa ei tarvinnu miettiä filsun ja letkujen irrottelua erikseen.

 

Ko. kone oli semmoinen jota riuhdottiin pari kertaa kuussa irti ja taas takaisin, joskus eri autoon. Kaikki piuhatkin oli pikaliittimellä (peräkärryn sähköpistoke). Tuota pistoketta käytän edelleen kaikissa volkkareissa. Kun noita koneita tulee vaihdelluksi ja irrotelluksi ihan noin rutiinin omaisesti kuitenkin...

 

Jan

Link to comment
Itellä talli ja volkkarit hiekkatien varrella ja testilenkin kiihdytys soratiellä niin ampuu aika iloseen noita kivii.. :(

 

Filsu konehuoneeseen, kotelo ympärille, ja 12V tietokoneen powerin flekti puhaltamaan tai imemään ilmaa kotelon ja filsun välistä, lämmin ilma johdetaan ulos vaikka pyöräkoteloon tms...

 

:)

 

Jan

Link to comment
Itellä talli ja volkkarit hiekkatien varrella ja testilenkin kiihdytys soratiellä niin ampuu aika iloseen noita kivii.. :(

 

Filsu konehuoneeseen, kotelo ympärille, ja 12V tietokoneen powerin flekti puhaltamaan tai imemään ilmaa kotelon ja filsun välistä, lämmin ilma johdetaan ulos vaikka pyöräkoteloon tms...

 

:)

 

Jan

 

Onko tota testattu? Mulla olis nääs noita kotelotuulettimia kasa ja niille pitäs järkevää käyttöä keksiä... :D

Link to comment
Itellä talli ja volkkarit hiekkatien varrella ja testilenkin kiihdytys soratiellä niin ampuu aika iloseen noita kivii.. :(

 

Filsu konehuoneeseen, kotelo ympärille, ja 12V tietokoneen powerin flekti puhaltamaan tai imemään ilmaa kotelon ja filsun välistä, lämmin ilma johdetaan ulos vaikka pyöräkoteloon tms...

 

:)

 

Jan

 

Onko tota testattu? Mulla olis nääs noita kotelotuulettimia kasa ja niille pitäs järkevää käyttöä keksiä... :D

 

 

Idea on kokonaista 10 minuuttia vanha, en oo kokeillu, heh

 

Jan

Link to comment

minä jättäisin kaikki konehuoneeseen jätettävät suodatinsuunnitelmat toteuttamatta. kuuma konehuone ja tulloo lisälämpöö vaan öljyihin. laitetaan vaan se suodatin viilempään paikaan. niitä paikkoja kyllä löytyy ilman että suodatin on kuin haulisateen jäljiltä ensimmäisen soratiemetrin jälkeen

Link to comment
minä jättäisin kaikki konehuoneeseen jätettävät suodatinsuunnitelmat toteuttamatta. kuuma konehuone ja tulloo lisälämpöö vaan öljyihin. laitetaan vaan se suodatin viilempään paikaan. niitä paikkoja kyllä löytyy ilman että suodatin on kuin haulisateen jäljiltä ensimmäisen soratiemetrin jälkeen

 

Onko kukaan todennut oikein kokeilemalla tätä teoriaa, meinaan että onko mitään todellista vaikutusta öljyn/moottorin lämpöihin suodattimen sijoituksella? Volsun puhallinhan vetää ihan tajuttomat määrät ilmaa läpi, niin äkkiä tämmöinen "maallikko" vetää semmoisen johtopäätöksen ettei sillä voi olla suurtakaan merkitystä. (Hyttysen paska Itämeressä)

 

Kertokaa ihmeessä jos on jotain omakohtaisia kokemuksia...

Link to comment

tuskin kukaan on tieteellisien pätevää ja täydellisen kattavaa testiä tehny, mutta konehuoneen jokaisessa paikassa se ilman virtauskaan niin hirvee ole vaikka puhallin ja kaasarit sitä ilmaa repivätkin hirmuisesti. samalla vois aatella öljystä kuuman suodattimen lisäävän koneen puhaltimelle menevän ilman lämpötilaa- ei sekään ainakaan plussaa.

 

auton alla esim sopivassa kohtaa takapyörän takana hiukan sivussa kitenkin suoralta renkaan pinnan suihkutukselta käy jo melkoinen ilmavirtaus. pellepelottomat voivat vaikka tehdä pienet scoopit jostain vaihdelaatikon alta suodattimen kylkeen. varmasti voittaa kuumassa konehuoneessa olevan asennuksen vaikka kuinka siellä joku tietsikkaan suunniteltu jäähdytinpropellisto vatkais.

 

jos oon väärässä kertokaa lisää...

Link to comment
Guest fastghia

Saattaa jopa nostaa koneen käyntilämpöjä tuo filtteri konetilassa. Sehän tuo sinne letkua pitkin lisälämpöä koneen "alapuolelta", joka on muutoin eristetty pelleillä "yläpuolesta". YMMV

Link to comment
Guest Toheltaja

kannattaa varmistaa sitten öljyletkuja ostaessa että ne oikeesti on sitä mitä ostat. Jotkut ei kestä painetta tai lämpöä.. Hi-flexit mullakin oli, kierrettävillä liittimillä ja osa puristetuilla. Liittimet o kalliit mutta kannattaa hommata, letku oli muistaakseni 6eskoa metri. Liittimiin sitten menikin kaikkinensa sumppusysteemiin about 200eskoa... Kierrettävät on painavempia, ja pidempiä mutta hyöty niissä on että saat vaihdettua letkut niihin uudelleen kotioloissa. Prässättyjä ku joutuu käyttämään liikkeessä ja ostaa uudet helat aina.

Link to comment

Ja jos hommaa prässätyt liittimet joissa on vieläpä 90 mutkat niinkuin mulla, niin kannattaa miettiä valmiiksi että mihin suuntaan ne sitten asennettaessa tulee. Mulla nimittäin tuli pieni "mutka matkaan" kun ne ei meinannut taipua paikoilleen. Niin ja sama juttu pituuden kanssa, eli syytä mitata tarkkaan ennen teettämistä.

Filsu on mulla kans pyöräkotelossa, roikkuu oikealla puolella puskurinkiinnitysraudasta. Hyvin se on siellä killunut, enkä ole huomannut lentävistä kivistä olevan mitään haittaa.

 

t. Mika

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...